176

grågrågrå... som snart går över till mörk grågrågrå...

177

demian gjorde dagens insats möjlig! tack demian! ett stort steg att få prova en fälg på bussen och konstatera att den sitter skitbra i hjulhuset... minst lika bra som jag hade hoppats på! nu är klockan halv tolv och nu är batteriet slut... imorgon är en ny dag men nya utmaningar.. växellådans kringutrustning skall på plats och lite till om det vill sig.

Post's attachments

2013-04-10_23.35.52.jpg, 30.18 kb, 512 x 384
2013-04-10_23.35.52.jpg 30.18 kb, 165 downloads since 2013-04-10 

178

Nice ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

179

Fan vad tight och fint det blir. Du fick lite eld i baken efter träffen igår antar jag, det fick jag i alla fall... ICQ/ab

Lycka till med fortsättningen!

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

180 Senaste redigerad av nizekustoms (2013-04-11 09:28:07)

Bra fälgval också broder  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

181

Fan man skulle vart förbi och hälsat på nån dag  ICQ/ab

182

Jävlar va bra det blir! En rejäl uppdate på söndag vill vi se ICQ/ab

Typ2 Eh bay 1973

183

Fick se den live idag, blir en riktigt trevlig vagn det här  ICQ/ab

184

GB skrev:

Fick se den live idag, blir en riktigt trevlig vagn det här  ICQ/ab

Tvivlar inte på det! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

185

lite pyssel.. cb bromsarna verkar passa bra och kommer säkert att få hejd på bussen bättre än orginaltrummorna! nu ska det bara plockas isär och lackas..

Post's attachments

0_1.jpg, 137.95 kb, 1024 x 768
0_1.jpg 137.95 kb, 192 downloads since 2013-04-23 

186

snyggt jobbat ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

187

ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för anders.... dessutom verkar tanken jag köpte av roger l på br för några år sedan vara tät liksom kranen efter en seriös rengörning... små steg framåt...

Post's attachments

0_11.jpg, 107.68 kb, 1024 x 768
0_11.jpg 107.68 kb, 178 downloads since 2013-04-24 

188

tvivelaktig bildkvalitet men jag tror inte min systemkamera kommer överleva 2 minuter i världens mest ostädade garage så det får bli mobilkamerakort... dock överväger jag att ta en timmes städning bara frugan kommer hem... ICQ/am

189

Nu äre ju snart nära ju :-)

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

190

masen skrev:

tvivelaktig bildkvalitet men jag tror inte min systemkamera kommer överleva 2 minuter i världens mest ostädade garage så det får bli mobilkamerakort... dock överväger jag att ta en timmes städning bara frugan kommer hem... ICQ/am

Bra jobbat Anders!
Förresten vill jag utmana dig i tävlingen världens mest ostädade garage... Jag tror jag är överlägsen vinnare där. Det är ju inte alla som har en egen sandlåda på garagegolvet full med hylsor och fasta nycklar som man hittar "ibland". Ett ostädat garage är nog ett tecken på att man attackmekar i alla fall... Det är bra!  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

191

Amatörer....!  ICQ/ad
Ni kan ju i alla fall göra nåe i era garage  ICQ/ad

Bengt i Sala

192

Jag vinner lätt den tävlingen Nicko tappade ju bort ghian ett tag inne i mitt..
Bra jobbat Anders, snart första provturen

193

läggmatch..gustaf vinner.. en gång var ju en biuck borta i 2 år men den stog ju precis innaför dörrarna.. å andra sidan har han ju 8 gånger så stort garage att grisa ner... å nästa sida 8 gånger så stort att städa när han väl lyckats att grisa ner det.. jag ska lägga en timme eller en och en halv så är det tillräckligt fint för att hitta alla grejor som jag inte hittar på, växellådsfäste tex...

194

masen skrev:

läggmatch..gustaf vinner.. en gång var ju en biuck borta i 2 år men den stog ju precis innaför dörrarna.. å andra sidan har han ju 8 gånger så stort garage att grisa ner... å nästa sida 8 gånger så stort att städa när han väl lyckats att grisa ner det.. jag ska lägga en timme eller en och en halv så är det tillräckligt fint för att hitta alla grejor som jag inte hittar på, växellådsfäste tex...

Han grisar ner min plats och slarvar bort mina verktyg också...  ICQ/ae
Bra jobbat Kocken  ICQ/ag

195

elsystem idraget.. men det var lagom trångt med lite extrakablar i höljet men jag skam den som ger sig. kopplade klart i framändan det som gick men eftersom jag saknar båda säkringshållarna så är det inte klart.. småpysslat med en hel del smågrejor.. nu börjar det bli roligt igen efter en jävla skitperiod då mycket har jäklats.. finmek med slutmontering.. hehe bara att kunna skriva slutmontering.. nu pizza , sen kopplingsfix då jag faktiskt har backjobb där men det har varit en sån bra dag så det ska jag ta med glädje!!hinner jag så skall motorn kopplas upp med det lilla som är kvar där..

196

Härligt ICQ/ae  ICQ/ab

Bengt i Sala

197

Gb jag lägger bara dina verktyg på andra ställen än du tänkt, tänker på din centralmonterade tumme, du gör dig ju illa så lätt:)

198

det var omtänksamt av gustaf.. dessutom har du ju en nyckelfärdig buss i det närmaste..

199

Jag har ju regbes på min barndoor den 7:de maj. Men jag blev just uppringd av besiktningsmannen som frågade om jag kunde komma in senare istället. Han föreslog den 14maj.

Då sa jag att även en polare skulle in med sin buss den dagen.

-Jaså, sa han. Då kan ni ju köra på samma tid.

Så den 14:de rullar dom in hand i hand i besiktiningshallen  ICQ/ab  ICQ/ab

200

hehe fränt!! då gäller det att du har bra puts på grejorna...  ICQ/ad