Var över igårkväll hemma hos Enkrona och satt å filosoferade över lite öl.
Bland annat rann denna goding från Belgien ner. Bush de Nuits på 13%
Ölen har legat 6 månader på franska ekfat från Nuits St George. 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Var över igårkväll hemma hos Enkrona och satt å filosoferade över lite öl.
Bland annat rann denna goding från Belgien ner. Bush de Nuits på 13%
Ölen har legat 6 månader på franska ekfat från Nuits St George. 

Har lite blended som bjud wirre till icke förståsigpåare för de vill ofta ha rejält i glaset och det går åt massor.
Hmmm är det därför vi som inte dricker whisky inte gillar smaken, vi har fått det som finsmakaren inte vill ha 
Trodde snack om vin var bannat av de hårda grabbarna som hänger här? Själv tycker jag nog rosé är mest blasé
men ett fylligt rött gör mig alltid glad. Köper gärna zinfandel när jag vill ha ngt extra, men oftast blir det ngt cabernet-sauvignon och en gång om året, varje julafton, slår jag på stort och köper ett amaronevin för runt fyrhundringen. Gillar ni rötjut, testa någon gång, det är värt det! 
Dåligt med fart i denna tråden. Dricks det inte ngt gott i stugorna
Var ju som bekant på semester på Legoland och passade givetvis på att utforska ölsortimentet i butikerna där.

Weissen var riktigt bra.
Hittade några öl till

IPA'n var mkt bra. Och öl från Skovlyst, SommerHvede med fläder och grape var mkt fruktigt och ingen direkt beska. Klart sommrig
Skål!
Denna är fin

fick en flaska Brooklyn pre-prohibition lager... inte dum alls.
Finns inget som slår en iskall Corona och en fyra Fernet Branca... MUMMA 
Har varit lite dålig på uppdateringar då jag tycker det e trist att sitta o förminska alla bilder man tar...
Men gott folk....ska ni dricka en god öl innan ni dör.....så e det denna Lakridsporter från Det Lille Bryggeriet.
Ett av danmarks minsta bryggerier som ligger i Bringstrup utanför Ringsted.....det gör enbart handtillverkade öl i små serier.....
Får ni fatt i denna förstår ni vad jag menar.......gudagott.......o däröver...
vars kan man få tag i detta öl då?=)
Sitter och dricker en S:t Eriks No 1 Mathias Dahlgren Enbär. Beställde en låda med ett par polare
Vi beställde i våras en låda av Wisbys Sitting Bulldog IPA, halvliters flaskor. Vilket gott öl. När man skulle hälla upp i glas så hörde man säkert 5 st kluckkluckkluck
.
Underbart att se lite Goa öl i tråden igen. Fick häromdagen tag i 5 öl från Helsingborgs bryggeriet som kommer provas imorgon kväll vid en kräftskiva med dylika ölentusiaster.
Dessutom ska vi prova en Velvet Ale från jacobsen/Carlsberg.
Bilder och refelektion kommer
Skål på er
Den här är go tycker jag!
Nu är jag ju iofs hälsing i förskingringen så min åsikt kan va lite partisk
Tyvärr kan man bara köpa den på boa i söderhamn eller möjligen gävleborgs län, i Ö-vik är det omöjliga h-----et att beställa 
vars kan man få tag i detta öl då?=)
Har bara funnit det på södra Jylland i specialbutiker. I somras fann jag en grym butik i Varde....skulle köpt mer bara......
E det någon som åker i de distrikten o vill dela med sig så e det bara att höra av sig....annars får jag väl stå ut tills slutet av Juli 2013 då jag åker tillbaka några veckor igen...
Har inventerat spritlagret inför "säsongen"... och det visade sej att fanns nära 4(!) liter Bailys hemma...har nyss druckit 2 dl på is...det var gott.
Jag vet, kärringdricka, men man kan ju inte slänga det. Fanns t.o.m. ful-bailys...den kan jag slänga. Urk.
Ja fy f-n för fulBaileys.....köpte förra sommaren på tilbud i någon liten by...jo i Oksböl tror jag......fy o blää....hembränt o oboy e tom bättre.
Har också oförskämt med orginalet i förrådet....kanske skulle ta ett glas....skål Tomas o ni andra Bv-folks......
Sitter och dricker en S:t Eriks No 1 Mathias Dahlgren Enbär. Beställde en låda med ett par polare
![]()
Vi beställde i våras en låda av Wisbys Sitting Bulldog IPA, halvliters flaskor. Vilket gott öl. När man skulle hälla upp i glas så hörde man säkert 5 st kluckkluckkluck
.
Låter mums.....köpte en dansk enebärStout i somras...har nån flaska kvar....så så så gott..... 
Jädraöl gör god öl.. har bara smakat en.. som heter Jädraöl Trädgårds Pilsner.

Denna Öl bryggs 2 mil norr om Ockelbo.. i den lilla byn Jädraås som tillhör Ockelbo kommun. 

hehe JÄDRAÖL
kul namn
Haha javisst
Särskilt den där översta... Jädraöl - Vete fan 

Så då fick man tillfälle att prova de 5 ölen från Helsingborgs Bryggeriet.
Deras IPA och lager var kanon. Lakritsölen var lite av en besvikelse då det bara kunde tydas en svag nyans av lakrits. Deras chillipeppar öl var ju helt galen. Chillin kom som en rejäl kick

Provade även en öl från Jacobsen/Carlsberg och en Valnöts öl från Rise bryggeriet i Danmark.

Provade även en öl från Jacobsen/Carlsberg och en Valnöts öl från Rise bryggeriet i Danmark.
Rosé ölen är kanon ihop med färska räkor och vitlöksbröd....somrigt på någe vis......den där valnötsölen var ny för mig. Har annars gillat Aerös valnöt....
Kul med denna tråd på BV.......ska bli lite bättre på updates bara....
Kan rekommendera efes pils om ni som jag gillar den lugna stund man har för sig själv på dass. 7 dar i alanya med mer flytande än fast föda har gjort att man fått många såna stunder. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens dryckesrekomendation
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.