Hinner inte svetsa så mycket just nu. Jag bygger på med mitt garage, måste gjuta innan vintern.

Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En samlings tråd med mina byggen
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hinner inte svetsa så mycket just nu. Jag bygger på med mitt garage, måste gjuta innan vintern.

Spännande, vet hur kånnslan e, då jag gjöt min garage platta 10 dec förra året...
..
Fast jag har inte golv värmen.
Hur stor är plattan?
Vad är tänket med kanten av lekaplock??
15,50 x 9 är plattan i yttermått. Kanterna är albabalk armerad lecabalk 6m långa 660kg styck
Kan nästan tro du mätte på mitt garage när du var här 13.5 x 9
Golvvärme blir kalas.
Kul med garage bygge! Har även provat det oxå Men vill man inte ha en isolerad kantbalk när man ändå är igång med golvvärme o allt ? Eller vad är fördelen med dessa "Leca balkar"
Jo det kan man vilja det fins olika system att bygga grund med. Jag tyckte dom är smidiga och stabila man tappar lite isolering. Men när man dränerar kan man ju lägga på lite frigolit.
Har för mig att det finns block som är kombo av frigo och leka... Eller har jag drömt??
Hur många mm isolering har du under plattan?300mm??
Kommer väggen att stå på denna leka kantbalk?
Att jag frågar är ju att man kan göra på många olika sätt.. Mitt gamla garage där gjöt man en betong kant sedan murades det upp med block sen fyldes upp med massor för att avslutas med att plattan gjöts.. Detta gjorde den föregående ägaren.. Jag gjöt i frigo kantelement.. Mycket smidigt.
Jag har 300 mm frigolit. Väggarna kommer stå på kantbalken men kommer mura upp ett varv först.
Har hunnit lite mer.
frontbalken passar 

Tänk vad plåt är vackert..bra jobbat! 
Han bygga lite buss idag 
Har en för ny låda till bussen så fick fixa en extra rilla

Lagade bakkanten
Fixade förstärkningen med
Snyggt jobbat!!!!! 
godt å se at noen gjør litt på bilen sin :-) jobba på 
Härliga bilder, nu blev man lite Barndoor inspirerad på morgonkvisten 
Blir ju hur bra som helst! 
riktigt schysst 
Ser lite bättre ut nu, än när den stod på min gård

Vilken tur efter alla delar man svetsat dit och alla timmar man lagt ner 
Ser lite bättre ut nu, än när den stod på min gård
![]()
Så
Nu saknas en massa smådelar bara som har med pedalerna att göra. Bakstycket på lådan sitter på bussen, så nu är det dags att göra plats i garaget för bussen.

Snyyyggt!!

Blir bra det där!!!
Tänker när jag ser dessa bilder..
Vilka kvalitets renoveringar många i detta landet gör,tänk så glädjande för hobbyn.då det gjorts för många fusklagningar innan.
Jag riktigt skäms för många av mina lösningar, då dom kan vara mina egna, men inte så kvalitativa..
Så bra jobbat.du bland andra håller fanan högt!!
Så

Uj så snyggt! 
Sidor Föregående 1 … 13 14 15 16 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En samlings tråd med mina byggen
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.