Snart är det dags att börja köra på med träskmonstret.
Kul med all positiv respons som jag fått på årets träffar. Tack! 
Flertalet som inte sett den i verkligheten önskar se bilder på hur den ser ut invändigt.
Här kommer några bilder!

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 1951 HoodRide
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Snart är det dags att börja köra på med träskmonstret.
Kul med all positiv respons som jag fått på årets träffar. Tack! 
Flertalet som inte sett den i verkligheten önskar se bilder på hur den ser ut invändigt.
Här kommer några bilder!

meeeeer
!!
Åh! Den har verkligen sina pluspoänger denna vagn!! Ska bli sååå roligt att följa framstegen framöver.
Och kom ihåg att "vi finns ju här för dig" alla vi BD-nördar om du stöter på problem 
Ös på med bilder
Underbar vagn. Hoppas att få se den på ngn träff nästa år
Oj vilken trevlig vagn... hade min låda under sätet sett ut så där så hade man ju varit klar nu 
Trevligt att träffas på BC, tack för kaffet... Bussen ser ju nästan körklar ut
blir bra det där.
Barndoor51: Jag har lärt mig massor av er och det tackar jag för. 
nizekustoms: Yeah right! 
koch: Det var det lilla! 
Bilder lär trilla in vartefter.
Oj vad jag kommer att följa denna tråd!
Ser kalasbra ut Thomas!
Den där blir du ju färdig med snart?!
Förresten! Har du beställt någon plåt än?
Ser kalasbra ut Thomas!
![]()
Den där blir du ju färdig med snart?!![]()
Förresten! Har du beställt någon plåt än?
Det är just det som gör att det tar tid... Oftast är ju barndoors skitdåliga och behöver massor med plåt. Skall man då beställa stora laddningar från Gerson så får man vänta kanske upp till ett år i värsta fall. Sedan kommer man på att man missade att beställa något och så tar det låååång tid igen innan man får plåten. Det gör ju att det tar tid oavsett hur snabb man själv är 
Jo, det är ju inte direkt skytteltrafik från Colombia!
En jäkla skillnad för dom som bor i USA, där verkar dom ju få plåt på max 1 vecka...
Skulle själv behöva lägga en order på en hel del grön plåt.... 
Härligt Thomas,
Efetrsom jag inte hängt här mycket alls hade jag ju missat allt detta innan vi träffades på BugRun. Nu har jag kollat igenom tråden och jag kan bara säga som så: HELRÄTT!
Du är en av dem som fått mig att så smått snegla på min splitt igen, du trodde ju till och med att jag hade sålt min själ och skickat bussen till England.
Men jag blir lite konfunderad, hur kan dina längsgående balkar vara lika bra/bättre än mina på 66:an? Det är det förbenade dubbelgolvets fel, å andra sidan sett så är ju iofs mitt innergolv i stort sett oskadat.
Imponerande att man orkar ta tag i dessa bilar, själv skulle jag bara gå runt och glo för att undra vart man ska börja 
Är det inte så att de här grabbarna http://www.vwsplitparts.com/ lagern möer grön plåt? Dyrare såklart men mer i lager?
Vart köper man annars ifrån idag undrar ju jag?
Sen musclebus la ner KF så trodde jag att man bara kunde köpa via vwsplitparts?
Kul Robert! Tur att jag hade fel! På den bara! 
Plåthuvudbry har jag så det räcker och blir över. Har på något vis fastnat för Autocrafts plåtbitar men Klassicfab har ju BD-specifika plåtbitar.
Autocraft levererar snabbt och vad man läser om Klassicfab så är de inte alltid så snabba.
Var kommer uppgiften om att amerikanerna får sin grönplåt snabbare än andra från, undrar jag?
Nog har jag gått runt den och undrat var jag ska börja allt... 
Om man läser på TS så skriver många något i stil med "Jag behöver plåten tills nästa onsdag Gerson!"
Så får dom det också? Men grejen är ju den, bor du i södra USA så är det ju inte direkt långt (förhållandevis) till Colombia(=snabb frakt)
Att Autocrafts plåt är att föredra tror jag med, enda nackdelen är ju att dom inte har alltför mycket plåt till just BD, så då blir man ju tvungen att beställa från KF..
Men vwsplitparts får ju ett par sändningar/år, så det borde ju ändå inte bli galet lång väntetid?
Den ser ut som min 53a framme i golvet med en skillnad.
Denna har pedaler, handbroms, växelspak mm...
Jag har gått många varv runt min och undrat om jag ska börja.
Lycka till!
Var kommer uppgiften om att amerikanerna får sin grönplåt snabbare än andra från, undrar jag?
Till del har väl Gerson själv bekräftat det genom att säg att marginalerna är för låga för att han skall vara intresserad av att prioritera Europa. Reklamationer är som han hanterar det (dhl supersnabbt) dyrt så det är väl förståeligt. Efter vad jag förstått är ju inte hans problem att han säljer för lite utan snarare att han inte riktigt hinner med att leverera/hantera kundkontakter...
Det här kanske är goda nyheter vad avser Klassicfab och Europa.... http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=762904
//We parted ways with our UK distributor because we could not supply him with product fast enough, and clients were getting pretty pissed off, there was no sense continuing that relationship under the current arrangement, totally our fault......
We will be back in the UK come first of the year, we will try to stock the items that are needed/wanted and that Autocraft does not make...this makes more sense than stocking the parts that they already sell locally....
We will have stock on the shelves, and you will be able to drive up and pick it up, or it will be shipped to you from the UK, no more waiting 6 months to get product....there will be no more money collected from the customer before the order is placed, no more of this.....if you guys need to get a hold of me, I check emails 100 times a day, or you can reach me at 561-747-4800, I am at my desk from 8am to 8pm eastern standard time.......//
Är det alltför OT så är det bara att plocka bort...
Undrar vem som kommer att tillhandahålla detta lager?
Förstod inte riktigt vad Gerson menade med "We will be back in the UK come first of the year"?
Menar han i början på 2013?
Ledsen Thomas för off topic 
Absolut inte OT!
Goda nyheter! 
Fredagskvällar kan man tillbringa på olika sätt! 

Antar att det blev en liten öl efteråt att fira den snygga rambiten med? 
Wow!!! Bra jobbat! Nu är det värsta gjort 
moore!!
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 1951 HoodRide
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.