Jag är sjukt imponerad!
Både av dina plåtjobb och av hur "rätt" bussen blev.
Så jäkla snyggt!!!
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 1951 HoodRide
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag är sjukt imponerad!
Både av dina plåtjobb och av hur "rätt" bussen blev.
Så jäkla snyggt!!!
Snyggt 
Så bra det blir jobba på så är du snart klar.
Härliga bilder och bra jobbat, kul med besöket i Chic, hoppas måtten du tog var
användbara 

Sveriges hårdaste buss utan tvekan!
Ja jösses! Blir hur bra somhelst
Grymt jobbat!
Hur är det nu, finns det någon annan stukad BD panel som rullar?
Fanns ju den grå för några år sen men den såldes utomlands, Gustafs, Demians och Fiddes lär inte rulla i sommar
så ligg i så kanske du blir ensam i Sverige i sommar med en sänkt BD panel
Drömbil 
Grymt kul att se att du skakar liv i ännu en gammal buss Thomas! Hade jag haft hälften av din begåvning och lokaler hade jag också kunnat vara på banan med rostiga objekt snart. Det här ska bli spännande att följa upp... 
Jobba jobba jobba!! 
Tack för era upplyftande kommentarer! 
Bussen saknade själva instrumentpoden och hastighetsmätare då jag fann den.
Tack vare Gurra så fick jag tag i en korrekt hastighetsmätare (en där km-räkneverket sitter någon centimeter högre upp än senare varianter av hastighetsmätare) och pod från barndoor nr 20-011666 (The Devils Barndoor?) 
Med hjälp av informationen från servicekortet som VWHK hjälp till med att ta fram tidigare så visste jag att tändningslåset hade nr A24 och döm om min förvåning/förtjusning när det visade sig att denna Devils Barndoor hade exakt samma A24 kod. 
Tyvärr så saknades tändningsnyckel och jag började leta efter någon som kunde tillverka en nyckel åt mig. Efter några turer så hamnade jag hos en i vw-kretsen välkänd nyckelmakare i Tyskland som till och med hade ett ämne av HUF-originalet.
Rena godiset ju :-P

På de tidiga bussarna så stämplade man in antingen hela eller de tre sista siffrorna i chassienumret på insidan av plåtpoden där hastighetsmätaren sitter.
Det är därför som jag vet att plåtpoden och hastighetsmätaren kommer från buss nr 20-011666.
Gurra köpte delar från bussen på tyska ebay då bussen blev uppstyckad i delar.
När jag lade ut bild på plåtpoden med chassienummer på Barndoor Division på FB så hörde en kille i Tyskland av sig och berättade att han har lite delar och även plåtbiten och chassieplåten där chassienumret finns stämplat.
Killen som hörde av sig är samma kille som hjälpte Johnny Danger med hans -51 Miesen ambulans. 
Allt var lättare OCH bättre förr..... fantastisk arbete du gör tomas, fränt!!
Den blir fasen så tuff din Panel! Det är också ganska skoj det där, sakletandet. Och värt all tid i världen. Tummen upp! 
När min lyx är färdig, så ska jag mä ha en barndoor! Blir mycket bra
!!!
Tack! 
Håller nu på med hjulhus, innerskärmar och ytterskärmar på bussen. Någon som har erfarenhet av detta och har några matnyttiga tips?
Jag är inte särskilt nöjd med hur ojämn kanalen för gummilisten blir när jag lägger ihop inner och ytterskärm. Tog tyvärr ingen bild på det och bussen står 10 mil bort.
Tittade på Löfs Gerson inner och ytterskärm idag och där stämde det riktigt bra. Ska få låna med mig dessa när jag åker till Gävle nästa gång. Rapport följer. 
På Masens BD passade höger inner och ytter skärm "OK"
medans vänster sida inte var i närheten ens....glipor på flera centimeter
.
Det verkar vara samma här eftersom det är just på vänster som det inte stämmer medan det ser ut som att höger passar bättre. Blev mycket förvånad över hur bra Löfs bitar passade ihop.
Löf köpte sina redan 2009 och jag mina 2012.
Undrar om Autocraft har lyckats bättre med sina BD-framskärmar?
Det undrar jag också.
Vet inte vilket fabrikat min är lagad med men min vänster fram är också kass.
Längst ner vid insteget får man inte in gummilisten med vid kurvan är glipan alldeles för stor 
Sidor Föregående 1 … 24 25 26 27 28 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 1951 HoodRide
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.