Vad ska du göra i Gävle, kommer du och hälsar på i Chicgaraget ?
Vad ska du göra i Gävle, kommer du och hälsar på i Chicgaraget ?
Bussen står redan i Gävle Tony. Den står på min brors firma. Kommer säkert att komma ner till Chic och hälsa på. Jag har en bakvagga ligger där som jag lånat av Gustaf för att kopiera förstärkningsröret.
Ser att du har bytt B-stolpe vid lastrumsdörren. Hur var passformen på den delen
från Gerson? Autocrafts ska vara usel har jag hört från dom som använt den...
Ser att du har bytt B-stolpe vid lastrumsdörren. Hur var passformen på den delen
från Gerson? Autocrafts ska vara usel har jag hört från dom som använt den...
Passformen var bra, om jag minns rätt. Hade den varit kass så hade jag säkert kommit ihåg det. :-)
Fidde skrev:Ser att du har bytt B-stolpe vid lastrumsdörren. Hur var passformen på den delen
från Gerson? Autocrafts ska vara usel har jag hört från dom som använt den...Passformen var bra, om jag minns rätt. Hade den varit kass så hade jag säkert kommit ihåg det. :-)
Ok, då får det bli en sådan...
Nice.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Man blir ju lite avis faktiskt måste jag erkänna
inte alls långt kvar va? Har du något mål eller tar du det som det kommer? 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Från träsket till rätt hem!
Hoppas vi får se den nästa år? 
Man blir ju lite avis faktiskt måste jag erkänna
Det är en del pyssel kvar ändå. Jag försöker se det som att i år har jag ett hyfsat renoveringsobjekt att börja med. Byta några till plåtbitar och fixa med dörrar, elsystem och drivlina.
Blir påmind om vad som gjorts när jag läser i din tråd. Det blir på något vis mer jobb än man trott och det kanske är lika bra att man inte fattar det förrän man är på gång redan, annars kanske man inte skulle börjat ens om man visste hur det skulle bli med alla fastrostade delar och muttrar och skruvar som går av. 
Du gör ett bra jobb! Kämpa på! 
Från träsket till rätt hem!
Hoppas vi får se den nästa år?
Tack!
Vi får se hur det går nu när man ska förflytta sig 10 mil för att komma till verkstaden. 
Hellberg skrev:Man blir ju lite avis faktiskt måste jag erkänna
Det är en del pyssel kvar ändå. Jag försöker se det som att i år har jag ett hyfsat renoveringsobjekt att börja med. Byta några till plåtbitar och fixa med dörrar, elsystem och drivlina.
Blir påmind om vad som gjorts när jag läser i din tråd. Det blir på något vis mer jobb än man trott och det kanske är lika bra att man inte fattar det förrän man är på gång redan, annars kanske man inte skulle börjat ens om man visste hur det skulle bli med alla fastrostade delar och muttrar och skruvar som går av.
Du gör ett bra jobb! Kämpa på!
Klart alla småsaker tar tid. Att få lyktorna att fungera kan ju in princip ta 2 veckor eller mer om man har otur. Men det grovaste jobbet har du ju in princip gjort, måste kännas skönt
hoppas att jag kan komma och kika på den snart, annars lär jag väll se den påväg till hessish? 
Tack ska du ha! Hade helst velat leja bort en del av jobben på min. Men vart gör man det i Sverige liksom, om man inte känner en plåtguru 
Fasen vad bra det blir! 
Ja men dra åt helvete vad rätt det är Thomas! Bit för bit så närmar du ditt mål! Snart är du i hamn!
Kör hårt!
616 2014-12-02 20:49:12 Senaste redigerad av Thomas Å (2014-12-02 20:53:22)

Kul att du kommit igång igen och du verkar ju inte ha så tråkig verkstad nu heller.. 
Fantastisk bygge som inspirerar till kommande renovering 
gött jobbat.
Blir fint jäkla fint Thomas :-)
typ 2, splitt 65 Stridisen
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2 Bay 67 pickup
typ 2 Bay 68 pickup
typ2 Bay 70 Pickup
Wunderschön... 
late,
in love,
and a little drunk..