Dra åt helvete vad hård den kommer att bli 
528 2013-11-05 12:07:29 Senaste redigerad av michaelth (2013-11-05 12:08:42)
Feeett me polerade 17tum?! fux
vad blir det fram? 4,5*15 eller?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
jag tycker du kör på gasserstuket ja

NEEJ!! Ja som hade hoppas på 16 tummare och original höjd!

Åsså ska han säkert Tubba hjulhusen fram.... 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Tubba på, hjulhus, dörrar, moster, broster! Go for it!

Feeett me polerade 17tum?! fux
vad blir det fram? 4,5*15 eller?
Det är framhjulen du ser, 4,5:or med 165/55/15. Bak blir det 5,5:or med 185/65/15.
534 2013-11-05 18:46:24 Senaste redigerad av Thomas Å (2013-11-05 21:19:38)
Jocke, Emil, Bengt och Mogge: Inget gasserstuk eller 16-tummare men tubbning fram... 
Hörrödu, ja ser inte helt vitsen i å sänka å tubba å flippa å hålla på om den ändå ska stå uppställd på pidestal på de där viset... kan du förklara?
Nej... 
Grymt fin Thomas! Ser fram emot att få se den på vägarna.
Snyggt jobbat!
Hmmm... Tubba alltså... ska jag ångra nu att jag inte gjorde det?
Vad har du för spindlar?
Tack för ett utförligt och berikande svar!
Hoppas på en guidad tur med mariekex och blandsaft snarast.
Tack för ett utförligt och berikande svar!
Hoppas på en guidad tur med mariekex och blandsaft snarast.
Det ska bli gott! 
Härligt Thomas!
Dags att dra ur plåtskruvarna och slå igång svetsen va?
Härligt Thomas!
![]()
Dags att dra ur plåtskruvarna och slå igång svetsen va?
Mmm, börjar få slut på ursäkter att inte göra det...

Snyggt luftslott
Kan du inte skippa droppspindlarna? Breddar inte de spårvidden? Då slipper du ju smalna av framvagnen. Du kommer kanske ner på rätt höjd med vanliga typ1 spindar?
En annan viktig sak att tänka på, är att bärarmarna måste peka snett uppåt då du kör med typ1 spindlar. C-C mellan barndoorens framvagnsrör och C-C mellan spindlarnas infästning är ju inte lika.
Jag gjorde ett litet test och upptäckte att det innebär att ju mer du sänker, dessto mer caster får du, så står dom för rakt kan du få felaktig caster.... Så kolla att dom pekar uppåt då du kör med droppade. Annars får du tråkig väghållnig.
Demian: Visst breddar de spårvidden men de möjliggör både skivbromsar och porsches bultmönster på ett enkelt sätt.
Det andra med felaktig caster du nämner är något jag inte tänkt på alls, det måste kollas upp. Som det är nu så är ju inte själva framvagnsstommen sänkt överhuvudtaget, droppspindlar och typ1 spindlarna utgör all sänkning.
Tänkvärt, tack! 
Jodå, det händer något lite då och då här också för den som undrar. Det går inte fort men så blir det inte bra heller.
Bilder kommer vad det lider. 

Tyckte det såg ut att hänt en hel del och bra ser det ut också