Läckert! 
Läckert!
Tackar 
Idag skedde testtur nr 2. (hade inga navringar första vändan så de gick inget vidare)
PeRi ville ju ha en uppdatering om väghållningen och jag kan nog inte uttrycka det på anat vis än strykjärn. helt galet!
Passade på att ta lite bilder.



Blev riktigt grym, sittar alldeles lagom högt. Måste vara en rolig bil att köra, gocart 
Det blev ju skit bra!!
Nice, very nice. Tackar för upplysningen. Måste fråga och du kanske har skrivit tidigare i tråden. Dämparna, hårdhet-märke??
Och du bilen ä ju 
Dämparna fram har jag köpt från tyska ebay. märke ingen aning. fjädrar och coilovergänga köpte jag från rallydesigns i england men finns även att köpa på rallyshop.se för billigare peng upptäckte jag i efterhand :S. hårdhet är 140lbs på fjädrarna. 12 x2,25 tums fjäder. jag borde köpt 9,5 tums fjäder istället. fjädern blir nästan för lång som de är nu så de finns inte mer än ca 5 cm av ängan som går att nyttja. vill du inte bygga de själv så tar ja 1500 i arbete för att bygga ett par åt dig.
Tackar för erbjudandet och upplysningarna. Men vad vore det roliga om jag inte fick bygga själv.
Har kikat in på rallyshop. Beställer nog därifrån. Dem ligger i ett prisläge som gör att man vågar experimentera lite med olika längder och hårdhet på fjädern.
Annars har jag imorse hämtat hem 944/951 bakvagnen i alu med Brembo ok och skivor. Tänkte samla ihop delarna innan jag börjar bygga.
Under tiden njuter jag av era byggen (StefanF, Gofastbug och din).
Blir ju en del lärdomar från era trådar vilket man tackar allra ödmjukast för 
Jo såklart att de är roligast att bygga själv. jag är likadan. helt rätt spår du är inne på att du lär dig av våra expriment och kanske kan tillföra något nytt tillomed. Imorgon blir de 20 mil roadtrip till ängelholm tillsammans med mr Riseabove. Alltid kul o få åka bubbla 
ricktigt najs. ska bli skoj att få se bilen live i helgen 
den var riktig grym med 17tum
Kul att den blev så tuff för ja tänkte ha den som bruksbil när du byggt klart den..
bara ring så hämtar ja den

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
vänta inte på nåt samtal för de är MIN sommarbruksis 
För den som är intresserad av denna typ av fjäderben kan jag meddela att höjden till dropplisten är 129 cm. Ni som kör 1303 i orginal skick kanske kan ge mig ett mått på vad höjden är orginal?
Med 50 mm sänkning fram har jag ung. 136 cm vid B-stolpen.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Då har jag påbörjat mitt oxyboxerprojekt. vattenkamrarna är nu avkapade. nästa steg blir att ändra bultmönster till typ1.
Ett år sedan sista uppdateringen , hur går det? 
Schysst grillvagn iaf!
För det är väl det?
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Schysst grillvagn iaf!
För det är väl det?
Jepp och byggd på en äkta Volkswagenverk vagn . förhoppningsvis blir den godkänd som folkvagn på någon träff 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Nu är jag inte säker men jag svarar för Mr. Oboy då jag på många sätt är involverad i detta lilla projekt oxå. jag tror att det kommer bli vanliga 94mm cylindrar och återanvändning av 76mm veven från wasserboxer för 2110cc volym
Som jag har förstått det skall det INTE bli en rejsmotor trots att jag försöker pusha för värre doningar utan en 100hk åkmotor som inte kräver mer service än en originalmotor.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Som jag har förstått det skall det INTE bli en rejsmotor trots att jag försöker pusha för värre doningar
Pusha lite till 
Jag tror att han hellre åker långt o har roligt än kort o snabbt.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Långt och snabbt slår långt och halvsnabbt alla dar i veckan. 
Ali G





