Roligt att se, hoppas du hinner klart! Jag är mycket förväntansfull inför slutresultatet 
Grymt!Komemr följas helt klart ! Följer er redan på fejjan!
78 2013-03-04 15:41:06 Senaste redigerad av oboymannen (2013-03-04 15:41:52)
Orkar inte logga ut o byta konto då vi sitter i Tatermeck Lokalen , kommer köra på hårt här nu ett par dagar för att kunna starta upp o sedan är det byta till skivorna bak
//riseabove Tater
får ju saker gjorda även om mycket saker kommer emellan och motivationen nu under en längre tid varit på noll. men projektet rör sig SAKTA framåt iallafall

17"x7.5" plåtfälgar från Peugout 3008-2011 monterade , fyller ut rätt bra tycker jag iaf

gammal bild på när jag la igen friskluftsintaget framför framrutan , har ju gott om friskluftsintag under huven så kommer leda något därifrån istället. cleanare look helt enkelt.

mattsvart rollad huv , bara för att störa folk, ja jag vet att den är randig o ful men det gör inte bilen långsammare....

monterade en ny alternator jag hade liggande från en mercedes w210 , nu ska jag iallafall inte ha några problem mest brist på juice i elsystemet.

fick i de viktigaste mätarna iallafall , inte snyggaste installationen men får jobbet gjort.

monterat i rutorna med nya callook lister , lexanrutor på sidorna och glas i bakrutan pga montagekrångel. jaja. sparar lite vikt iallafall.

fick bli solida växellådsfästen som extra försiktighetsåtgärd och att de gamla var helt slut . kommer nog skorra gott i kupén med solida fästen på mer än hälften av alla infästningar och delrin i resten av drivlinan.....
en anledning till att projektet dessutom gått långsammare än någonsin är att frugan köpt sig en egen bubbla som behöver lite kärlek och omtanke trots utlovat toppskick . 
ska igång och byta spindelleder osv på denna och fixa lite med bromsljus osv, återmontera baksäte o regga in detta då den som flyttgods från tyskland reggades in utan.
men men. mer kommer. Ny startmotor inköpt efter 3 brända och ny bussning monteras innan uppstartsförsök sätts igång med igen.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Tja. eftersom jag insåg att jag inte postat någon framgång i mitt projekt på länge så kan jag meddela att det långsamt långsamt går frammåt.
Startmotor-krångel tog lusten att skruva ur mig för ett tag men nu har de problemen lösts medelst en golf tid automat startmotor på 2kW som anpassats så smått för montering i växellådan .....
Sedan fick jag mig ett ryck och tänkte . jag kommer ju aldrig få en originallåda att hålla så slog på stort och köpte mig en ny med finsk-drevsats och ska i med en ombyggd bmw lamelldiff här i veckan som kommer..... nu jävlar ska det tamigfan en del innan det ska rasa .
Blir förstärkta stålgavlar på båda sidor av diffen istället för den enkla som nu sitter .
lite gör om gör rätt kommer det oxå
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Intressant med bmw-diff! Visa gärna lite bilder på det
Fungerade inte starten du köpte av mig heller? 
Intressant med bmw-diff! Visa gärna lite bilder på det
![]()
Fungerade inte starten du köpte av mig heller?
Det kommer bilder även på bmwdiff-lösningen så klart. lixom bilder på den mycket bitigare startmotorn från Golf....
Näe den startmotorn var bara sopor. orkade knappt gå runt överhuvudtaget jue
men nu har jag fart i grejorna......
Som jag har förstått det är det en ombyggd 168mm lamelldiff till e30/e36 som man utgått från men jag kommer få veta närmare när jag åker och får den monterad. Man kör tydligen så i RC i finland 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Du ska få tillbaks pengarna för den starten!
Du ska få tillbaks pengarna för den starten!
Det löser sig Jonas , vi hittar nog på något vettig lösning 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
lite små framgångar i form av nya växellådsfästen av det mer solida typen har tillverkats i tatermeck garaget
Lådan med bmw diff o finska dreven sitter monterad i chassit och iom den udda kombinationen av diffrential o vwlåda blev jag rekommenderad en quakerstate olja , problemet är bara att quakerstate sverige gått o konkurs .... vad göra ? leta som en dåre o med världens tur hittade jag de sista 3 liter synquest oljan i västra götaland .... o hyffsat lokalt dessutom....
SYNQUEST FULLY SYNTHETIC 75W-90 är en helsyntetisk växellådsolja för mekanisk transmission, som är tillverkad av högkvalitativa syntetiska basoljor och särskilda EP-tillsatsmedel.
SYNQUEST FULLY SYNTHETIC 75W-90 används i hypoiddifferentialer under extremt utsatta förhållanden och bör användas till alla typer av växlar som kräver EP-transmissionsoljor. Innehåller ej additiv som påverkar gulmetaller.
Mycket gott oxidationsmotstånd
Kraftfull verkan mot slitage, korrosion och skumbildning
Låg flytpunkt
Mycket goda EP-egenskaper
Ger god bränsleekonomi
Mycket goda ”Limited Slip”-egenskaper
Eftersom jag INTE är intresserad av att slipa ur min nya dyra låda för att köra 228mm svänghjul o koppling gjordes ett försök med att ta ner anliggningsytan o monteringsytan på svänghjulet, det visade sig inte vara tillräkligt mycket då det likt förbannat behövs urtagning om än minimalt så det var en no-go....
Internet to the rescue ! 200mm smitt konverteringssvänghjul o steg-1 koppling samt kushlok-lamell påväg från det stora landet på andra sidan pölen....
Införskaffning av stadigare bultar till mina inre drivknutar då de är bussknutar (100mm) oh dessa tydligen behövde 50mm långa m8 av 12.9 kvalitet är på gång förhoppningsvis denna veckan o sedan bör det inte vara helt omöjligt att inom en snart framtid göra ett startförsök . motorn åker i på nolltid nu när man gjort operationen tusen gånger.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Så gött att du kommit igång igen
hoppas man får sig en provtur i sommar 
Ja det kommer bli spännande att se hur alla innovativa lösningar fungerar i verkligheten sedan
Så du tror en steg-1 koppling kommer vara tillräcklig?
Så gött att du kommit igång igen
hoppas man får sig en provtur i sommar
Ja om du kan tänka dig att sitta på golvet så är det helt okej Sebbe . en stol kommer hamna i bilen ...... Steg 1 tryckplatta räcker till dragrace starter med csp´s dragracing-ghia när man shimsat ut tryckplattan vilket även jag kommer att göra .... duger det för dem duger det för mig..... Jag satsar ju inte på fullgas starter först och främst men ös från rullande start typ.....
Innovativa lösningar eller tater-lösningar som i slutändan oftast bli lika dyra som att köpa tuffa köpegrejor MEN de senare lär man sig INGENTING PÅ 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
kan göra två flugor på smällen och sitta på en back med öl
dricka bäss och åka folkvagn är ju det bästa
ett bevis för att lådan sitter i....
skall kasta bort trumbromsarna som är monterade bak nu o montera mina mercedes / saab grejor istället, de vart ett hastigt taget beslut förra året då jag trodde att jag skulle kunna bli klar för att åka .
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Ett år senare sedan sista posten .... framgångar och omplanering av bilen som vanligt. de eviga projektet där det är roligare o konstruera än att åka fortsätter....
Jag lyckades med konststycket att döda originalsprutet på wasserboxermotorn genom att i ett (förvisso väldokumenterat FUNGERANDE) sätt att byta klockkristallen i boxen för att höja varvstoppet . Fick därmed se mig om efter alternativ och ett megasquirt 1 version 3 med extra mjukvaran inköptes tillsammans med komplett härva .
Efter krångel med hallgivare i fördelare med mera så försöker jag nu bygga om till vev-trigger för att kunna kasta hela fördelaren åt helvete .
passade på att bygga om infästning för kylare i fronten och flytta batteriet fram för lite bättre viktfördelning (marginelt så klart men många bäckar små) 
blir lite o städa upp i kablaget o slangarna när allt väl fungerar !
installationen av ms1v3 ser ut som kriget i dagsläget men tills motorn faktiskt fungerar som den ska får det se ut så här.
fick en sittastillstol som självklart behöver modifierade fästen för bilen som redan var ombyggt för 944 stolar , instrumentpanelen är urtagen för en enklare i plåt som är lättare att montera varningslampor o de få mätare jag planerar att köra med.... jag tänker som så att om jag har tid o titta på mätare kör jag för långsamt.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Surt att det rasa, kul med nya delar dock 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Ja nya roliga delar o mer är det på ingående...... i form av roterande ljuddämpare osv....
men först ska bilskrället starta o gå som de ska 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Ny instrumentpanel konstruerad både för stuk och för praktiska anledningar, jag ville helt enkelt inte såga sönder min jättefina 1303 instrumentering ..... plus att jag gillar stuket på det här som sagt.
Baksidan av densamma, eftersom jag är en fattig jävel konstruerades en ram av återvunnet material, i det här fallet profiler från gamla ikea bord. beklädnaden kostade mig 60 kronor fika ...... plus fejkade kolfiberfilmen för lite extra STAJLÄNG .....
Bredbandslambda , Oljetemp, Vattentemp är vad som är monterat idag. Oljetempen kommer bytas mot oljetryck istället och så laddtryck så småningom när roterande ljuddämparen kommer.....
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bredd och offset på dina fälgar?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36









