Blev grymt fint med de vita däcksidorna också 
Undrar om pickisarna fanns utan handskfackslucka.
Skulle skruva dit en idag men det fanns inga spår av att det någonsin har suttit en där. Inga skruvhål. Inga nötta ställen där luckan skulle legat emot ramen eller någonting annat som avslöjar att det suttit en lucka där.
Kan bilen levererats utan?
Men nu sitter det iallafall en där.
Igår var jag och tankade och bytte någon trasig glödlampa. Vad kul det är att köra sänkt Typ 2. Det känns som om man dyker fram på vägen.

Lyckan på topp. 
Idag bilbesiktning. Var ont om tider så jag lyckades boka en på ned nya bilprovningsstationen i stan. Även den en SBP-station.
Lyckan i botten. Vilken besiktningsman! Trevlig och mild. Men ingen sinne för gamla bilar.
Ojämn bromsverkan bak. jag fick inte loss ena bromstrumman så jag drog en chansning. Den 2an köper jag.
Rost i tvärbalken bak. Köpte en ny balk men den var från -69 och passade inte. Har inte fått nån ny. Den tvåan är ok.
Härligt, då är den ju laglig i en månad hur som havet. 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Verkar som alla jag känner som fått tid på sbp på spantgatan har en del åsikter. Många svordomar har passerat. Ska försöka hålla mig därifrån.
Oavsett så har du ju fått till ett riktigt trevligt åk. Tummen upp.
riktigt fin..... 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Hmm. Det försvann visst en del av mitt meddelande.
Min beskrivning av de tvåor jag inte var lika nöjd med...
Rost i trösklar... Vilken buss har inte lite rost i trösklar? jag frågade varför det var en tvåa det är ju inte en bärande del.
- Det är för krockskyddet.
- Krockskyd för vem? det är ju en pickup?
- Eeeh... Det är iallafall för krockskyddet.
Rost i främre tvärbalk. Den var onödig tycker jag men om han anser den rostig så.
Men sen gav han sig på balken framför torsonsröret.
Hur hårt kan man slå i en frisk plåt innan man kommer igenom? ungefär så hårt slog han med sin tyngre klubba.
Ett slag till och jag hade slagit till honom.
Dessutom skrev han aldrig upp det som en anmärkning!!!
Bromsledningen sa han var bubblig av gravrost. Efter att fått förklara för honom att det var underredsmassa gav han med sig tillslut och skrev inte upp det.
Bilen är ju inte ny och rost finns men detta var ju löjligt. En sak är säker. Någon byggarbil i sommar blir det inte av den här. Men nycklarna i handen till huset och renoveringsplaner har jag inte tid att lägga en helg på rostlaging nu.
Och inte heller att svetsa igen frisk sönderslagen plåt. 
Fan vad trött man blir på sådana personer Hoppas han blir omflyttad så du slipper han 
dessa besiktningsmän är inte kloka när dem går lös med hammaren. är ju inget vidare kul att få sin fina bil sönderslagen bara för hans njutning.
Hmm. Det försvann visst en del av mitt meddelande.
Min beskrivning av de tvåor jag inte var lika nöjd med...
Rost i trösklar... Vilken buss har inte lite rost i trösklar? jag frågade varför det var en tvåa det är ju inte en bärande del.
- Det är för krockskyddet.
- Krockskyd för vem? det är ju en pickup?
- Eeeh... Det är iallafall för krockskyddet.Rost i främre tvärbalk. Den var onödig tycker jag men om han anser den rostig så.
Men sen gav han sig på balken framför torsonsröret.
Hur hårt kan man slå i en frisk plåt innan man kommer igenom? ungefär så hårt slog han med sin tyngre klubba.
Ett slag till och jag hade slagit till honom.
Dessutom skrev han aldrig upp det som en anmärkning!!!Bromsledningen sa han var bubblig av gravrost. Efter att fått förklara för honom att det var underredsmassa gav han med sig tillslut och skrev inte upp det.
Bilen är ju inte ny och rost finns men detta var ju löjligt. En sak är säker. Någon byggarbil i sommar blir det inte av den här. Men nycklarna i handen till huset och renoveringsplaner har jag inte tid att lägga en helg på rostlaging nu.
Och inte heller att svetsa igen frisk sönderslagen plåt.
Har också fått höra synpunkter på personalen på nya stället 
I helgen skulle iallafall pickupen få användas som pickup.
Men när skräpet som skulle till soptippen var lastat så körde jag fast på gräsmattan med mina sommardäck 

De har ju öppet på återvinningen fler dagar. Det kanske töar nån gång så jag kan köra ut.
Jag hann iallafall innan testa en vy av "barn find" i nya ladan, framtida varmgarage?
Skojar de eller?

Så här såg min vänstra utriggare ut efter jag hackat lite med skruvmejsel i den i vintras. Och bilen är fortfarande besiktad och godkänd... 
Borde det inte funka om du slipar ner tvärbalken och målar om den så den ser bytt ut om du vet att den är frisk?
Hålet får inte vara längre än 30cm tror jag det är. Men nästa gång är det bara ta med egen hammare, och dra iväg ett slag på valfri kroppsdel på Besmannen för varje slag han slår på din bil.....
Då jag besiktade min 68:a pickis nysvetsad och alldeles nylackad och underredsbehandlad var jag tvungen att ta i för att få mannen med hammaren att inte börja banka på de nypreppade ytorna. Han gav sig efter ett tag, jag hade med en kamera och hotade med att fotografera ALLT! Då blev han lite skrajsen och hittade inga fel... 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
De verkar vara mer anti mot typ 2 än mot typ 3 och 1 som jag besiktat mest tidigare.
Typ 4an knackade de inte alls på. Klart snällaste typen att besikta i min statistik.
Dock statistiskt flest fel på den ändå. Men skäliga fel.
De verkar vara mer anti mot typ 2 än mot typ 3 och 1 som jag besiktat mest tidigare.
kan vara så att typ2 har fått slita hårdast som bruks holkar.. och däeför har ett rykte om att vara dåliga....
när dom såg min buggy sa dom "nä vi kollar inte spindellederna i framvagnen då den e så fint målad.. synd att skava färgen".(med deras elaka hävarmar.)" och dom rullar ju så lite"... iofs 2 år sedan..suck borde förpassa mig dit..
besiktning e ett lotteri.. i bland säger dom si, ibland så.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
93 2015-11-26 10:22:03 Senaste redigerad av David, Luleå (2015-11-26 10:22:50)
12-05-07, senaste uppdateringen. Vad har hänt sen dess?
Imageshack har gått från att vara gratis till en betaltjänst och släckt alla bilder
Huset är nästan klart, men helt klart blir det väl aldrig.
Blivit pappa.
Sagt upp garaget och flyttat "hem", synd bara att jag inte har nåt varmgarage ännu.
Tänkte att jag skulle fortsätta denna tråd med en liten uppdatering med bilder på "byggarbilen" men det sket sig med att ladda upp bilder. Har någon nåt annat tips om var/hur jag gör det bäst?
Tinypic brukar jag köra med.
Men är det inte dom som brukar byta ut bilderna lite då och då, finns väl några projekttrådar med semesterbilder på totala främlingar 
Jo men det brukar ta några år.
Bästa är väl eget webbhotell hos typ one.com.
Forumbilder.no
Hmm hade bilder på forumbilder.se.. Men nu har många försvunnit... Lägger på forumbilder.com nu men räknar väl inte med bestående. fan vet vad man skall ha..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
jag kör photobucket har haft bilder där i säkert 10 år utan att det har ändrats eller försvunnit nåt.
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Har också Photobucket o det har funkat bra hela tiden. Det enda störande är all reklam som kommer farande om man installerar deras app i mobilen
Annars är det väl bara att bita i det sura äpplet o betala... 330:- för ett år på Imageshack är ju inte hårresande dyrt och då ska man få backup på bilderna också. Det är ju lite svårt att ställa krav på en gratistjänst...
Med ett Basic-abonnemang får man ladda upp max 30GB/mån och det... det är många bilder det!
Man måste ju inte spara i RAW-format, precis...
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville