Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Dagens vw motor
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Inte lika fin som dom andra, från min -56
My 2332 ccm ...
My 2332 ccm ...
Now that's a MOTOR
Får jag fråga en sak, jag som håller på och lär mig om motorer? Hur vet ni om en motor i denna bildtråd är en bra motor? Jag menar, att bygga blankt och fint är ju en sak, men att bygga något som fungerar verkar vara det verkligt svåra!
Sen att det finns olika inriktningar inom motorbyggarkulturen är ju en annan sak, men jag skulle vilja se fler "körbara" motorer, alltså motorer där man lyckats med ett bra allroundrecept, motsvarande de krav som ställs hos fabrikernas ingenjörer. Får man veta specar och egenskaper hos de respektive kraftpaketen?
Inte direkt dagens motor dock en motor.
den där kommer jag ihåg fick ta duktigt med stryk vill jag minnas
finns väl någon rolig burnis film med den tror jag nånstans på det där stora interwebbade
That's a warp drive coil Scotty!
That's a warp drive coil Scotty!
Alex's skrev:
Explain to us?????????
Är inte detta en variant av "Turboniqe Drag Axle" en slags turbin som gick på nåt slags specialbränsle!
Den vanliga varianten bultades ju bak på en stel bakaxel! istället för locket på en Ford 9 Tummare, om jag fattat rätt!
Bränslet inehöll väl mycket syre och turbinen gav väl ett antal Hundra hästar
Dessa experimenterades det med på 60- Talet ......
Long range scanners indicate a Borg ship approaching captain!
GO FOR IT STEN !! En turbindriven Lakester på Formel Vee chassi på Orsa isen nästa år !?
http://jalopnik.com/5481005/video-the-d … turbonique
Black widow hette nog ovalen den satt i!
Finns en filmsnutt där den kör på länken ovan. Notera att de kör med splitcase låda, de håller kanske för mer än man tror?:)
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Dagens vw motor
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.