Såg den här i Tierp i somras. Helt sjukt frän.
Så brutal. Stolarna fram är ju något utöver.
Blev alles till mig nu när jag hitta projekt tråden och sträckläste alltihop.
Hatten av!
Dyslexiker..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Leichtbaupanel
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Såg den här i Tierp i somras. Helt sjukt frän.
Så brutal. Stolarna fram är ju något utöver.
Blev alles till mig nu när jag hitta projekt tråden och sträckläste alltihop.
Hatten av!
Tackar så mycket! Inte mycket förändringar till i år men lite smått blir det. Ska äntligen få till kopplingen hoppas jag och så blir det nya färska 265:or R-däck bak. Sen är det ventiljustering och hoppeligen ska jag hinna köra den i bänk(rullor heter det..) för att få till de sista justeringarna med öppna megafoner. Bilen blev "mappad" (heter det ju inte med förgasare..)med slutna rör och insatser då för flera år sen men så kör jag ju bara till besiktning så kan ju finnas nån hk att plocka där.
För övrigt ser det ut att bli sabbatsår med Tierp och BRC i år och långresa till Spa istället..få se om tyskarna sätter morgonkaffet i fel strupe när vi bölar förbi på autobahn.. 
Var är GILLA-knappen när man behöver den?? 
gärna mer bilder.. denna panelen kan åtminstone jag, inte se mig mätt på

Nån som har nån idé vad detta ska bli..
Enkelt! Bakdel på en raket modell "Sune".
![]()
Nää, men "ljuddämpare" till megafåååner!
Coolt!
Nån som har nån idé vad detta ska bli..
Värmekammare?
Fluxkompensator 
Något avgasrelaterat..? 
Megafoner.

Jaaaaa så måste det vara du kör ju raka rör med mycket desibell
allt som dämpar är nog välkommet.... Har det hänt något med bygget annars från förra sesongen? 
Mycket rätt där! Inga större ingrepp i år förutom att kopplingen äntligen funkar som den ska.. Vaknade en natt och hade svaret på problemet i skallen-för lite "travel"..Kopplingen låg aldrig emot helt mot svänghjulet pga att det fattades 8mm kopplingswire. När jag ställde kopplingen så att växlarna precis gick i släppte den aldrig mot svänghjulet och vise versa.Sen läste jag att Porsche har mellan 24-26mm i utslag medan jag bara hade 17-18mm.. Förlängde helt enkelt pluppen som sitter direkt på pedalen med 25mm och fick således tillräckligt slag på wiren. Hade ju varit kul om man fattat detta för fyra år sen..
Annars är det mest lite mindre förbättringar och service inför trippen ner till Spa och Le Bug Show.
Vilket bygge, en sagolik panel och tråd, kan läsa den om och om igen man får liksom aldrig nog.
Hörde förresten att de stängt Öresundsbron och alla färjeförbindelser för VW med Porschemotor på väg till Spa och Le Bug Show, så det är lika bra du planerar att komma till Tierp i år också..
http://f0.pepst.com/c/EDD58C/1605/ssc3/ … _0_1_0.jpg
Håller med, kommer sakna ljudet av Porsche sexa när man vaknar på lördagmorgon
ha så skoj på Spa!
Imorgon börjar den långa resan(dryga 200 mil) ner till Nürburgring och Spa. Lite service och uppdateringar har jag hunnit med oxå. En racer måste ju ha fyrpunktsbälten så det monterades och sen beställde jag hem en Blazecut ifall olyckan skulle vara framme..Ska försöka ta en massa bilder och videos som jag lägger upp som en story här på forumet om THE roadtrip.. 
Längtar redan..


Utvecklingen fortsätter..
Dubbeltändning, spännande 
jamen.... Meeeer motor porr! !!!
Hittade några gamla bilder på panelen när jag just köpt den..nån kanske hade behållit den som den var..Kolla datum på sista bilden..1991!! Körde året runt med den då för hade ju ingen annan bil förutom min trogna Bay tillverkad Augusti 1967..!! Skulle gärna ha haft den kvar idag.
Går inte att få in att det är samma panel

Hade inte tänkt göra annat än byta olja,bakdäck och göra lite småförbättringar på panelen i vinter..men när jag kom över en trevlig 1989 G50-låda för nån vecka sen blev det ändring på de planerna..
Köpte en bit av en 911-88 för ca. 10 år sen med tanken att använda torsionsröret nångång i framtiden.Den framtiden kom nu! Ut med motor,vxl-låda,tank,hjulupphängningar,oljekylare med slangar,torrsumpstanken osv.osv. och börja kapa bort det gamla torsionsröret.Det nya är mycket stadigare med gjuten mittendel och grövre rör så krävs lite inpassning för att bli bra. Fick oxå kapa bort röret för kopplingswiren för nu blir det ju hydraulisk koppling istället som jag ska försöka passa ihop med originalpedalen.Och så tänkte jag uppdatera till cableshift oxå så fick dumpa det gamla länkaget.
Varför G50? G50:an är en mycket modernare låda än 915-lådan som satt där innan och tål mycket mera effekt. Den är lite längre utväxlad på femman så får ner varven rejält vid landsvägskörning.Beställde en Quaife diffspärr som ska monteras i lådan innan slutlig montering i bussen.
Den enda nackdelen är att allt blir nytt i kopplingsväg=dyrt,men o andra sidan tänkte jag flytta över hela det gamla paketet i en splitpickis som jag har liggande. Har redan hunnit samla på mig det mesta jag behöver för den konverteringen under årens lopp..
Till de mindre förbättringarna som jag hade tänkt göra över vintern hörde en ny,lite mindre ratt. Förra sommarens Nürburgringvarv gav känslan av att 356 ratten var för stor att hantera när man satt fastspänd i fyrpunktsbälten. Svårt att få till både hög och lågfartskurvorna med den stora ratten. Hittade en gammal aluratt som jag tyckte kunde passa i stilen. Måste bara fixa till navet för inpassning i Leichtbauen. Tog ett gammalt urkapat bussrattnav som jag hade liggande och gjorde en inpassning i 8mm aluminium som jag ska svetsa fast i bussnavet. Sen kan jag använda original tutknapp om jag så vill.
Detta blir grymt bra 
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 21 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Leichtbaupanel
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.