101

Rått !!  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

102

Snyggt jobbat!Har du koll på totalvikten i nuläget? ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

103

pompejus skrev:

Snyggt jobbat!Har du koll på totalvikten i nuläget? ICQ/ab

Nä,men kan inte vara många kilo över 1000kg fulltankad..Ska väga den till våren.

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

104

Glas väger massor, kofångare i glasfiber finns (barndoor)...
Liten, liten AL soppatank med yttepytte soppa i.

S

105

Sten vW skrev:

Glas väger massor, kofångare i glasfiber finns (barndoor)...
Liten, liten AL soppatank med yttepytte soppa i.

S

Finns bara tre glasbitar kvar på bilen-mätarna.. Framkofångaren i kolfiber. Kan inte ha en pyttetank i en bil som körs även längre streckor och som behöver 2L milen.. ICQ/ag

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

106

Hmm, förstår varför gångjärnen fick hål..

Mellanväggen då, behövs den, du verkar ha krysstag i anslutning till den?

S

107

Sten vW skrev:

Hmm, förstår varför gångjärnen fick hål..

Mellanväggen då, behövs den, du verkar ha krysstag i anslutning till den?

S

Det är just i det läget som man börjar kapa utan återvändo.Mellanväggen väger en hel del men jag vill behålla originalutseendet så långt som möjligt.Dessutom har mellanväggen en stor förstyvande verkan trots kryss-stagen.Däremot skulle jag gärna byta ut taket till ett i kolfiber/kevlar,som de gjorde på Racetaxin,men har inte hittat nån som kunde göra det för en "rimlig" slant.Tyvärr hade Schweitsarna förstört pluggen de använde vid gjutningen(har frågat..),men de sparade 32kg med den åtgärden..

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

108

det fanns bussar utan mellanvägg, de med snurrbara framstolar. sök på "swiwelseat" på samba. var inte racetaxin karossbreddad på längden också?
bra jobbar f. ö, -vad är bästatiden på 402m?

109

Tobias J skrev:

det fanns bussar utan mellanvägg, de med snurrbara framstolar. sök på "swiwelseat" på samba. var inte racetaxin karossbreddad på längden också?
bra jobbar f. ö, -vad är bästatiden på 402m?

Jo det fanns bussar utan mellanvägg,men då hade de väl "pans" som klädde in hela underredet för att styva upp karossen(liksom lyx o bussar med lastdörrar på bägge sidor).
Racetaxin var väl breddad med hela 80mm på mitten,men hade varit lättare att kapa ner en befintlig plugg än att göra en helt ny.
14,386sek och 154km/h är bästa hittils.Finns mycket mer att hämta bara killen bakom ratten blir varm i kläderna.. Default/lol

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

110

bellypans är jag inte övertygad om... ja var tvungen o kolla igenom kcw guruns tråd o ser inget tydligt bevis, länka gärna till nåt. tiden är väl inget o skämmas för du kör ju ändå buss ICQ/ab

111 Senaste redigerad av Nikke911 (2012-12-12 19:55:40)

-700gram ICQ/ag

Post's attachments

Låsmekanism sidodörr.jpg, 191.16 kb, 1024 x 768
Låsmekanism sidodörr.jpg 191.16 kb, 655 downloads since 2012-12-12 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

112

ICQ/ag snacka om detaljarbete.

113

Du har för lite å göra...  Default/lol

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

114

svarvar du av bultskallarna, eller kör en försänkare i dom,så kan du få ner vikten, liksom att använda halv muttrar.. ICQ/ad
hålborrade skivor/trummor finns väl redan ..  rattstångs röret går att lätta...  ICQ/ae  syradoppad kaross... utan färg.. ICQ/af
nä skämt och sido.. ett häftigt jobb du gör ....men som " Hebster 52 "skrev

Du har för lite å göra...

   ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

115

hejsan..
bakvagnen skriver du har P911 svingor.. om jag förstått det rätt e dom smalare än 944??
har du använt 911 torrisionen eller bussens..
hur passade spårvidden..
varför jag frågar.. jag har hämtat hem en 944 bakvagn som skall under min bay.
ev tipps o trix e välkommet.. har läst om flyttade innre fästen och mellanlägg mellan svärd o svingor.. vad säger du?

mvh Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

116

michaelth skrev:

hejsan..
bakvagnen skriver du har P911 svingor.. om jag förstått det rätt e dom smalare än 944??
har du använt 911 torrisionen eller bussens..
hur passade spårvidden..
varför jag frågar.. jag har hämtat hem en 944 bakvagn som skall under min bay.
ev tipps o trix e välkommet.. har läst om flyttade innre fästen och mellanlägg mellan svärd o svingor.. vad säger du?

mvh Michael

Jag har använt hela torsionsröret från en elva som flyttats fram 70mm för att allt skulle hamna rätt.Vet dock om flera som byggt sin bakvagn utgående från 944 delar.Borde väl vara nästan bolt-on i ett baychassie där du redan har den inre bärarmsinfästningen. Lite småknix med handbromswiren kanske.Finns nog en massa material på nätet om dylika konversioner.

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

117

Hallå Nikke, blir spännande att kolla in dig i sommar!
Fint jobb ni lägger ned, blev att fundera lite på tiderna om jag inte är helt ute o cyklar så har jag för mig att gamla Porsche Turbon gjorde 1/4milen på 12.5sek borde haft ca 300hp  gör du strax över 14 så måste ju det va kanonbra tid...Största fibblet ni har så är ju växellänkagetfår ni det att spela så har ni säkra låga 14 hela tiden. Lycka till med 2013 säsongen och gott nytt år på er!

//micke

If it sounds good it is good!

118

Beetle66 skrev:

Hallå Nikke, blir spännande att kolla in dig i sommar!
Fint jobb ni lägger ned, blev att fundera lite på tiderna om jag inte är helt ute o cyklar så har jag för mig att gamla Porsche Turbon gjorde 1/4milen på 12.5sek borde haft ca 300hp  gör du strax över 14 så måste ju det va kanonbra tid...Största fibblet ni har så är ju växellänkagetfår ni det att spela så har ni säkra låga 14 hela tiden. Lycka till med 2013 säsongen och gott nytt år på er!

Nja,330hk versionen av turbon gjorde mitten 13 tider,men Porsche har en alldeles för "lång" vxl-låda från fabrik för att vara riktigt vass på 1/4 milen.Men så e ju toppfarten därefter..Vxl-länkaget är fixat så ska nog försöka komma ner på en hög 13 nästa säsong..
Lycka till själv o gott nytt!

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

119 Senaste redigerad av vwfan (2012-12-31 10:25:55)

En dum fråga hur mycket soppa drar den nu jämfört med tidigare?  ICQ/ad

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

120

vwfan skrev:

En dum fråga hur mycket soppa drar den nu jämfört med tidigare?  ICQ/ad

Har svårt att komma under 2l/milen..Blir en aningen längre(14%)låda till nästa säsong med original 5:a för att få ner varvtalet på landsväg.Det kan ha en positiv verkan på 1/4milen oxå för kraft tycks det finnas i maskin.

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

121

Mycke motor kräver mycke luft..

Post's attachments

Luftslangar.jpg, 132.53 kb, 768 x 1024
Luftslangar.jpg 132.53 kb, 308 downloads since 2013-01-13 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

122

Då var det dags igen..ny vxl-låda på G..

Post's attachments

vxllådsbyte.jpg, 140.74 kb, 768 x 1024
vxllådsbyte.jpg 140.74 kb, 283 downloads since 2013-03-02 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

123

Åhhh viken härlig maskin... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

124

Den blir bara råare o råare.... Läckert.

125

vad blir det för låda.. ??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(