176 Senaste redigerad av David h l (2014-01-15 16:35:57)

Har köpt en Caravelle också, och några T3enkelhytter....... va det flera 16´tummare enkelhytter ICQ/ae   ( har för mig att jag såg en bild )
Händig kille när man nu har läst hela tråden !!

|o\/o|

177

Men måste ju ha med sig ett campingkök också, det lär ju rymmas under flaket.
Så jag tog lastrumslådor från T3.
Tror ni dom passade?
Nämen då jag lät karossen vara channeled, dvs sjunkit ihop av ålder och rost så är det lite trängre i flakutrymmet, så jag fick choppa lastlådekonstruktionen.........
Och för de som tycker detta är en lysande ide kan jag meddela att köttfärslådorna från Willys passar med kirurgisk precision ICQ/ag  ICQ/ag

Post's attachments

001.JPG, 249.27 kb, 1127 x 845
001.JPG 249.27 kb, 224 downloads since 2014-01-18 

007.JPG, 245.65 kb, 902 x 676
007.JPG 245.65 kb, 231 downloads since 2014-01-18 

010.JPG, 243.04 kb, 902 x 676
010.JPG 243.04 kb, 209 downloads since 2014-01-18 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

178

Hmmmmm, då har jag att välja på då.
Rak eller krokig, rak eller krokig.....

Post's attachments

005 - Kopia.JPG, 261.5 kb, 902 x 676
005 - Kopia.JPG 261.5 kb, 221 downloads since 2014-01-19 

179

Det finns en anledning till allt, tex att hjulhusen är så långa/stora som de är, man kan tex tänka att den lilla tyska ingenjören tyckte att demonterbara torisionsstavar var en möjlighet som den lille lokale VWmekanikern senare skulle uppskatta. ICQ/an
Själv satte jag en vänster bussparklåda på  pickuppens högra sida bara för att jag hade en, bygga om den? Varför då? ICQ/am  ICQ/am
Det var väl sent den kvällen, eller så stod maltdrycker på menyn eller nått ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
Aningens förvånad blev jag idag när jag skulle byta till delbara svärd och det kärvade på splinsen och jag skulle demontera staven och sätta den i skruvstädet. Default/hmm  Default/hmm

Post's attachments

003.JPG, 156.88 kb, 902 x 676
003.JPG 156.88 kb, 226 downloads since 2014-01-19 

180

kul att se att det rör sig... ICQ/ag nå fick du kötta lite plåt eller??? ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

181

Du får fälla in ett hål med lock från en ghia ICQ/ab
Då kan du ju ha kvar fel plåt och endå demontera staven.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

182

Idag pangade det i själva slutröret, 4 höglegerade kompressionskolvar utförde ett effektivt arbete och förflyttade en salig blandning av tysk och svensk plåt utomhus i en otippad hög fart, allt ackompanjerat av anliggande bromsar och odragna hjulbulta ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af r...........

183

kan inte vara sant, när jag första gången var med och pillade på Marchalen var dottern 2 år, nu är hon 16 hahahah

184

MickeP, du bara blandar ihop mina bussar med varandra, du tänker säkert på "The Seagull Ghost Custom", men det var 2004........
Vi rullade in Marchal Express februari 2008, det är ju bara 6 år hahahahahahahahaha ICQ/af  ICQ/af

185

Fan också man kan inte ha rätt varje gång( men någon gång vore ju kul)
Då får vi se den på vägarna i år då, ser fram emot det. Lovar att du får hedersplatsen på Motalaträffen om du dyker upp,

186

Jag såg ju en ytterst liten sekvens filmmaterial av tveksam kvalitet av återuppståndelsen på Facebook men då är det väl dags med en rejäl update här så vi får reda på hur det gått till !?  ICQ/ab

You´ll never know...

187

När jag skar ut mina torn drog jag fram castern 5 grader.
Faen vad stadigt det går, rakt fram på riktigt!!!

Rekommenderas starkt för de som har möjligheten.
Min vän Marc från UK provkörde häromdagen, och han tittade på mig förvånat pga den goda väghållningen.
Får väl se om jag säger samma sak vid motorvägsfart?

188

73km på den nollade mätaren.
På macken blev det uppståndelse bland alla brudar, alla 4, eller ja 2..........1 fota.....
Åkte till Mackan och lyfte upp bilen och kontrolldrog alla skruvar, såg bra ut!
Sen sa farbror hököga (Mackan) att jag saknade locket till bromsvätskebehållaren.............big fail!
Men någon poäng med att inte ha bråttom med att skruva dit splashpan.
Målade lite under och Mackan bjöd på grillade köttkorvar med räksallad, grattis igen Mackan, han fyllde ju förstås år samma dag.
Hemfärden gick utan problem, vagnen går spikrakt och mjukt.
Jävligt värt att bygga soffan som jag gjorde, fullfjädrat fast jag har tubbade hjulhus, och flippade spindlar, faen vad bra!
Tappade laddningen förståss.......men det är ju lätt fixat.
Det vankas besiktning nu ICQ/an

189

Grym buss !!!

70:a Cab, Gazzer, Variant

190

Nä nu vill man gärna se en helhetsbild på skapelsen  ICQ/ag

191 Senaste redigerad av Mogge (2014-05-05 09:45:17)

Florerar spionbilder, men jag vill vänta tills kapellet är klart.

192

Mogge skrev:

Florerar spionbilder, men jag vill vänta tills kapellet är klart.

Å vad sugen jag blir Default/lol  Default/lol

Typ2 Eh bay 1973

193

Lägg ut ! Jag behöver en bild !

ICQ/ae

You´ll never know...

194

Kapellsömnad lördag morgon.
Bara jag får tag på öljetter......

195

nu ser farbror til att besiktiga pickupen så tar vi ett litet preparty hos mackan kvällen innan bugrun....för dit ska du i år...

196

Trist utan bilder ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

197

Men håll ut nu, ska bara..............

198

masen skrev:

nu ser farbror til att besiktiga pickupen så tar vi ett litet preparty hos mackan kvällen innan bugrun....för dit ska du i år...

Ja det ska han verkligen! Åker ner en dag innan och paxar plats åt pappa!

-65 Splitpanel
-71 Typ 181
-70 Baypanel

199

Tror du inte att farfar mogge är lite för gammal för att bo mitt i partycampingen  ICQ/ag
Han har det nog bättre om han bor uppe hos oss vid starten.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

200

lasslo skrev:

Tror du inte att farfar mogge är lite för gammal för att bo mitt i partycampingen  ICQ/ag
Han har det nog bättre om han bor uppe hos oss vid starten.

Så kan det absolut vara! Han är ju ändå farfar!
Funderar starkt på om man ska ta en bild på Marchallen och sälja till högstbjudande?  ICQ/ad  ICQ/ae  men tanke på att det känns som pappa jobbar inom SÄPO just nu!

-65 Splitpanel
-71 Typ 181
-70 Baypanel