Imponerande bra borrat!
Så långt med liten borr brukar ofta gå på sne för mig, o då använder jag ändå svarv.
S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Marchal Express. En ny era.
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Imponerande bra borrat!
Så långt med liten borr brukar ofta gå på sne för mig, o då använder jag ändå svarv.
S
Jaja, men hur blev fronten med Älvsnabben finish? Det vill jag se.
Jaja, men hur blev fronten med Älvsnabben finish? Det vill jag se.
Den blev lite blankare i hyn efter behandlingen.
Klart överlägsen patina. Hoppas du också behåller den korrekta regskylten 
Då behövde jag en ny gasvire, så det byggde jag mig en av pianotråd och en 4mm rundstång.
Cool! Jag skulle behöva en sådan wire jag med. Orkar du göra en till emot kärlek och... ja vad mer? 
Mogge skrev:Då behövde jag en ny gasvire, så det byggde jag mig en av pianotråd och en 4mm rundstång.
Cool! Jag skulle behöva en sådan wire jag med. Orkar du göra en till emot kärlek och... ja vad mer?
Jag fixar, bara jag får det borrat i svarven, det är som Sten vW säger "Så långt med liten borr brukar ofta gå på sne för mig, o då använder jag ändå svarv."
Ska försöka få det gjort i polarens styrda svarv så man får rätt varvtal och massiv kylning och spånrensning.
Nicko, vad är det för mått på öglan?
Och så lackades det lite delar i mitt improviserade lackbås, ett skynke framför värmepumpen som skruvades upp till 30C
nizekustoms skrev:Mogge skrev:Då behövde jag en ny gasvire, så det byggde jag mig en av pianotråd och en 4mm rundstång.
Jag fixar, bara jag får det borrat i svarven, det är som Sten vW säger "Så långt med liten borr brukar ofta gå på sne för mig, o då använder jag ändå svarv."
Ska försöka få det gjort i polarens styrda svarv så man får rätt varvtal och massiv kylning och spånrensning.Nicko, vad är det för mått på öglan?
Det måste vara samma mått som på din ögla... Jag kan mäta för säkerhets skull.
25hpman skrev:Jag tror jag har NOS såna gummin...var jag nu har dom.
Har farbror 25hpman hittat gummin tro?
Hur blev gummit?
Mogge skrev:25hpman skrev:Jag tror jag har NOS såna gummin...var jag nu har dom.
Har farbror 25hpman hittat gummin tro?
Hur blev gummit?
Vi har kontakt, så jag kommer få det när han dyker upp.
Han har ju garage i Hölö så han dyker upp med det i tid.
Allt är under kontroll!
När man talar om trollen.
Nu har jag nytt gummi för första gången på 20 år

Så var det dags att lägga i en högre växel.
Och gasa på lite.
Så bytte jag från vänstertrafikslampor till högertrafiklampor.
Min gamla monter rippades på ett par fräscha strålkastare.
Ingen färdigbild........... 
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ … _id=308184
En av det tidiga byggbilderna precis efter vagnen rullat in i garaget.
Nicko och Marcus provsitter och drömmer ;-)
Faen, en av mina favoritbilder, så aningslösa pojkar om vad som komma skall

Mogge skrev:Så blev det tubbat färdigt för ett tag sen.....
Riktigt snyggt golv!vad har du för sickmaskin?ganska små hjul antar jag när du gjort så skarpa svängar..
Man får inte fega i kurvorna, och plåt är mjukt!
Prova och var tuffare när du sickar får du se, riktning krävs förstås också.
Angående linolja.... Vad är den egentliga effekten med att använda linolja? Har suttit och spanat runt en hel del kring det, och det verkar som att många verkar gilla linolja.
Hur är linoljan mot lacken? Stoppar det rosten?
Linolja har väldigt små molekyler som penetrerar trä och rost förträffligt.
Mogge skrev:Då behövde jag en ny gasvire, så det byggde jag mig en av pianotråd och en 4mm rundstång.
Trodde jag skulle slippa göra en wire åt dig, men nu har jag ju 4 år på mig.........
Så lite uppdatering på säkerhetsfronten, bilbältesinfästningar.
Och dom här är viktigare att göra än stoppa in motorn.........
Nåt extra lås på låsen eller?
Och dom här är viktigare att göra än stoppa in motorn.........
Åsså blev det......
Hur går det här trevliga projektet då? 
Jävlit trögt. Lite problem hemma, men ska inte skylla bara på det.
Det har städats och röjts en del hemma också sen grabben flyttat.
Har köpt en Caravelle också, och några T3enkelhytter.........
Bara dåliga undanflykter.....
Men det går sakta framåt, tex så ska jag ha utdragbara lådor från T3 under flaket som campingbord, men då karrosen är "chanelled" så gick inte lådorna in på höjden........
Nu ligger ställningen till lådorna på garagegolvet för bearbetning iaf.
Rost är en kemist process som sker när man har järn syre och vatten.
Tar man bort nån del så blir det ingen rost.
Och då rost på järn är porös, så fortgår processen tills järnet är slut.
Vad det gäller Linolja så är det nog vattnets avstötande effekt som man är ute efter.
Och att den är kletig och hänger kvar gör att det funkar längre.
Spontant tror jag att det finns bättre rostskyddsmedel på Biltema tex, men de luktar väl inte så gott. 
Rost är en kemist process som sker när man har järn syre och vatten.
Tar man bort nån del så blir det ingen rost.
Och då rost på järn är porös, så fortgår processen tills järnet är slut.Vad det gäller Linolja så är det nog vattnets avstötande effekt som man är ute efter.
Och att den är kletig och hänger kvar gör att det funkar längre.Spontant tror jag att det finns bättre rostskyddsmedel på Biltema tex, men de luktar väl inte så gott.
Linolja har så små molekyler, mindre än vatten så det tränger ur vattnet i täet i träbåtar.
På stål så kryper linoljemolekylerna ner i rostporerna på ett sätt som inte lackfärg gör.
Menvafaen, bara man gör något och inte utsätter karossen för salt så håller det längre än mig........
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Marchal Express. En ny era.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.