Shit pomfritt! Finns ju fler barndoors i denhär tråden än det nånsin funnits i Finland när det begav sej!!!
Precis! Det är större chans att man vinner på Lotto en att hitta en Barndoor i Finland!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Shit pomfritt! Finns ju fler barndoors i denhär tråden än det nånsin funnits i Finland när det begav sej!!!
Precis! Det är större chans att man vinner på Lotto en att hitta en Barndoor i Finland!
Ja, jag tänkte det. Jag hade svårt att tro att jag skulle ha missat nån buss där
Tyvärr så har min dator pajjat, jag hade lite BD bilder där.
Bl.a. en 52a, högerstyrd. Hittades i klistvalla brunn(Kalmar). Numer england.
Och en 54a från Skåne. Den fick jag köpa för 500kr, då skulle ägaren tom stå för hjullastare till hämtningenmen när jag kom dit på våren, som avtalat var bussen borta och såld till nån annan.. Finns nog i Stockholm nu? Kul att den stannade i Sverige iaf.
Här är en bild på RHD 52an. http://www.barndoor.dk/20-022399.html
Finns fler bilder på www.barndoor.dk Ch.number 20-022399
Finns f.ö en massa gamla svenskar på barndoor.dk
Jag kom just på att det stod ett par barndoors på en vw skrot i malmö för några år sen. Hos Lennart Lövkvist i Kvarnby.
Bla en svart med en målad hand med långfingret uppsträckt på hela fronten, handen var målad som skånska flaggan Den bussen hade tydligen gått i Trelleborg på 70-80 talet.
Nu är Kvarnby bilskrotområde golfbans, så allt är tyvärr borta...
Det är lite synd, Lennart hade allt man kunde behöva till splitbuss, han hade nog ett 10tal splitbussar stående.
Här är mina vrak. 51 bussen räddades i ett stycke, men 52 panelen var för dålig så den kapades upp.
x2
Här är mina vrak. 51 bussen räddades i ett stycke, men 52 panelen var för dålig så den kapades upp.
Jag måste säga att din 52 panel är ruggigt lik min. Var din oxå högerstyrd??
se nedan;
54a? som jag hittade på facebook, från kivik i skåne. - lite rost på de vanliga ställena, den har nu vandrat vidare...
m|easy skrev:Här är mina vrak. 51 bussen räddades i ett stycke, men 52 panelen var för dålig så den kapades upp.
Jag måste säga att din 52 panel är ruggigt lik min. Var din oxå högerstyrd??
se nedan;
Dom båda är ganska lika den högerstyrda 52an jag länkade till några poster upp
´Lite intressant att alla tre är svenska, röd/vita högerstyrda paneler... Samma firma???
Tyvärr så har min dator pajjat, jag hade lite BD bilder där.
Bl.a. en 52a, högerstyrd. Hittades i klistvalla brunn(Kalmar). Numer england.
.
Jag hittade bilder på den.
Hmm, det är en panel 52a, samma färg. Kan den oxå ha varit högerstyrd?
Vet du om dn hade öppningsbar baklucka?
Hmm, det är en panel 52a, samma färg. Kan den oxå ha varit högerstyrd?
Vet du om dn hade öppningsbar baklucka?
Om den vart högerstyrd vet jag inte. Det var är inte öppningsbar baklucka på den.
hät är en 53a ambulans som jag skulle hämte med markägarens samtycke. regnigaste året på länge så vi bestämde att jag skulle lugna mig tills det torkat upp lite- lastmaskin klart, vagn klart och vips.... borta! lätt besvikelse.... jag hade varit där och lyft den för att komma åt med lastmaskin och lämnat kvar domkraften men den ingick tydligen i bussen den med... kan ju tycka att den som hämtade den borde ha tyckt det var kostigt att det stod en modern domkraft under bussen... nu såhär några år senare har väl besvikelsen lagt sig.... nån som sett den ? vore ju roligare att den gått till en folkanörd än till destruktion...
Uploaded with ImageShack.us
Åhhhhhhhhhh masen, min buss
en bedrövlig historia.... å den höll att lyfta .... en sida åt gången...
Här är en till Hedemorabuss.
Det var Larsson som hittade den.
Den rullar nu i England.
Hittade på en rolig bild, kolla skärmkanterna
Riktigt fin barndoor, som jag stod och dregla på, och var så nära att köpa, tillhörde en boxerville suporter, hoppas att det är ok att jag lägger ut bilderna, annars tar jag bort dem.
Ja den var riktigt trevlig, en vagn man inte förstår att man inte köpte när det begav sig....men som vanligt så var det fel pris vid rätt tillfälle!
Du hann före mig till den gröna bussen Gick runt i timmar innan jag gav upp efter att ha fått tips om vart den stog. Hur går det med renoveringen på den?
Den högerstyrda panelen hittade jag dock, samt en oval som låg bredvid om jag inte minns fel?
Ja den var riktigt trevlig, en vagn man inte förstår att man inte köpte när det begav sig....men som vanligt så var det fel pris vid rätt tillfälle!
Ja det kan man säga, man borde ju lägga sin tid på att uppfinna en tidsmaskin
Barndoorträsket bokstavligen!
ÅÅHH!! En Mars 51a!!
Din Thomas?
Äntligen bilder bara hört talas om den
Om det nu är den vill säga
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.