om du har nyare, s2,s3,s4 så är det samma med dom tror jag
Japp alla nyare Android telefoner har också det.
Bay militärbuss -73
Bay Campingbuss -75
Typ 1 -61
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Sidor Föregående 1 … 20 21 22 23 24 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Japp alla nyare Android telefoner har också det.
Jag kör en nyare Nokia och den sparar location med mindre än att man stänger av den.
Bättre att kolla så bandoorens location inte avslöjas.
Är det nån som vet hur det går för Kjell Englund och hans 51a panel?
Jobbas det på den i det tysta, eller har han gett upp?
Jag var dit förra sommaren. Han hade inte gjort mer på bussen då, men jag fick intrycket att han inväntar motivation/tid
Kjell brukar inte ge upp 
Jag pratade med honom i helgen och inte har han gett upp men vänta inte er att den dyker upp till midsommar i år iaf.. 
Stötte på denna idag, tyvärr bara chassiet kvar. Står i en lada. Är ingen expert men det borde vara en barndoor med tanke på reduceringsväxlar med lilla muttern.
Ska ta reda på denna då jag behöver växellådan men resten behöver jag inte.

Hittade en framvagn också, till bubbla va?
Om du säljer resten köper jag gärna mellanväggen och vaggan som håller uppe växellådan
Mvh
Verkar vara en hyffsat tidig 
från mitten 51 till slutet av 52
Jag köper gärna rubbet! Alice är en sen 51a så detta skulle passa mig heelt perfekt!
Men vart är resten 
Ja, det undrar jag med. Ska forska lite i saken. Var sitter chassienummer på dessa?
Stansat på kanten av den plåt som omgärdar bakre delen av motorn.... Som verkar saknas... På väggen mellan förar å passagerarutrymme finns karossnummer. Det är inte samma som vin men nästan så kan duga för en mer exakt datering.
Hämtade hem chassiet idag och det slog mig hur kort det var. Såg sedan att det var kapat på mitten. Dessutom finns det styrbroms på varje bakhjul, känns lite som en epatraktor som inte blev klar. Den rullade på alla hjul (3st) och gick fint att bogsera. Något karossnummer hittar jag inte.
Det fanns några tidiga motorer också, 1953 vad jag kan se på motornumren. Den kompletta gick runt, den andra kollade jag aldrig. Vanliga Bubblamotorer va?

En VW liknande fälg hittade jag också, tror inte det är VW.
Helt rätt att det är baggemotorer.
Eftersom ditt chassie saknar karossnumret så är den i alla fall äldre än maj-52 men inte äldre än aug-51 eftersom den har det "nya" värmereglaget.
Sen är det en Kleinbus eller snarare, har varit 
Och Ja! Jag är också intresserad av chassiet om det blir försäljning 
Jo, chassiet är till salu. Motorn utan generator med. Den andra motorn sitter på ett hembygge i form av en snövessla och den är jag ganska sugen på att köra själv.
Var i landet befinner du dig? och vilket pris hade du tänkt?
Du har PM. Jag ska göra en säljesannons vad det lider så inte tråden spammas.
Amerikanska Ford ca 1937-39 annars...
Visst var det denna som såldes för 17,500 eller någonting sånt på fb för några år sedan?
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … daec814abf
Var nog 4-5 år sen den såldes. Körde ner dedär fladdret till dalarna ifjol. 
Såldes på blocket från norrbotten.
Den kapades upp i delar i Rommegaraget 
jaha, vad tänker jag på för buss då? var 2 år sedan kanske jag såg en äckligt rostig och troligtvis brunnen bd för 3.500 eller någonting på blocket också.
Sidor Föregående 1 … 20 21 22 23 24 … 33 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Svenska och fd svenska barndoors även vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.