Fotade en väns bubbla -61 för några dagar sen, skönt stuk på den!


1,001 2011-06-25 22:59:19
1,002 2011-06-25 23:08:48
Fotade en väns bubbla -61 för några dagar sen, skönt stuk på den!
Fina bilder,,,har sitter man i Italien och langtar hem 
1,003 2011-06-25 23:13:23
haha don't tell her! 
1,004 2011-06-25 23:16:47
haha don't tell her!
He he bara gator och gondoler,inga vw som brukar se nar man ar ute och reser 
1,005 2011-06-25 23:19:07
Fotade en väns bubbla -61 för några dagar sen, skönt stuk på den!
Mycket läcker!
1,006 2011-06-26 08:34:43

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,007 2011-06-26 09:27:23
jockebostrom skrev:Fotade en väns bubbla -61 för några dagar sen, skönt stuk på den!
Mycket läcker!
håller med cool bubbla och snygga bilder
bidrar med en bild från "bussbyn" 
1,008 2011-06-26 09:42:44 Senaste redigerad av michaelth (2011-06-26 14:02:04)


http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,009 2011-06-26 10:58:03
Ooooo det var en skön bild en stekhet dag som denna 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
1,010 2011-06-26 12:47:38

och en till lillebror 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,011 2011-06-26 14:22:17
Ja snygga foton Boström ! 

1,012 2011-06-26 14:48:54
j:son skrev:jockebostrom skrev:Fotade en väns bubbla -61 för några dagar sen, skönt stuk på den!
Mycket läcker!
håller med cool bubbla och snygga bilder
![]()
bidrar med en bild från "bussbyn"
Snygg samling! Men jag trodde Kalle hade sänkt sin buss. 
1,013 2011-06-27 06:02:38
GB skrev:j:son skrev:Mycket läcker!
håller med cool bubbla och snygga bilder
![]()
bidrar med en bild från "bussbyn"Snygg samling! Men jag trodde Kalle hade sänkt sin buss.
Hahahaha, ja sänkt är den, men jämfört med vissa andra är den ju fortfarande en högt gående familjepråm 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
1,014 2011-06-27 08:23:13
Det är ju liiite mer jobb nerlagt på en "Demian-sänkning" och Ockelbopanelen är verkligen skitball, men jag tycker det finns flera poänger med en "Kalle-sänkning", mindre jobb och markfrigång är inte att underskatta om vi talar om en campingvagn. De bästa ställena ligger ute i terrängen! 
1,015 2011-06-27 08:32:23

1,016 2011-06-27 09:40:39
Det är ju liiite mer jobb nerlagt på en "Demian-sänkning" och Ockelbopanelen är verkligen skitball, men jag tycker det finns flera poänger med en "Kalle-sänkning", mindre jobb och markfrigång är inte att underskatta om vi talar om en campingvagn. De bästa ställena ligger ute i terrängen!
Grymt! Jag har blivit inspiration till ett nytt sänkningsbegrepp
Men allvarligt, det är som du säger kee, markfrigång är ett måste om man vill göra någon slags seriös camping med bussen, dvs använda den till det som den är byggd att göra 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
1,017 2011-06-27 12:01:05 Senaste redigerad av Franke (2011-06-27 12:02:52)
kee skrev:Det är ju liiite mer jobb nerlagt på en "Demian-sänkning" och Ockelbopanelen är verkligen skitball, men jag tycker det finns flera poänger med en "Kalle-sänkning", mindre jobb och markfrigång är inte att underskatta om vi talar om en campingvagn. De bästa ställena ligger ute i terrängen!
Grymt! Jag har blivit inspiration till ett nytt sänkningsbegrepp
Men allvarligt, det är som du säger kee, markfrigång är ett måste om man vill göra någon slags seriös camping med bussen, dvs använda den till det som den är byggd att göra
Ni får inte glömma att framvagnen lätt skrapar i på en sänkt bay med original framvagn.
När jag hade liknande höjd på min buss som Kalle har nu så fastnade nästan bussen i gropen för bromsprovaren på bes.
Med den höjd som min buss har på bilden nedan så var det bara regskylten som ibland skrapade i när man åkte i stan.
Splitframvagn gör stor skillnad för markfrigången, så det är mer körbart än vad man kan tro. Nackdelen är att det kostar lite mer i tid o pengar att sänka på det viset. Ska man köra offroad så behöver man dock åka lite högre men inte allt för mycket högre tror jag 
1,018 2011-06-27 16:18:25
att det kostar lite mer i tid o pengar att sänka på det viset
och anledningen till det är??
bristen på framvagnar?? eller vad..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,019 2011-06-27 16:34:28 Senaste redigerad av Franke (2011-06-27 16:35:10)
att det kostar lite mer i tid o pengar att sänka på det viset
och anledningen till det är??
bristen på framvagnar?? eller vad..
Om du bara svetsar i sänksatser i originalframvagnen så blir det ju billigare än att skaffa en splitframvagn
Men det går inte att sänka lika mycket som jag och Demian gjort med bara sänkssatser i en bayframvagn.
1,020 2011-06-27 16:40:36
okey får hasa hem några splittframvagnar då... synd att det inte sitter skivor på dom... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
1,021 2011-06-27 16:58:28
okey får hasa hem några splittframvagnar då... synd att det inte sitter skivor på dom...
Det gör det på min framvagn snart
Se det positivt, du får stora fembulten gratis annars ska väl Porsche bromsar gå att få dit ganska lätt har jag hört.
Hur och vilka modeller får du dock fråga någon annan som vet.
När det gäller splitframvagnar är det bäst att satsa på en framvagn mellan 64-67, då bromsdelar till dom äldre är galet dyra.
Då detta är en bildtråd så kommer här en bild på en av mina favoriter, någon som vet vad färgen heter ?
1,022 2011-06-27 17:14:25
Det är ju liiite mer jobb nerlagt på en "Demian-sänkning" och Ockelbopanelen är verkligen skitball, men jag tycker det finns flera poänger med en "Kalle-sänkning", mindre jobb och markfrigång är inte att underskatta om vi talar om en campingvagn. De bästa ställena ligger ute i terrängen!
Instämmer med dej Kee! Skulle bara retas lite med Kalle.Ska själv bara sänka min bay med en "Kalle sänkning"
om inte Franke ger ett bra pris på sina kommande med luftbälgar 
1,023 2011-06-27 19:01:38
1,024 2011-06-27 21:22:45

1,025 2011-06-28 07:55:21
Ni får inte glömma att framvagnen lätt skrapar i på en sänkt bay med original framvagn.
När jag hade liknande höjd på min buss som Kalle har nu så fastnade nästan bussen i gropen för bromsprovaren på bes.Med den höjd som min buss har på bilden nedan så var det bara regskylten som ibland skrapade i när man åkte i stan.
Splitframvagn gör stor skillnad för markfrigången, så det är mer körbart än vad man kan tro. Nackdelen är att det kostar lite mer i tid o pengar att sänka på det viset. Ska man köra offroad så behöver man dock åka lite högre men inte allt för mycket högre tror jag
Jo jag vet att en splitt har mer markfrigång än en bay, men även om man konverterar till splittframvagn så har jag förstått det som att man får problem med frigång baktill, vid motorn. Ska du saxa över en trottoarkant eller ta dig upp på en lyft är problemet av en karaktär. Ska du ta dig fram på en traktorstig med stenbumlingar lite här och var är problemet av en annan art. Bjuder en tusing för en splittframvagn om ngn vill vara en god samarit och se ännu en örly slammas, annars blir det "kompromissänkning". 

