Ja vad säger man... Jag skrev i påskas att det verkar passa bra, njaäaäää blev väl inte direkt så. 1 maj skulle bilen rulla men det blev en vecka in i juni som jag kunde köra bilen till framvagnsinställning.
Vad gick fel ?
1. Det gick inte att följa instruktionen så jag fick lossa på en del grejer eftersom jag skruvade.
2. Det framgick inte av instruktionen att hållarna för bromsrör/bromsslang skulle kapas bort innan montering, detta märkte jag när jag försökte få dit framvagnen första gången.
3. Kapning av rattstången gick inte att göra enligt instruktionen, jag fick kapa mer.
4. Strystången (med leder) som följde med till kuggstångsstyrningen gick inte att få dit. Fick plocka isär och kapa/slipa
5. Mitt skivbromskitt som satt på bilen och denna gamla framvagnen passade inte ??? (jag har köpt och betalt en framvagn till en 1961 Bubbla typ 1) Efter kontakt med firman Red9design så får jag veta, till slut att jag har fått 66-67 spindlar, häpp
6. Blev till att beställa nytt skivbromskit som inte heller passade pga det finns olika dim på spindlarna, inget som Red9design hade informerat mig om. Fick beställa nya hjullager som passade.
7. Spindlarna som sitter på är begagnade (blästrade och målade) och båda gängorna var skadade trots detta (skickade bilder) så säger Red9design att det är nya delar!!!
8. Nya hjullager på plats, nu skall skivorna dit. Skivan tar emot kulleden till styrningen återigen kontakt med Red9design, ingen hjälp att få utan jag får helt sonika plocka isär grejerna och kapa/svetsa i staget till styrleden.
9. Det går inte att använda medföljande bromsslangar då dessa tar i undre bärarmen, fixade nya på lokal firma.
Nu är grejerna på plats och hjulvinklarna är inställda, har bara hunnit köra några mil men det känns bra, bilen går mjukt och fint på dåliga vägar.
Men mitt förtroende för firman är på noll, dom har inte hjälp till med något utan har bara sagt: Är du inte nöjd så får du skicka tillbaka grejerna...
NoVW skrev:Blev lite påsk mekande mellan äggätandet. Nya framvagnen på plats i frugans -61 soltakare 
Post's attachments
framvagn klar.JPG 478.91 kb, 202 downloads since 2018-06-24