http://i1007.photobucket.com/albums/af1 … d7A2AA.jpg
Idag är denna 55:a renoverad till ett enormt skick – men jag tror nästan jag gillade detta stuket bättreBADASS!
Det är bara för att du inte har nån smak, Mats...............

Mats W skrev:http://i1007.photobucket.com/albums/af1 … d7A2AA.jpg
Idag är denna 55:a renoverad till ett enormt skick – men jag tror nästan jag gillade detta stuket bättreBADASS!
Det är bara för att du inte har nån smak, Mats...............
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo - jag tänkte att du nog skulle hugga på den repliken
.
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
En favvo i repris, stenhårt!

En favvo i repris, stenhårt!
Den där var frän,sliten lack och Centerline muma!
nu pratar vi camber !

så här kommer väl lady Råttan ser ut denna sommar

ha de ! 
malmen skrev:Det står en DH i bortre högra hörnet, den ser duvblå ut också. Fast det kanske inte är en BD?
Finns inga BD dubbelhyttar så det är nog en vanlig splitt, men garanterat duvblå!
I see. Tackar för infon 
Snygg mango-buss!

Löf skrev:malmen skrev:Det står en DH i bortre högra hörnet, den ser duvblå ut också. Fast det kanske inte är en BD?
Finns inga BD dubbelhyttar så det är nog en vanlig splitt, men garanterat duvblå!
I see. Tackar för infon
BD fanns bara tom 1955.
Visst börjare dubbelhytten tillverkas under hösten 1958,och säljas som 1959 års modell?
Då borde den ju rimligen finnas i utförandet med pilblinkers, iaf för den europeiska marknaden?
Har hittills aldrig sett någon dubbelhytt med pilar,inte ens på bild.
Någon annan kanske har sett det,eller vet om det existerar?
malmen skrev:Löf skrev:Finns inga BD dubbelhyttar så det är nog en vanlig splitt, men garanterat duvblå!
I see. Tackar för infon
BD fanns bara tom 1955.
Visst börjare dubbelhytten tillverkas under hösten 1958,och säljas som 1959 års modell?
Då borde den ju rimligen finnas i utförandet med pilblinkers, iaf för den europeiska marknaden?
Har hittills aldrig sett någon dubbelhytt med pilar,inte ens på bild.
Någon annan kanske har sett det,eller vet om det existerar?
Binz började bygga dubbelhyttar av singelhyttar i 58, (i alla fall den äldsta kända Binz'en är en 58'a) alltså innan VW själva hade den modellen i sitt program och det går rykten om att i alla fall en 53'as (tror de va en 53'a i alla fall...) singelhytt har konverterats till en dubbel av Binz, det finns i alla fall en försäljningsbroschyr från Binz med en Barndoor dubbelhytt men ingen som mej veterligen existerar idag.
För och motbevisa mej själv... (och för att inte förpesta bildtråden med allt för mycke text...
) Det fanns nog i alla fall 1 Barndoor dubbel men inte längre...

Carnut skrev:malmen skrev:I see. Tackar för infon
BD fanns bara tom 1955.
Visst börjare dubbelhytten tillverkas under hösten 1958,och säljas som 1959 års modell?
Då borde den ju rimligen finnas i utförandet med pilblinkers, iaf för den europeiska marknaden?
Har hittills aldrig sett någon dubbelhytt med pilar,inte ens på bild.
Någon annan kanske har sett det,eller vet om det existerar?Binz började bygga dubbelhyttar av singelhyttar i 58, (i alla fall den äldsta kända Binz'en är en 58'a) alltså innan VW själva hade den modellen i sitt program och det går rykten om att i alla fall en 53'as (tror de va en 53'a i alla fall...) singelhytt har konverterats till en dubbel av Binz, det finns i alla fall en försäljningsbroschyr från Binz med en Barndoor dubbelhytt men ingen som mej veterligen existerar idag.
Enligt mina papper så tillverkade Binz dubbelhyttar från Oktober 1953 till november 1958 då VW själva började tillverka dubbelhytten på fabriken i Hannover.
Några få tillverkades under november 1958, men det faktum att VW själv börjat tillverka modellen, gjorde att Binz modell blev överflödig.
Löf skrev:Carnut skrev:BD fanns bara tom 1955.
Visst börjare dubbelhytten tillverkas under hösten 1958,och säljas som 1959 års modell?
Då borde den ju rimligen finnas i utförandet med pilblinkers, iaf för den europeiska marknaden?
Har hittills aldrig sett någon dubbelhytt med pilar,inte ens på bild.
Någon annan kanske har sett det,eller vet om det existerar?Binz började bygga dubbelhyttar av singelhyttar i 58, (i alla fall den äldsta kända Binz'en är en 58'a) alltså innan VW själva hade den modellen i sitt program och det går rykten om att i alla fall en 53'as (tror de va en 53'a i alla fall...) singelhytt har konverterats till en dubbel av Binz, det finns i alla fall en försäljningsbroschyr från Binz med en Barndoor dubbelhytt men ingen som mej veterligen existerar idag.
Enligt mina papper så tillverkade Binz dubbelhyttar från Oktober 1953 till november 1958 då VW själva började tillverka dubbelhytten på fabriken i Hannover.
Några få tillverkades under november 1958, men det faktum att VW själv börjat tillverka modellen, gjorde att Binz modell blev överflödig.
Ok, kan du visa en bild på en Binz tillverkad före 57? Det skulle vara intressant och se...
enligt det skrivna ordet så skall det ha tillverkats i alla fall 1 kanske 2 Binzar med Barndoor SC som grund men finns det några bilder på dom? (förutom den ja postade lite längre upp + ett par till) Den äldsta kända Binz'en idag har väl en SC tillverkad i 57 som grund.
Vad är det för papper du sitter på?
Å så en liten bild

Underbar kväll!

Löf skrev:En favvo i repris, stenhårt!
Den där var frän,sliten lack och Centerline muma!
Den är visst till salu också: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … ?id=842623 
j:son skrev:Löf skrev:Binz började bygga dubbelhyttar av singelhyttar i 58, (i alla fall den äldsta kända Binz'en är en 58'a) alltså innan VW själva hade den modellen i sitt program och det går rykten om att i alla fall en 53'as (tror de va en 53'a i alla fall...) singelhytt har konverterats till en dubbel av Binz, det finns i alla fall en försäljningsbroschyr från Binz med en Barndoor dubbelhytt men ingen som mej veterligen existerar idag.
Enligt mina papper så tillverkade Binz dubbelhyttar från Oktober 1953 till november 1958 då VW själva började tillverka dubbelhytten på fabriken i Hannover.
Några få tillverkades under november 1958, men det faktum att VW själv börjat tillverka modellen, gjorde att Binz modell blev överflödig.Ok, kan du visa en bild på en Binz tillverkad före 57? Det skulle vara intressant och se...
![]()
enligt det skrivna ordet så skall det ha tillverkats i alla fall 1 kanske 2 Binzar med Barndoor SC som grund men finns det några bilder på dom? (förutom den ja postade lite längre upp + ett par till) Den äldsta kända Binz'en idag har väl en SC tillverkad i 57 som grund.
Vad är det för papper du sitter på?
VW Transporter and Microbus Specification guide 1950-1967
Mellan 1955 och 1958 så byggdes ca 1,6% av alla EH om till DH av Binz.
Alltså ca 600 stycken. Majoriteten av dessa exporterades till USA. Väldigt få av dessa lever än.
Men det är klart, det kanske står fel.
Löf skrev:j:son skrev:Enligt mina papper så tillverkade Binz dubbelhyttar från Oktober 1953 till november 1958 då VW själva började tillverka dubbelhytten på fabriken i Hannover.
Några få tillverkades under november 1958, men det faktum att VW själv börjat tillverka modellen, gjorde att Binz modell blev överflödig.Ok, kan du visa en bild på en Binz tillverkad före 57? Det skulle vara intressant och se...
![]()
enligt det skrivna ordet så skall det ha tillverkats i alla fall 1 kanske 2 Binzar med Barndoor SC som grund men finns det några bilder på dom? (förutom den ja postade lite längre upp + ett par till) Den äldsta kända Binz'en idag har väl en SC tillverkad i 57 som grund.
Vad är det för papper du sitter på?VW Transporter and Microbus Specification guide 1950-1967
Mellan 1955 och 1958 så byggdes ca 1,6% av alla EH om till DH av Binz.
Alltså ca 600 stycken. Majoriteten av dessa exporterades till USA. Väldigt få av dessa lever än.Men det är klart, det kanske står fel.
Se där ja, lite olika siffror ute och går ser ja, enligt dropgates.com/theSamba så tillverkades det ca550styck totalt och det i 58-59.
Menade inte och kritisera dej men av den 'fakta' ja hade så rimmade dina fakta lite dåligt, därav det kanske lite krassa svaret, är bara ute efter att lära, no hard feelings?!
Och så en bild

Nej det är lugnt.
Jag är ganska ny i VW-gamet, men jag läser och lär och har ju precis köpt mig en DH.
Vill ju inte skriva någon på näsan heller.
Och så är jag så gammal att jag känner att det tryckta ordet är lite mer värt än det binära.
Tror du gör det med.
Thesamba är ju lite "sanningen på internet" enligt många (som wikipedia), men gör man lite källkontroll så stämmer det inte alltid.
Men tillgängligheten är ju oslagbar.
Då är vi två rätt nya i gemet som dessutom sitter på en DH, split, bay? Min är en 62'a.
Håller med om att fakta på internet inte slår lika högt som det som står skrivet i en bok utgiven av en seriös part men... då alla (här kommer lite icke källkontrollerat material från internet
) Binz'ar numrerades och den äldsta idag kända är en 58a (SC tillverkad 57) och den har nummer 27 så har ja liiite svårt att tro på att de byggdes 600st från 55-58... theSamba är amerikanskt ut i fingerspetsarna och är inte alltid att lita på men när kalenderbitarna därborta sätter tänderna i nåt så brukar dom komma nära sanningen. Men men, vem vet, det hade i alla fall vart fett å få se en pre 58 Binz och allra helst en BD Binz!

Nej det är lugnt.
Jag har ju precis köpt mig en DH.![]()
Är det en dh split i dubbel bemärkelse, blå framdel?
.


´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage


, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>



´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Vårkänslor i Borlänge
Liten fotosession efter onsdagsträffen på MAX, tyvärr hade Petter och Håkan hunnit åka hem så det fattas en varre och en bay på bilderna
masens bay,KIMZ fastback och Mackes elefantmödis


KIMZ fastback 
Mackes soltakare
En sista bild på trion 

Och till sommaren ska jag åka vwbuss
Det är säkert 

