Dags för lite lackering.
-75 Dubbelhytt skrotad
-68 bubbla med -54 kaross
-73 1303 objekt
-65 1500 S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Min gröna notch -65
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Dags för lite lackering.
Då var den hoppsatt igen med kedjelister och andra gummitätningar på plats.
Så en liten skojbild i från gårdagens tur till Gärdet oçh den årliga vw picknicken
Jag har nu svetsat in och monterat bredbandslambdan.
Jag har bytt lågfartsmunstyckena till 50 och sedan justerat in förgasarna.Nu har jag närmat mig ialla fall vettiga lambdavärden. Men ska nog gå ner ett steg till i munstycksstorlek.
Bytt bränslepump också samt monterat bränsletrycksregulator med filter, bytt till brytarlöst och justerat tändningen. Blev justering av ventilspel när man ändå var igång.
Vad är nuläget ang ALFA IDF bestyckning?
Är du nöjd med din 0,9mm borrning av luftkanalen och 50 bränsle (eller mindre?) för lågfarten?
Sten vW (Alfa IDF36 med 32mm halsringar, 52 lågfart, 1,6mm hål (genom koppartejp), inte helt färdigbestyckad)
Bert Sundin skrev:Jag har nu svetsat in och monterat bredbandslambdan.
Jag har bytt lågfartsmunstyckena till 50 och sedan justerat in förgasarna.Nu har jag närmat mig ialla fall vettiga lambdavärden. Men ska nog gå ner ett steg till i munstycksstorlek.
Bytt bränslepump också samt monterat bränsletrycksregulator med filter, bytt till brytarlöst och justerat tändningen. Blev justering av ventilspel när man ändå var igång.
Vad är nuläget ang ALFA IDF bestyckning?
Är du nöjd med din 0,9mm borrning av luftkanalen och 50 bränsle (eller mindre?) för lågfarten?
Sten vW (Alfa IDF36 med 32mm halsringar, 52 lågfart, 1,6mm hål (genom koppartejp), inte helt färdigbestyckad)
Ja jag är nöjd. Den går rätt bra nu. Testade lägre men tyckte att den gick sämre. Så jag åker med 50 nu. Sedan har jag mindre halsringar än dig, åker med 28.
Då sitter det en ny vindruta på plats också.
Även bakrutan blev upplockad lite längre fram.
Dock bara för att byta ut gummilisten som inte var speciellt hel.
Sedan kom ett marknadsfynd från Norrtälje marknaden också på plats
Trevlig bil, ratten sitter som ett smäck
Trevlig bil, ratten sitter som ett smäck
Att den gör...m
Hade en exakt likadan ratt i min variant 66... fast det var ju...-83...
Hade en exakt likadan ratt i min variant 66... fast det var ju...-83...
Men de är ju lika vackra fortfarande....
Sedan kom ett marknadsfynd från Norrtälje marknaden också på plats
Är instrumentpanelen utbytt eller är det en äldre kaross på en platta från 1965 ?
Bert Sundin skrev:Sedan kom ett marknadsfynd från Norrtälje marknaden också på plats
Är instrumentpanelen utbytt eller är det en äldre kaross på en platta från 1965 ?
Det är en äldre kaross på en -65 bottenplatta.
Tror att det är en -63 kaross.
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Min gröna notch -65
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.