Riktigt coolt med vitage speed stuket!
Trevligt värre!
Riktigt coolt med vitage speed stuket!
Ja men det är ju det, har man inte råd med en Porsche 356a så får det bli såhär
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
29 2023-01-29 16:46:28 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2023-01-29 16:54:20)
Nu kör vi 3D projekten delux.
Jag är bilstereonörd sen 200år tillbaks, inte lika mycket nörd som Helmut Men lagomt.
Det hela började med att ja köpte ett framsystemt av Thomas Palm(hänger du här pöjk?)
Ett Focal 165 AS3 ett fint 3vägs kit med 6a 3a å en diskant.
MEN! den här bilen skulle inte ha nånting som syndes såå det behövdes en plan, den planen tog ett år och få till i huvet.
det slutade med att en polare va i garage och sa varför gör du inte som BMW å sätter middbasarna under förarsätena?
OK! det va första steget..Men sen då? ja dom kom min vän Magnus som är överjävligt duktig på och ta fram 3D saker från scratch,
att han fick ihop det här av en pappersbit med radien under instrumentpanelen och hålmönstret och djupet på högtalarna är för mig ett under.
Men så här blev det med första 3d ritningarna å jag fick nog lite småbonge på en gång för ja såg redan slutresultatet i huvet.
Tanken va då att dölja 3tummarn å diskanten under instrumentpanelen i lådor som såg ut å kunna va nått tillbehör från Telefunken på 50-60talet.
Slutresultatet blev det här och jag är otroligt nöjd över dom här, Magnus gjorde ett jäkla jobb å det tog typ 40 timmar eller nått å printa dom.
På allt detta kom min svåger in i bilden då har jobbar på en förbaskat trevlig skylt och gravyr firma i stan. så nu fick poddarna även
otroligt fina emblem.
Frontgallret sitter med neodymmagneter i skruvskallarna till högtalarna
Middbasarna fick varsina lådor under framstolarna så gömda det går.
Film och fotonörd.
Det där blev SÅÅÅ Ballt!
Hatten av!
Det där blev SÅÅÅ Ballt!
Hatten av!
med tanke på att jag hade din notch som run%*objekt för 25år sen eller nått så värmer dina ord extra mycket
Film och fotonörd.
Vi kör en snabbis på resten av stereon
Som huvudenhet i ett trångt Ovalhandsfack så fanns det bara ett alternativ för mig.. En DSP med lös kontrol.
Valet föll på en Nakamichi NDSK4165AU
Kontrollen hamna inhandsfacket bredvid Dieselvärmar kontrollen(mer om den sen)
Ett DLS steg till framsystemet och ett Rockford Fosgate Mono steg till en liten men ack så jäkla mysig 6 tums bas.
Film och fotonörd.
De där högtalarlådorna gillas skarpt!
Det där blir en riktigt ball bil. Riktigt snygg stereo lösning
De där högtalarlådorna gillas skarpt!
Tackar! jo jag är faktiskt sjukt nöjd hur dom blev.
Film och fotonörd.
Det där blir en riktigt ball bil. Riktigt snygg stereo lösning
Tackar
Film och fotonörd.
Vi fortsätter i 3D träsket.
Just nu sitter ja på tåget hem från jobbet i Uppsala, pendling med tåg gör ju att man kan börja hänga här och ha tid och skriva igen.
före jobbet i Uppsala så pendla ja med bil till Långshyttan från Gävle vilket va 16mil om dan i bil, på den sträckan va det massor med fartkameror
efter att ha passerat samma fartkamera för fort för andra eller tredje gången så va det dags å dra fram en gammal GPS och börja andända den som hastighetsmätare, i och med det så kunde ja till slut inte köra bil utan en GPS som hastighetsmätare då jobbbilen visa fel på typ 8KM/H.
SÅÅ! skulle ja bygga en bubbla som skulle börja köras på längre resor än till nått Café nere på stan som La Cholita va byggd för så skulle ja fan ha en GPS hastighetsmätare i bubblan också.
har haft span på en speciel mätare som är byggd av en privatperson vid namn Hayri Uygur(Olediuno på instagram) från Bulgarien, han bygger små roliga prylar av en super mini dator vid namn Arduino. och vad ja letade va väl den minsta GPSen i världen med OLED display vilket ja ditils bara hade sett från honom. finns andra grejjer man kan köra med också, typ Cykeldator...har en sån också
Men igen kom min vän Magnus in i bilden med sitt tänk, jag sa vad ja trodde skulle passa bra och som gjorde det hela lite VW vänligt, nämligen en hållare på rattstången. Och det hela slutade så här.
Här finns en liten film hur den funkar. klicka på video här under.
[video]
Och en liten film från han som byggt den, som visar funktionerna.
Film och fotonörd.
Många coola lösningar på ett fränt bygge
Mycket välbyggd kärra Ser fram emot att se den live.
40 2023-01-30 18:24:59 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2023-01-30 18:26:13)
Mycket välbyggd kärra
Ser fram emot att se den live.
17 dagar kvar
Film och fotonörd.
Många coola lösningar på ett fränt bygge
Tackar
Film och fotonörd.
Vi kör vidare.
När ja köpte bilden så fanns det ingen inredning i, den låg på sidan om och kosta 10papp vilket ja inte ville lägga, och ja gillar och göra sånt i min egen stil ändå och visste att ja skulle ha andra stolar i.
Porsche byggarfirman Singer(google it) deras inredning är jag otroligt svag för och har varit i många år. så har man inte råd å köpa en gammal luftkyld Singer Porsche för över 5 mille ja då får man väl knåpa ihop nått själv då.
Men det va dags å damma av kunskaperna med en symaskin igen.
kommer mer sen, tågresan tar slut nu
Film och fotonörd.
Hoppas verkligen att du ska tågpendla i lååång tid framöver Jimmy för dina uppdateringar är magiska! Du har öga för det smakfulla du.
(Syr du din Singerinredning på en Singer symaskin? )
Riktigt snyggt!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70
Hoppas verkligen att du ska tågpendla i lååång tid framöver Jimmy för dina uppdateringar är magiska!
Du har öga för det smakfulla du.
(Syr du din Singerinredning på en Singer symaskin?
)
Hhaha tackar
Kommer fan inte ihåg om det är en Singer maskin
Film och fotonörd.
Riktigt snyggt!
Film och fotonörd.
47 2023-02-05 05:19:13 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2023-02-05 05:23:29)
Stolarna har varit ett ”problem” hela tiden tills nu.
Målet är och har hela tiden varit ett par Aluminium Porsche buckets, samma lika som forumets Patrik Olsson har i sin stenhårda Porsche 912a.
Men 15-20papp för 2 stolar när man har annat som måste gå före.
Jag har istället provat 3 olika stolar innan dom jag har nu.
Men i förra bilen hade jag en stol som jag gillade skarpt.
Magnus Brink här på forumet fixade fram 2 nya stolar, för han har gjutformen. Och så här i efterhand så är det förmodligen gjutformen från stolarna som har suttit i ett
Flertalet Ockelbo Ferraris
https://ockelbo-collection.se/erik-lund … o-ferrarin
Dock så är mat gott å den stolen har krympt
Sen att den va sjuuuukt smal i ryggen gör ju sitt och det syns på den här bilden hur smal dom va.
Men efter hjälp av plastkungen Brink så är dom nu breddade 17cm i toppen på ryggen för att få plats med mig OCH! Få ett jäkligt mycket snyggare utsende.
Dom skulle ju även ha nån sort klädesel och första skissen va så här men den skrotades och det vart 2 lösa dynor.
Medans jag jobba natthelg så sydde my ladie Elin ihop allt och jag är helnöjd och så här blev det.
I och med nya sittpositionen som för övrigt vart sjukt perfekt för vad jag ville ha, så behövdes ny växelspaken komma bak lite och eftersom jag ska sladda på isen på Cold Balls bland annat, så behövdes handbromsen ”göras om” så efter lite knåp så har ni här The Ken Block Extension(R.I.P KB43)
Ryck ur sprinten och man har en vanlig handbroms
Film och fotonörd.
Du har en jäkla finnes på allt, riktigt snyggt!
Smart lösning med handbromsen
Inredningen blev ju skitsnygg.
Blir ju skitbra, ni är ett händigt par du och Elin.
Tror jag skall be dig om lite support gällande ljud för vår andra Tyska bummel, den behöver nog uppdateras lite från 8o tals Blaupunkt installationen.