Ju lägre desto hårdare
men visst måste det vara körbart och det kan ju vara en tolkningsfråga vad som är körbart 
Min bil är hyffsat låg, kortat framvagn 5,5".. kört ca 950-1000mil detta mellan 13/4 - 29/10 i år. Hade bara denna kärra under denna tiden. Så den har fått gått som transportkärra till jobbet, trädgårdshandlarn, långtripp till vwänersborg, loppisturer... (man får in 2st äppelträd i en bubbla så ni vet)
Varför jag sänkt så mycket å kortat framvagn? för att JAG tycker att de skitballt. Men som de har sagts förrut, "allt hänger i hop med stilen på bilen" tycker de passar perfekt på min bil iallfall. Aktivkörning va ett bra ordval "m.helsing" för lite måste man tänka när man är ute å åker.. Å de gör jag så gärna, bara jag får åka gammal sänkt vw!
"Billy" hoppas du får möjlighet att test åka/köra en sänkt vw nångång så kanske du sitter där med en låg asvaltskrapare en sommarkväll och undrar hur de har gått till.... 
Buss -60
"Billy" hoppas du får möjlighet att test åka/köra en sänkt vw nångång så kanske du sitter där med en låg asvaltskrapare en sommarkväll och undrar hur de har gått till....
Haha trevligt med alla olika synpunkter från ALLA här
Ja det vore kul att få åka med i en svinlåg bubbla ngn gång 
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)
Ju lägre desto hårdare
men visst måste det vara körbart och det kan ju vara en tolkningsfråga vad som är körbart
Om man kan köra överallt där man kan köra med en bil som har normal höjd då är bilen körbar..
GB skrev:Ju lägre desto hårdare
Om man kan köra överallt där man kan köra med en bil som har normal höjd då är bilen körbar..
Som sagt, en tolkningsfråga... 
FyyFaan va tråkigt om allt och alla ska va lika rent ut sagt.
Tänk er, exempelvis: alla har samma kläder, samma teknikprylar, lika röster, alla människor ser ut lika och tycker samma, alla har samma bilmodeller, alla har samma färg på bilar etc, samma fälgar.
Vill inte tänka så mycket längre än så haha 
Då är det väll bättre alla har sin stil och skiter i andra? 
Det är mina ord iaf.
goopher skrev:Personligen älskar jag att det finns såpass många varianter att modda VW-bilar att det verkar finnas ett stuk för alla. Tatuerade sluskar från Falun
som åker runt på oljesumpen tilltalar mig precis lika mycket som originalhöga splitthus
. Det är människorna och deras kärlek till VW och alla dess varianter som är grejen för mig. Hög eller låg.
tatuerade sluskar!!
![]()

FyyFaan va tråkigt om allt och alla ska va lika rent ut sagt.
Tänk er, exempelvis: alla har samma kläder, samma teknikprylar, lika röster, alla människor ser ut lika och tycker samma, alla har samma bilmodeller, alla har samma färg på bilar etc, samma fälgar.
Vill inte tänka så mycket längre än så haha
Då är det väll bättre alla har sin stil och skiter i andra?
Det är mina ord iaf.

Personligen älskar jag att det finns såpass många varianter att modda VW-bilar att det verkar finnas ett stuk för alla. Tatuerade sluskar från Falun
som åker runt på oljesumpen tilltalar mig precis lika mycket som originalhöga splitthus
. Det är människorna och deras kärlek till VW och alla dess varianter som är grejen för mig. Hög eller låg.
Hahahahaha 
Min bil är hyffsat låg, kortat framvagn 5,5".. kört ca 950-1000mil detta mellan 13/4 - 29/10 i år. Hade bara denna kärra under denna tiden. Så den har fått gått som transportkärra till jobbet, trädgårdshandlarn, långtripp till vwänersborg, loppisturer... (man får in 2st äppelträd i en bubbla så ni vet)
Varför jag sänkt så mycket å kortat framvagn? för att JAG tycker att de skitballt. Men som de har sagts förrut, "allt hänger i hop med stilen på bilen" tycker de passar perfekt på min bil iallfall. Aktivkörning va ett bra ordval "m.helsing" för lite måste man tänka när man är ute å åker.. Å de gör jag så gärna, bara jag får åka gammal sänkt vw!
![]()
kan bara hålla med dig...
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Word!
Gamla VWs är ju byggda för ett vägnät av grus fullt med potthål.
Med dagens vägnät behöver vi inga höghus med halvmetern i fjädringsväg som tenderar att luta mer än tillrådigt i de betydligt högre hastigheter moderna vägarna tillåter.
Med en pendelaxlad bil i originalhöjd får man ju nästan parkera innan man svänger för att köra säkert.![]()
Lågt är således inte bara snyggare det är även trafiksäkrare.
Och säkert även miljövänligare pga lägre luftmotstånd.Med andra ord: Sänkta VWs är som de skulle sett ut om de tillverkats idag.