jäklar vilket arbete! var går gränsen för att renovera eller bygga nytt , kommer att bli en fantastisk buss, ska försöka bistå med glada tillrop osv
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Skärmkantsbussen.....
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
jäklar vilket arbete! var går gränsen för att renovera eller bygga nytt , kommer att bli en fantastisk buss, ska försöka bistå med glada tillrop osv
Det blir alltid en massa dragande å pressande innan det stämmer...... kriga på!
allt annat passar ju bra..
men som en annan busstok (dalmas) sa... du får inte mäta så noga så blir det bra..
tack
Skönt att det i dagsläget finns så mycket plåt med bra passform.. så man inte måste förlita sig på ... svart med sekunda passform..
Handlade golv till min bay..2014... och det vart som dom använt mycket slitna verktyg.. massor av små bulor och veck.. och oexakta rylor.. mer rundade..
Slutade med att golvet såldes billigt ,då jag inte ville se skiten..
Iofs finns det inte så mycket exakta plåtar till min skvader nu heller..
Blir sugen att jobba lite med bussen igen... fast...resten av livet e ju i vägen.. bouppteckningar andra fastigheter.. och fler projekt..
Men hur som detta blir Skit bra! !
Riktigt fint jobb, detta ska bli kul att följa.
Jävligt snyggt Rogga! Nu ser man ju nästan att det är en buss
Helvete vad det slaktas och byggs upp nytt
Jäklar! Det här blir bra
Lite Mockup är alltid bra för inspirationen...
testade att få på lite SWR för att se... men jag tror jag måste testa originalet Turquise/blauwiess istället.
testade även om instrumetpanelen passade mot den nya plåten..
provning av sidodörrar. (dom ska upp lite till, men inte så lätt utan nedre gångjärnsfästen)
verkar som om b-stolpen ska upp 3-5mm för att sidodörrarna samt dörren skall passa som dom ska. Då kommer även fronten att bli skapligt rakt igen.
Är det där SWR?
Nu kanske bilderna ljuger men tycker den ser så ljus ut... har fått för mej att SWR är mörkare jag?
Är det där SWR?
Nu kanske bilderna ljuger men tycker den ser så ljus ut... har fått för mej att SWR är mörkare jag?
SWR är faktiskt ganska ljus, mot orange i skalan. bilden på bakhörnet är RUBY red.
testade lite L380 samt L289 som är bilens originalfärger. (H)
testade även lite L380 mot Scania Ivory. (V)
Lite problem med att panelerna inte passar ihop.
Men med lite övertalning så skall det nog funka.
Trevligt med dom äldre blinkers, jag har personligen aldrig gillat stekta ägg blinkers..
Hur tänker du bak? Dennisfötter bakljus eller äldre mindre runda?
Denna bussen kommer blir super
Trevligt med dom äldre blinkers, jag har personligen aldrig gillat stekta ägg blinkers..
Hur tänker du bak? Dennisfötter bakljus eller äldre mindre runda?
Denna bussen kommer blir super
Det blir dom äldre.
Hittade en bredluckebuss med dom.. Tycker det ser bra ut..
Länge lever bastardisering Snyggt jobbat som vanligt!
har inte hänt så mycket här, då jag fortfarande väntar på karosserilim.
en massa mätande blir det.
har dock gjort en hel del som inte syns(eller kommer att synas) men är viktigt för slutresultatet.
Får väl bli en liten update då Kalle önskade det.
Har inte hänt så mycket i bilder men ca 80tim på några veckor i garaget har gjort sitt. och projektet har tagit ett stort kliv framåt.
Note to self, glöm ej rören till handbromsvajrarna för då blir det lätt 8tim att plocka ut golvramen och montera igen...
sen fick jag en uppdatering från Franke att mina spindlar är klara. ser verkligen trevliga ut.
sen fick jag en uppdatering från Franke att mina spindlar är klara. ser verkligen trevliga ut.
De ser riktigt snajsiga ut, kommer sitta som en smäck på bussen! Bilden på insidan utan golvramen sätter lite griller i huvet på en, är ju bara ett stort hål...
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Skärmkantsbussen.....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.