I veckan var det dags att montera Huvudbromscylindern.
Men då jag sett ett litet hål i plåten under den, när jag lossade den gamla så tänkte jag "fuska" lite och bränna ihop hålet med MIGn och kopparplåt under.
Men det gick åt hvte, hålet blev bara större och större.
Så jag skar upp ett större hål, men när jag petade lite utanför hittade jag flera hål!
Så jag skar upp ett nytt större hål.
Till slut var det det här som jag svetsade fast, ett klassiskt nybörjarfel.
Man tar till för lite när man ska laga rost :-)
Lite färg, sen var det bara att låta det torka över natten.
Tänkte det var lika bra att lossa bromsoljebehållaren, så jag kunde göra rent den.
Och tänk jag hittade ett rosthål
Jag hade sparat bromsoljebehållaren från 58'an jag skrotade.
Skulle satt den i cabben, men då VW sparat in på 50% av monteringsskruvarna mellan 56 och 58, så ville jag inte montera den.
Men nu var dte lättar ett snitt med vrålapan i plåtrn så den "nya" kunde monteras.
Sedan kunde jag montera dit den nya huvudcylindern.
Men när jag skulle hämta den i hittade jag den inte!!??
Frugan och jag har letat i tre dar nu, utan att hitta den. Letar vidare i morgon, men hittar jag den inte då beställer jag en ny.
Och då kommer den att dyka upp, det är jag säker på.
Så jag fick planera om, jag tvättade rundsmorde och sprayrenoverade framvagnen istället
Sen monterade jag den "lagade" kofångaren.
Då jag köpt en ny bromsljuskontakt, med flatstift, så förlängde jag kablarna och monterade flatstifthylsor.
Sen monterade jag bromssköldarna fram, jag menar det ska ju göras nångång.
Väntar på nya hjullager, så jag kunde inte montera trummorna, och då satte jag inte dit bromsbackarna heller.
För i min värld så lyckas jag säkert skita ner backarna , och det är ju inte bra,
Nu gjorde ju bromssköldsmonteringen inte sig själv, var tvungem att rengöra och lossa och smörja upp justeringarna.
Då vänstertrumman lossades med avdragare så hade jag lyckats böja en justeringen.
Lite värme och den var användbar igen.
Rengjort inför montering, ser ut som framhjulslager skurit nångång, då brickan hade lustiga märken.
Vänstersidan klar, också
Petade dit styrstagen och tejpade för hålen i bromsslangarna.
I brist på Huvudcylinder, så får jag koncentrera mig bakdelen.
Det var lite oljigt efter motorbrottningen,
Så här kan det bli om man lämnar bilen under en tall i några år.
Lite tryckluftsjobb och det blev rent, det var skönt. jag trodde det skulle vara knöligt att få bort barren.
"ljushuvud"