201

PPRMicke skrev:

Så har det hänt lite till
Till er som har liten budget och är lite händiga kommer det lite att suga i sig
startar med vipparms skruvar  första till vänster är std nr 2 är med kula med smörjning (GB/ford nr 3 porsche kopia
Jag använder till 99% nr2 för med den kyler man ventfjädrana lite och den går lättare o tystare (det finns sådana som älskar nr3)

Jag har använt dessa i några motorer oxå...men visst får man slipa ur lite under vipparmen samt shimsa rättså mycket då dessa justerskruvar "bygger"..?

202

Ett tips för dom som bygger gammalt, på 30 hk så funkar inte nr 2 , 30 hästaren har inget smörjhål fram till skruven, börjar gnissla efter en stund ICQ/ac . Nr 3 funkar utmärkt på en 30 hk ICQ/ab

203 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-01-09 19:30:58)

Så var den ihop igen  ICQ/ag  ICQ/ag
Nu skall den bara montera dit lite kåpor å lite annat krafs ICQ/ab 
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0698.jpg
Det kommer ta lite tid  till nästa uppdatering för man skall gulla med räsen(1000%an) ett tag
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

204

Lite fråga stund Default/smile

Vad har du använt för färg när du målade blocket?
Använder du låsmutter när du skruvar ihop blocket, ser inte ut så? För- nackdelar?!?
Vad använder du för tätning till blockhalvorna osv?

Ser riktigt snyggt ut de där, tänk när man kommit så långt.... år 2014 kanske

205

Permatex blå till halvorna, extra mycket så att alla oljekanaler blir rejält fyllda  ICQ/ae
Hammarlack som färg, binder in värmen riktigt mycket  ICQ/ag
Konstigt nog använder Micke nylonmuttrar. Enligt min erfarenhget stämmer inte momentet om man använder nylonmuttrar. Förstår inte heller varför man skall ha det? Jag har aldrig sett ett block där orginalmuttrarna ramlat bort efter de momentdragits.

206

Seriöst och bra de gillar vi Default/smile Hem och fixa en massa hammarlack då

207

Micke kommer säkert snart med en lååååång utredning och förklaring.

208

Mohawk skrev:

Micke kommer säkert snart med en lååååång utredning och förklaring.

Det blir kort
Std muttrar och brickor ( väl in oljade så dom går lätt)
Grundfärgen är en etsande båtlack för alu och bly körlar topp lacken är vanlig 2k lack
packnins limmet är loctite 574 (samma som volvo använder till sina alu motorer ICQ/ad )
Det som Mohawk skrev hatar jag (Om du inte är snäll kommer jag ner och limmar fast dig ) ICQ/ab
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

209

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

210

Är detta valiga muttrar? Tycker det ser ut som nylonmuttrar  Default/hmm
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0686.jpg

211

Hur svårt är det borra ur låsningen ???? ICQ/ad
I bland kan det vara bristvara med M12  1,5 ICQ/ac 
/// M

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

212

Tackar tackar så mycket för svaren, en fråga till vad använder du som tätning till oljepluggarna eller bara vanlig gänglåsning? Tänk vad mycket man måste lära sig Default/smile

213

Lin och tjära  Default/lol

214

Å en snorkuse, nä nu får vi sluta å förpesta Mickes tråd kanske Default/smile

215

MrIcka skrev:

Tackar tackar så mycket för svaren, en fråga till vad använder du som tätning till oljepluggarna eller bara vanlig gänglåsning? Tänk vad mycket man måste lära sig Default/smile

Hej
Jag annvänder i dag en gängtätning för hydraulik som tål värme (upp till 250 g C) som heter Loctite 542
Det finns en gängtätning som inte klarar värmen som är för rör tätning som heter 550 har jag förmig som inte är bra i motorer (brukar läcka )
Det känns som jag får åka ned till varberg och trycka in någon tub med Permatex blå ICQ/ab
///// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

216

Mohawk skrev:

Lin och tjära  Default/lol

Fixar du det skall jag fixa fram fjädrar  ICQ/ab
Och några starka killar  ICQ/ab  Default/lol

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

217

PPRMicke skrev:
MrIcka skrev:

Hej
Jag annvänder i dag en gängtätning för hydraulik som tål värme (upp till 250 g C) som heter Loctite 542
Det finns en gängtätning som inte klarar värmen som är för rör tätning som heter 550 har jag förmig som inte är bra i motorer (brukar läcka )
Det känns som jag får åka ned till varberg och trycka in någon tub med Permatex blå ICQ/ab
///// Micke

är det 542 man behöver aktivator för att få till bra?

218

Du behöver ingen aktvator (Se till att den är färsk )
Om du vill ha det så du aldrig får bort den kan man använda aktivator
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

219

Jag använder med 542. Det har fungerat perfekt i alla år för mig med. Formagasket No.3 till alla plana ytor och packningar.

Tyvärr är Linus i Thailand så det var svårt att hitta tjära  ICQ/af

220

Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

221

Svwerker skrev:

Curil K2 kör jag med överallt utom vid cylinderfoten där jag lägger lite Permatex. Fördelen med Curil är att det gåt att tvätta bort med T-sprit.

-Ungefär som Permatex ? (Som numera heter Locktite 5923) där man måste använda T-röd för att tvätta fingrarna efteråt....  ICQ/ad

222

mettis skrev:
Svwerker skrev:

-Ungefär som Permatex ? (Som numera heter Locktite 5923) där man måste använda T-röd för att tvätta fingrarna efteråt....  ICQ/ad

Men varför stryker ni Permatex på fingrarna? ICQ/ad  ICQ/ag

223

Svwerker skrev:

Vad är Permatex för dig? Formagasket No.3 är med Permatex  ICQ/ag Permatex är ett varunamn  ICQ/ae

224

Mohawk skrev:
Svwerker skrev:

Vad är Permatex för dig? Formagasket No.3 är med Permatex  ICQ/ag Permatex är ett varunamn  ICQ/ae

Med Permatex och vad? Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

225

stickan skrev:
mettis skrev:
Svwerker skrev:

Men varför stryker ni Permatex på fingrarna? ICQ/ad  ICQ/ag

Mettis brukar inte vara så försett av sig så du får nog vara du med honom. ICQ/ab

Ali G