176

Field-Mouse skrev:

Den här tråden är nog bästa jag sett hittils i år i alla fall! ^^
Tillräckligt bra för att jag kände det värt att registrera mig endast för att kunna meddela detta Default/smile
Hittar nya "påskägg" hela tiden Default/big_smile
Av någon anledning får jag vibbar av Herman Hedning och Don Rosa ICQ/ad
Das ist wunderbar!

Ojojoj,jag tackar å´det ödmjukaste!! ICQ/ab  Känns roligt att även jag kan glädja folk här  ICQ/ag  Tyvärr inga bilder idag(för jag har inte gjort något ICQ/ad   ) plus att filmen i kameran är slut och jag har glömt att fylla på färg i Paint  Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

177

Skäggo skrev:
Field-Mouse skrev:

Den här tråden är nog bästa jag sett hittils i år i alla fall! ^^
Tillräckligt bra för att jag kände det värt att registrera mig endast för att kunna meddela detta Default/smile
Hittar nya "påskägg" hela tiden Default/big_smile
Av någon anledning får jag vibbar av Herman Hedning och Don Rosa ICQ/ad
Das ist wunderbar!

Ojojoj,jag tackar å´det ödmjukaste!! ICQ/ab  Känns roligt att även jag kan glädja folk här  ICQ/ag  Tyvärr inga bilder idag(för jag har inte gjort något ICQ/ad   ) plus att filmen i kameran är slut och jag har glömt att fylla på färg i Paint  Default/lol

Default/lol tur man har en i-pad så att det är lätt att förstora bilderna!
Klarade sig den lille som hamnade under plåten?
Du är rolig du! Default/lol

Bubbla -62

178

Jag har inte dött. Jag bara kör.(än så länge)  ICQ/ad

Typ1-66   Typ1-69

179

Och nu är den besiktigad två år framåt..... :-)
Hörs!

Typ1-66   Typ1-69

180

Grattis ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

181

Fettskönt mä nybessat!! Tänk om man hade alldeles nybesiktigade bilar! Heela helsingland (läs tallåsen) verkar ha en fetttisch för att besikta på hösten, SMART! ICQ/ab

Hörs vi?  HÄÄÄÄJ

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

182

Nu har vi spånat lite planer för vinterpyssel på Pestfalian. Vad det blir, hur det blir och om det blir får Skäggo själv berätta..  ICQ/af

Post's attachments

DSC_0767.JPG, 245.42 kb, 832 x 1465
DSC_0767.JPG 245.42 kb, 143 downloads since 2014-08-29 

You´ll never know...

183

Det blev,som vanligt,ingenting. Default/lol
Det har mest blivit en del funderingar på om man skall behålla den eller avyttra. Som vanligt,alltså... Blir lätt så med husrenovering,småbarn och fler hobbybilar som skall ha sin beskärda del av uppmärksamhet/pengar... Mmmh, får se hur det blir..
Sådärja , då har jag gjort min årliga uppdatering då  ICQ/ab

Typ1-66   Typ1-69

184

Men pickisen används ju iaf. Det är ju det viktigaste   ICQ/af

You´ll never know...

185

Men nu är den såld till ett trevligt par ifrån Skåne

Typ1-66   Typ1-69

186

Och vad hände efter de åkt hem..?  ICQ/ad

You´ll never know...

187

Ja, vad hände sen...?

Typ1-66   Typ1-69

188

kanske hände de nått mer sen....?

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup

189

Hörde nåt rykte om en bubbla sen...

Buy the ticket, take the ride... - HST

190

Bara jag kommer överens med datorn/mobilen så ska det visa sig inom snar framtid. Håll uuuuuuut !!! ICQ/af

Typ1-66   Typ1-69

191 Senaste redigerad av 50 split (2015-08-30 19:09:55)

Vad hände egentligen? Sen? Nu? Nyss? Då?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

192

Nudå....

Post's attachments

IMG_2352.JPG, 57.62 kb, 528 x 528
IMG_2352.JPG 57.62 kb, 148 downloads since 2015-08-30 

Typ1-66   Typ1-69

193

Som man kunnat läsa här, i den på senare tid torftiga tråden, så har jag ju funderat fram å tillbaka på att sälja pickisen..  ICQ/ad
Har ju känt ett allt större sug efter en bubbla och när nu en annons på en ,i mitt tycke, fin bubbla dök opp på en välkänd annonssajt,så kände jag att det var dags att schlõ te´  ICQ/ag
Jag kontaktade säljaren och fick reda på att han var ute efter en pickis,kunde det bli bättre..? Vi kom överens att mötas i en närliggande by för att testa varandras fordon..
Redan när jag närmade mig mötesplatsen och såg bubblan på långt håll,hade hjärnan(eller hjärtat) bestämt sig. "Vill haaaa" som Morran skulle ha sagt.
Och trots taskiga bromsar och sladdrig växling,svävade man bort i tankarna på soliga dagars cruisande och olika vw-träffar*REEEPAISKIVALJUD*  Då vaknade man abrupt upp av att den dåvarande bubblaägaren sa att han tyckte det var för mycket att göra på pickisen,så han ville inte byta.... FAN!!  ICQ/am
Men under den snopna hemfärden hade jag bestämt mig,nu SKULLE jag ha en bubbla...och just DEN bubblan med tråkig industrigrå/brun/beige lack och,av nån anledning,vitmålade stötfångare med amerikabågar. Det gav jag mig fan på !  ICQ/ag
Sagt å gjort. Annons på pickisen pekades ihop,spekulanter dök opp och affär gjordes upp. Alla nöjda,för den hamnade hos nybliven vw-entusiast(som redan gjort mer på den på några dagar,än vad jag gjort på flera år.) Så den hamnade i rätta händer ICQ/ab 
Man kanske inte tror att pengar kan bränna när de sitter på ett konto,men jävlar va´hett det var  Default/lol ..i tre dagar.... Sen var det ett faktum..jag var äntligen bubblaägare. Ångrar inte en sekund.  Sådärja,nu har jag gjort en skaplig update ändå va? Ska försöka kasta in grejer lite mer frekvent här igen........Hörs!

Post's attachments

IMG_2340.JPG, 83.71 kb, 354 x 472
IMG_2340.JPG 83.71 kb, 153 downloads since 2015-08-30 

Typ1-66   Typ1-69

194

ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

195

Äntligen! Det har varit på tok för lite paintgubbar på forumet.
Spegelblanka navkapslar, jojagtackar! ICQ/ab

Bubbla -62

196

Nice ICQ/ab

197

Jajustja, det var ju de som hände!  ICQ/ab

Fin bil. Bra köp. Blanka navkapslar. ICQ/af

You´ll never know...

198

Som gjutet....

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 924.5 kb, 67 downloads since 2015-09-02 

Typ1-66   Typ1-69

199

Jo,jag var ut till garaget nu ikväll och tog nån bild.. ICQ/ad

Post's attachments

fishy.jpg, 121.69 kb, 612 x 816
fishy.jpg 121.69 kb, 172 downloads since 2015-09-04 

Typ1-66   Typ1-69

200

Alkohol bör intas med försiktighet om man ska sitta på tunna lister ICQ/ad

Tur att det inte är på en fatchick dom satt, då kanske båda dragigt i backen och även calvadosen Default/lol