Som man kunnat läsa här, i den på senare tid torftiga tråden, så har jag ju funderat fram å tillbaka på att sälja pickisen..
Har ju känt ett allt större sug efter en bubbla och när nu en annons på en ,i mitt tycke, fin bubbla dök opp på en välkänd annonssajt,så kände jag att det var dags att schlõ te´
Jag kontaktade säljaren och fick reda på att han var ute efter en pickis,kunde det bli bättre..? Vi kom överens att mötas i en närliggande by för att testa varandras fordon..
Redan när jag närmade mig mötesplatsen och såg bubblan på långt håll,hade hjärnan(eller hjärtat) bestämt sig. "Vill haaaa" som Morran skulle ha sagt.
Och trots taskiga bromsar och sladdrig växling,svävade man bort i tankarna på soliga dagars cruisande och olika vw-träffar*REEEPAISKIVALJUD* Då vaknade man abrupt upp av att den dåvarande bubblaägaren sa att han tyckte det var för mycket att göra på pickisen,så han ville inte byta.... FAN!!
Men under den snopna hemfärden hade jag bestämt mig,nu SKULLE jag ha en bubbla...och just DEN bubblan med tråkig industrigrå/brun/beige lack och,av nån anledning,vitmålade stötfångare med amerikabågar. Det gav jag mig fan på !
Sagt å gjort. Annons på pickisen pekades ihop,spekulanter dök opp och affär gjordes upp. Alla nöjda,för den hamnade hos nybliven vw-entusiast(som redan gjort mer på den på några dagar,än vad jag gjort på flera år.) Så den hamnade i rätta händer
Man kanske inte tror att pengar kan bränna när de sitter på ett konto,men jävlar va´hett det var
..i tre dagar.... Sen var det ett faktum..jag var äntligen bubblaägare. Ångrar inte en sekund. Sådärja,nu har jag gjort en skaplig update ändå va? Ska försöka kasta in grejer lite mer frekvent här igen........Hörs!
Post's attachments
IMG_2340.JPG 83.71 kb, 153 downloads since 2015-08-30
Typ1-66 Typ1-69