Blir den inte mjuk tills det andra läget kommer in?
Detta är rymdteknologi av hög klass.
Alla har olika teorier, även jag. Borde finnas någon som vet hur det fungerar.
Marantz skrev:Har ett tredje allternativ som jag beskrivit i inlägg högre upp: att jag hissar upp bilen förbi höjden jag vill ha och drar åt ett fäste. Sedan sänker till höjden jag vill ha och drar åt det andra fästet.
Då har du ju förspänt ena fjäderpaketet och det blir den knappast mjukare av i allafall.
Tydligen så sitter inte centerklumparna lika på en orginalframvagn. Är det någon som har en orginal att kolla på?
Jag tänker så här: om den ena fjädern(1)vrids 20% åt fel håll så drar den den andra(2)som villl trycka hjulen nedåt. Vilket teoretiskt gör att den plockar bort 20% av den kraften. När sedan fjädringsrörelsen fortsätter så når den felvridna fjädern(1)sitt +/- noll innan den börjar jobba åt rätt håll. Så de bägge fjädrarna är aldrig lika hårda då fjäder 2 är förspänd innan fjäder 1 börjar jobba åt rätt håll.
Det bör göra fjädringen mjukare i alla fall första biten.
Eller så har jag otur när jag tänker 
Nu har de grå hjärncellerna jobbat på högvarv.
Efter ha legat under bilen och kollat länkarmarnas rörelse upp/ner har jag kommit fram till att fjäderpaketet stoppats in fel. Som det är nu pekar bultarna som håller sänksatserna på plats nästan rakt ner.
Dvs att vill jag ha bilen lägre går inte detta eftersom bultarna tar emot ändläget.
Tror att jag måste dra ur fjäderpaketet med länkarmarna på och flytta ett kvarts varv uppåt, för att få sänksatserna att vridas uppå vid belastning.
Är detta rätt tänkt?
Behöver svar asap.
Hade du kulled framvagn?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Kort skruv, vrid 90 grader lång skruv gäller även för din typ av sänksats på kulled axel.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Japp kulleds.
Har nu konstaterat att höjden är rätt inställ på rätt höjd.
Får accepterat att den är hård i fjädringen, som många påpekat.
Har en kort Empi oljedämpare som passar i längden, men är den för hård?
Kanske inte finns mjukare.... annat fabrikat/modell kanske?
Kort skruv, vrid 90 grader lång skruv gäller även för din typ av sänksats på kulled axel.
Informativ film där man ser att övre bärarmen behöver spännas ned till spindeln. De är inte parallella dvs de blir olika spända. Den drar och gör att den nedre blir svagare/mjukare.
Hmm får nog ta och prova på min egen framvagn snart