Jep. Håller med.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Höja min bubbla.
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jep. Håller med.
När jag drar igång med bygget så kommer en tråd. Funderar på att bygga om min 69 som jag redan byggt om så mycket redan. Jag vill kunna använda den och åka med i skogen och efter stigar m.m. Har ju sett folk som har höjt sina en del. Så det blir väl inte mer än att man kan använda orginal vw grejer. Blir det bättre väghållning om man shimsar ut framvagnen nere så man får en mer framåt lutande positiv caster vinkel? Känns som det borde hjälpa en del?
Shimsa har ingen större betydelse vid höjning. Det är sänkningen som kan behöva det... Detta pga av geometrin i framvagnen. Caster ökar vid höjning å minskar vid sänkning å sänker man bara fram behövs castershims. För då ändrar ju dessutom vinkeln ännu mer åt fel håll.
glöm inte drivningen av fordonet... dvs att drivknutarnas vinkel inte blir för häftig... .. offroad bubblor brukar ha rörbärarmar men då är dom längre.. om man vinklar ner bärarmar blir fjädrings rörelsen sämre..
vad är syftet som en enkel fråga?? utseende? terrängkörbarhet?? väghållning nope..
kul med folk som vågar och vill göra andra saker.. men i min värld är funktionen viktig.. även när man vill tillfredställa ett visst stuk.
Ett fordon som inte är körbart tappar ju en hel del (även om det kan vara kul.) typ som detta bygget (helt annat stuk) från slutet av 70 talet som aldrig körts..Lycka till, det skall bli roligt att se resultatet som jag hoppas du redovisar i en projekt tråd
http://www.brandow.eu/vw/0184/T%20Hot.mp4
tja alla står inte still 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Höja min bubbla.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.