Ibland måste man prova. Och Brooklandrutan är perfekt!
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Flying fiona för att jag inte har råd men en riktig prewar rässerbil
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ibland måste man prova. Och Brooklandrutan är perfekt!
RACE
Skitfränt!
Och alla vet väl var namnet "Brooklandsruta" kommer ifrån?
Om inte så är det en räserbana straxt söder om London. Brooklands var världens första räserbana byggd med bankade kurvor, gjutna i betong. Jag har besökt resterna av banan och bankningen är så brant att man inte kan klättra upp på kanten utan rep. Banan invigdes 1907. 1930 körde man över 220 blås på banan. Med dåtidens däck.....
Från 1909 blev banan även ett flygfält. Urtypen för Brooklandsrutorna hämtades rakt av från de tidiga flygplanen.
Så nu vet ni det.
/Janne aka Lowflyer
Ps Hawker Hurricane provflögs för första gången från Brooklands. Och nu tror jag ni vet varför min signatur är Lowflyer. Ds.
Ett par fräna bilar jag fotade när jag besökte museumet på Brooklands 2007. Ursäkta bildkvaliteten.
Skitfränt!
Och alla vet väl var namnet "Brooklandsruta" kommer ifrån?
Om inte så är det en räserbana straxt söder om London. Brooklands var världens första räserbana byggd med bankade kurvor, gjutna i betong. Jag har besökt resterna av banan och bankningen är så brant att man inte kan klättra upp på kanten utan rep. Banan invigdes 1907. 1930 körde man över 220 blås på banan. Med dåtidens däck.....
Från 1909 blev banan även ett flygfält. Urtypen för Brooklandsrutorna hämtades rakt av från de tidiga flygplanen.
Så nu vet ni det./Janne aka Lowflyer
Ps Hawker Hurricane provflögs för första gången från Brooklands. Och nu tror jag ni vet varför min signatur är Lowflyer. Ds.
Jag har en äkta gammal brookland B. A. R. C medlem märke som ska få sitta på fiaten... den köpte jag av? Någon folkvagn människa som tyckte att jag skulle ha den på fiaten.. Tyvärr så är jag inte så bra på namn så jag kommer inte ihåg vem det var, jag är för evigt tacksam i varje fall
Jag var på Brooklands 1999, det var en MC träff samtidigt och de fick köra lite på det som var kvar på banan.
Man hörde historiensvingslag.
Jag var på Brooklands 1999, det var en MC träff samtidigt och de fick köra lite på det som var kvar på banan.
Man hörde historiensvingslag.
måste åka ditt med fiaten någon gång
Nya läderemmar det var nog dagens händelse gör man nått varje dag, på bilen så blir den ju klar någon gång,, eller varje gång du tittar på tv en timme, så tar det en timme till innan bilen blir färdig
Ditt Brooklands märke kommer ifrån mej... har nåt mer som också passar där, o som kommer från samma inköpsställe.
Ditt Brooklands märke kommer ifrån mej... har nåt mer som också passar där, o som kommer från samma inköpsställe.
Så var det ju hum.... Det låter mycket intressant, pm mej gärna
Hjul på i varjefall fram, har lite fix bak innan jag kan rulla ut bilen ur garget för första gången
Det är vad jag började med ett fiat chassi ombyggt till vagn,, som jag fick av kompisen farsa, han far hämtade hem fiaten 1936 och byggde om den till vagn,, och några dåliga kaross delar, som farsan och jag åkte tur och retur 150mil till Norge för att hämta hem tror att det är 6år sen nu, jag har hunnit med att skaffa en fru, hus och två barn också satt i garaget idag och beundrade vad som faktiskt har hänt med skräpet som jag släpat hem för kostnaden av 2 flarrer whisky
Bästa spritflaskorna som jag sett!!!!! ett riktigt bra beslut
Går plåtfälgarna rädda skall du spara dem också....
Lite inspiration
https://petrolicious.com/articles/this- … tastefully
Bästa spritflaskorna som jag sett!!!!! ett riktigt bra beslut
Lite inspiration
https://petrolicious.com/articles/this- … tastefully
Riktigt bra budget bygge
sök efter boken Svenska Bilbilder 1890-1960
där får du mycket gotta i dig i bilder...
Fränaste tycker jag e den 32-a byggd i västerbotten
med den stilrenaste akter jag sett...smala däck o kedjor
på bak
Intressant bygge!
Äntligen det var ju ett par dagar det hände men jag är mera aktiv på Instagram än här... flyingfiona1928 om någon vill följa galenskaper med att fejka en prewar rässser bil
Ett stor steg framåt med fiona
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Flying fiona för att jag inte har råd men en riktig prewar rässerbil
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.