Ja får ju göra så att andra, såna som jag, som inte är i garaget så ofta inte känner sej nedtryckta när dom ser trådar där de mekas nästan varje dag. Detta är alltså en tråd som inte lär uppdateras så ofta och därmed kanske inte ger så mycke mindervärdeskomplex
De började 2009 när ja köpte denna soltaksoval från en Jonas i trollhättan. Och eftersom de är en tidig 55 så är de 3-veckssoltak å allt annat som alla vill ha
Såhär såg den ut när ja köpte den
Några stollar hade dratt ut bilen genom att binda i kofångaren som naturligtvis gav sej,,
Så när ja kom hem å fick in den i garaget så vart de bara att börja strippa hela bilen
Bottenplattan är näst intill rosfri. Bara ett litet hål vid batteriet som ska svetsas igen.
Karossen ser däremot inte lika fin ut..
De är rost på dom vanliga ställena: bakvagnsinfästningarna (alla fyra), framvagninfästningen, lite bakom skärmarna, runt om vid dörren där inredningen skall sitta fast, värmekanalerna undersidan bak och kofångarfestena bak.
Har rensat bottenplattan helt och grejjat de senaste året med att få fritt från sten å skit i ett av rörena som går till värmereglaget. Tog ett jävla tag men nu är de fritt. Detta hittades i röret plus en bite ståltråd..
Och de senaste är att få rent nästa rör som är till choken. Drog ur spiralröret som sitter i själva röret men gummihöljet sitter kvar.. har fått loss endel med hjälp av en draglina som vanligtvis används till att dra elkabel i rör. Tyvärr så fasna ju änden mitt i röret och gick sedan inte att rubba. Så ja tog i å drog å då gick den av. så nu arbetar ja med en grov ståltråd för att få ut den lilla metalländen....... Förslag mottages gärna på hur man ska lösa problemet..