Drygt två år sedan som jag skrev något. Min Mustang har under dessa år tagit nästan all tid. Ny framvagn, ny bakaxel, insug, grenrör, portning av toppar, byte av avgassystem, mm. Lite bankörning har hunnits med.

Så cabben har fått stå åt sidan. Hade nästan tänkt avyttra båda bilarna, men så var jag ute och åkte med cabben i somras och kom till insikt att sälja den vore som att sälja en kroppsdel och det kan man ju inte. Och den går fantastiskt bra. Så båda bilarna blir kvar och de ska troligtvis få lite kompisar vad det det lider, typ Triumph Bonneville och Fiat 128 Rally eller möjligen en Alfa Romeo Guilia. Vi får se.

Cabben har under denna tid fått sina dropspindlar, sänksatserna i högsta läget och tillhörande hjulinställning. Helt plötsligt har man fjädring och vägkänsla, underbart. Sen blev det en breather box från CSP, dyr men den pryder sin plats. Även luftfiltren, Knechtkopior, lirar bra med utseendet på motorn.

Närmast i vinter så ska ett underverk ske, byte av bromsköldar! Nu har de legat så länge att det är dags. Likaså med gummimattan fram och bak, orginalet är så hårt och skört. Sen åker varvräknaren dit. Tänkte att jag även skull försöka göra en kvadratisk bensinmätare rund så jag bara har runda mätare, hoppas det går i lås. Annars får det väl bli en elmätare. Och Mustangen ska få lite uppgraderingar också.

Har letat gamla American Racing till min Mustang och har snubblat över sådana till Porsche. Om det inte blir Fuchs, deep six eller något sådant.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966