De här ser ut att bli grymt. Fin den har blivit!
Hårt! Outlow är ett concept som är tidlöst! 
känner igen det där huset i bakgrunden, ett stenkast härifrån... ska nog köra mig ett nattligt besök, jag som alltid önskat mig en porsche!
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil
grymt!!
Nisse: Då tar jag din lynx 
Nu är det färdigvelat. Det blir denna bil som kommer att få min uppmärksamhet i vinter!
Målet är att få den körbar till sommaren 
Det var längesen jag tillbringade tid i garaget men nu har motivationen börjat komma tillbaka efter sommaruppehållet. Har börjat slipa ned svetsfogar och snygga till lagningar från förra ägaren. Kommer att behöva svetsa/byta ut lite plåt under bilen men inga större ytor. Elen är kvar men behövs se över, stolskensfästen ska svetsas fast m.m.
Ny framruta ligger och väntar, nya gummilister likaså. Dom svartlackade plåtfälgarna är hos däckfirma för påkrängning och balansering.
Har justerat ned bilen med OG sänksatsen i framvagnen. När jag får tillbaka hjulen ska jag testa att släppa ned bilen på backen för att se hur lågt man kommer. Känns det för högt får jag att slipa bort material i sänksatsen för mer justermån.
Så här står 60an i dagsläget:

Gryyyyym
Lysande! Om du vill ha ett mål så har Porsche 356 Klubb Sverige sitt Riksmöte på Öland i augusti. Ses där!
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff
Härligt att du kör på med denna! 
Hade du fått tag i någon väv? Jag skulle ju kunna bidra med lite mot ett åk runt den lokala mojjen till sommaren vid något tillfälle! För du måste ju ta dig till någon typ av träff tycker jag allt!
Så man får se den live!
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Jaaaaa!
Kör så det ryker, vad ska det bli för färg på den?
Nästan så du skulle haft den i primergrå 
grymt!
Lowang: Jag tänkte köra den sådär 
Kick ass, som de säger borta i Statterna!
Tidigare i veckan fick jag igen hjulen från däckkrängarn. Monterade och hissade ned bilen på backen men... För hög.
Bara en sak att göra då
Jag jobbade till 22.30 ikväll och borde nog egentligen åkt hem och knoppat men jag kunde inte hålla mig så jag dundrade ut till garaget istället. Hissade upp bilen och skruvade ut låsmuttrar och bultarna i sänksatsen, mätte upp ca 6mm ovanför det ovala hålet och slipade ur. Det var lite bökigt att komma åt hålen det övre röret men det gick ändå bättre än förväntat. Pressade upp hjulen med domkraft och ställde drog åt bultar/låsmuttrar igen. Ner på backen och tadaaaaaa
Hamnade ca 40 mm lägre än innan urslipning. Nöjer mig så här för tillfället så får vi se sen när motorn är i.

Som referens går det in en 33 colaburk under fronten
116 2013-11-14 12:55:35 Senaste redigerad av anton_e (2013-11-14 13:00:34)
Vart är alla hejarrop som ska hjälpa mig att ro i land denna? En småbarnspappa kan behöva det
Närå, jag har fortsatt med plåtarbetet. I höger hjulhus hittade jag några mindre hål som sedan blev till ett större när jag började pilla bort bitumenmattan i motorrummet. Knackade till en plåt och bytte ut det som var dåligt. Håller på att byta en bit mellan hjulhuset och innertröskeln nu.
Funderar om jag ska göra något åt golvplåtarna som är lappade med släta plåtar.. De håller säkert men det skulle bli 10 gånger bättre om jag bytte till nya pressade plåtar. Vet inte hur tidskrävande det är, jag vill få ut denna till sommaren.

Köpte en däckpenna på det stora bildelsvaruhuset och kladdade lite, kanske? kanske inte? 
Med en sån bil i garaget så behövs ingen hejarklack....
Bara genom att se bilen borde vilken småbarnspappa som helst motiveras 
Skippa däcktexten, det blir bara kladdigt.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Tycker att Dunlop-texten blev klockren. Dunlop var da shit under 60-talet för de som ville kunna rejsa
Det ser toppenbra ut! Fortsätt så här så rullar den till sommaren
Instagram: Luftkyld
I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff
Det är klart vi hejar på...alltid roligt med update! 
late,
in love,
and a little drunk..
Kör med däcktext! Men du måste sänka mer!! 
Heja,heja! Grym bil 
Däcktext är det nya svarta.
Om man inte köper hoj.
Från en småbarnspappa till en annan - Heja heja heja!!!!
Tyckte det blev nice med däcktexten 
Gillar däck texten.. Bara kör på, vi väntar på nästa update!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(