jag håller på med en typ 1 55a/59a när det finns en stund över imellan
husrenovering och byte av skitblöjor . har vart rätt lugnt med vw den sista tiden
då man har fladdrat runt på två hjul ett tag .
men nu ska det bli ändring på det ....
Kommer att bli grymt det där
Ska bli kul att få komma till ditt garage 
Tack ännu en gång för hjälpen
Du är välkommen Tony men mitt garage hemma är inte mycket att se så vi får nog ta en tur till Rommegaraget i såna fall
Det har du rätt i, o golvvärmen funkade inte heller 
Var spindlarna i samma goda skick som resten av framvagnen?
helt klart att det blir ett garage besök framöver 
helt klart att det blir ett garage besök framöver
Ropa till när det är dags! jag vill också följa med 
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Intressant tråd och fina jobb.Hur ska du bygga luftfjädringen bak,ska du behålla svärden
och ta bort stavarna eller blir det triangel stag med uniball?
32 2011-03-17 22:17:30 Senaste redigerad av Fidde (2011-03-17 22:19:23)
Kan du sänka den så underredet ligger mot backen med din framvagns konstruktion?
Eller måste man bygga annorlunda då?
Snyggt som bara den,,,Hi jackers säljer väl bla Airkewld,,,
waahh! luftfjädring hade varit nått alltså..
Åhh vad smarrigt! Jag skulle vilja pröva på "metallslöjd" på riktigt någon gång. Fick aldrig leka med detta material i skolan och farsan är möbelsnickare.
hej,tack för en mycket intressant tråd!
du skriver i början att du hade gjort en snabbsänkning,
vad hade du gjort då?
jag har en lika dan buss som jag skulle vilja sänka lite,utan att det blir för dyrt,
o helst inte så avancerad som din 
Kan vi hoppas på lite serietillverkning av airrideframvagnar. Det hade suttit fint på min buss
Ska du prova att besiktiga med detta?
detta är helt klart en av dom mest intressant trådarna just nu
Vet inte hur bilprovningen ser just på vw framvagnar med bälgar
men annars har ju många reggat med bälgar på andra bilar.
Min gamla lowrider var till och med reggad med hydrauler.
I regbeviset stod det: Orginal fjädringssystem utbytt mot
hydrauliska lyftdon. 
Riktigt kul att se vart du har kommit sen tråden på MB. Har gått i banor på luftfjädring på min DH pickis ett tag. Men det är något isåfall som får tillkomma framöver någon gång när man kört lågt ett tag. Inte prio ett för mig direkt. Hehe
Men väldigt intressant att se hur du löser allt. Har tidigare bara sett en tråd om en T1 på Samba. Den blev lååg!
Lycka till i fortsättning. Roliga tråd återigen!
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Nu tror jag att en viss firma som säljer prylar här i Sverige börjar svettas lite lätt...
Kom då ihåg följande "konkurens är bra för affärerna!" 
Otroligt snyggt och inspirerande!
Det där blir ju kanon det franke!imponerad att du orkar och fick till det
så bra i manuella maskiner.Jag håller på med mina nav jag också men som sagt
inte lätt att få till på en kväll direkt
Eloxering inget annat att fundera på jag ska plocka ner både framvagn
och bakvagn på 55a panelen när alla fästen är klar
Jag brukar lämna iväg till gf ytbehandling i gävle
men det finns väl på närmare håll för dig
Jag har för mig att gf tar ca 15kr kilot (inte helt säker)plus att dom tar en ställ
kostnad så det är smart att samla ihop lite delar
Jag har tänkt att göra lika som du.Det blev för dyr material kostnad om man skulle göra
från en massiv.Men det blir tajt med porsche oken upptäckte jag med det ska gå
Hej! finns en firma i Jämtland som heter Hans Unos zink! Ligger i svenstavik.
Jag skickar allt dit och det kostar nästan ingenting. Dom gör tyvärr bara vit och gul
Jag skickar med bussgods funkar kanon!
Det där låter ju häftigt , skall bli intressant att se resultatet.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
jag handlade själv BMW E46 plåt fälgar 7*17 ET47... hur breda är dina , och har ET? sitter på vilka års.mod??
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
48 2011-04-10 17:18:47 Senaste redigerad av michaelth (2011-04-10 17:20:33)
nja mina har runda hål längs kanten... kommer att montera antingen vw kapslar eller porsche 912 kapslar (som jag råkar ha liggande), med lite knep och knåp/klammer..
skall ha dom på min vwT1- 55 med -70 platta..
roligt me plåt fälgar finns ju massor av alu fälgar så det e ju nästan tråkigt.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det postades ju bilder på en jäkligt ball bubbla som jag tror var från Västerås med dessa fälgar på. Tyckte att de gjorde sig väldigt bra på den bilen, så det kan nog funka på en buss också, vet inte om man vill ha dem i en så bjärt kulör dock...
Om man byter fälgcentrum trodde jag man var tvungen att ett centrum från en fälg med samma diameter, eller bygger olika fälgar så olika mycket i själva banan att man kan få det att funka iaf?
50 2011-04-11 17:02:36 Senaste redigerad av tools (2011-04-11 17:03:21)
Det är precis som du säger att man brukar använda en fälg med samma diameter, men i mitt fall så kommer jag att göra lite annorlunda.
Min plan är att svarva ur ett hål på 250-300 mm och bara använda en motsvarande del från 14 tummarna. Går inte det så tillverkar jag ett eget centrum istället som jag sedan svetsar i.
Får se om jag ens hinner innan åksäsongen drar igång, men det blir då av förr eller senare i alla fall
Hej.
Det är så Stefan Mälman, som äger bubblan, har gjort, svetsat i centrum från Porsche plåtfälg.
