526

iooor_21 skrev:

Kanske bara jag som är lite negativ men
Är lite irriterad över indelningen på projektdelen.
Vi har tre olika delar som jag förstår det:
Luftkylda vw (eftersom detta är en sida för luftkylda vw antar jag att huvudkategorin är detta?)
T3 och T4
Icke vw

Vilket jag tycker är lite udda indelning
Att T3 och T4 inte får vara i luftkylda förstår jag, men varför får kitcars och porsches vara där????
Och om vi nu har en kategori för "T3 och T4" varför mobbar vi då ut övriga vw i kategorin "icke vw"

Jag tycker det är en helt okej indelning att inte blanda hemmabyggen med övriga vw's som faktiskt ser ut son en vw. Men nu har ju jag iförsig personligen 0 intresse av kitcar etc, vill helst bara se "original" vw i projekttråden.
Om du förstår min tanke ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

527 Senaste redigerad av Demian (2013-03-13 13:55:16)

iooor_21 skrev:

Kanske bara jag som är lite negativ men
Är lite irriterad över indelningen på projektdelen.
Vi har tre olika delar som jag förstår det:
Luftkylda vw (eftersom detta är en sida för luftkylda vw antar jag att huvudkategorin är detta?)
T3 och T4
Icke vw

Vilket jag tycker är lite udda indelning
Att T3 och T4 inte får vara i luftkylda förstår jag, men varför får kitcars och porsches vara där????
Och om vi nu har en kategori för "T3 och T4" varför mobbar vi då ut övriga vw i kategorin "icke vw"

Det är ju ett luftkylt forum, så projektdelen borde ju egentligen heta "luftkylda projekt"

Att i grunden luftkylda bilar hör hemma där tycker jag är lika självklart som att de kommer in på alla luftkylda Vw träffar. Det gör ju Porschar och kitcars och tex en splitbuss med vattenkyld subarumotor.

Jag håller med dig om att "icke vw" är fel namn. Fast dom flesta förstår. En golf eller passat är ju välkommen där. Den delen borde egentligen heta "Icke luftkylt" eller "Övriga projekt"

Att fyrkantsbussar har en egen del var en ganska bra kompromiss av Goopher. Det är många som tycker dom hör hemma bland luftkylda bilar, fast det är nog lika många som inte tycker det. Att dom var luftkyld dom tre första åren ställer till det ICQ/ab