226

Tycker ni kan lägga till
http://www.tapatalk.com/plugin.php

Så man kan kolla via mobilen hade varit kanon

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

227

Tapatalk finns fortfarande inte utvecklat för PunBB som BV bygger på

228

Skulle man kunna få notifiering via e-mail när man fått ett PM på forumet?

229

NicO skrev:

Tycker ni kan lägga till

Jag surfar enbart med mobil så prova uppgradera till en telefon med webbrowser.
Tapatalk är ju förövrigt bara jobbigt.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

230

Ingen förbättring, men varför står de inte "PM" i min signatur?

231

Andreas skrev:

Ingen förbättring, men varför står de inte "PM" i min signatur?

Helt enkelt för att du inte kan skicka pm till dig själv. Vi andra ser pm i din signatur. ICQ/ad

232

Haha, jaså, så enkelt....bjuder på den ICQ/ad

233

Ika skrev:
NicO skrev:

Tycker ni kan lägga till

Jag surfar enbart med mobil så prova uppgradera till en telefon med webbrowser.
Tapatalk är ju förövrigt bara jobbigt.

Surfar idag via telefonen  men gillar tapatalk där av frågan

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

234

Så som du hade formulerat det så lät det som att det inte gick att kolla via din mobil. Därav svaret.

235

Varför måste det gå 30 sek mellan sökningar? Någon konstig ruta som är förbockad? Känns lite segt att vänta när man skriver fel...

236

Michos Miche skrev:

Varför måste det gå 30 sek mellan sökningar? Någon konstig ruta som är förbockad? Känns lite segt att vänta när man skriver fel...

Hmmm... vad menar du? Utveckla, tack!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

237

Håller med.

Goopher, prova att skriv luftfilter och klicka "sök".
Sen kom du på efter att ha fått en miljon träffar att det var pappersfilter. Men då måste du vänta 30 sekunder innan det är okej att söka igen.
Låååånga 30 sekunder kan tyckas.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

238

Trött efter en helgs mekande ICQ/ab Men om du använder sökfunktionen som forumet har, och skriver in ett sökord. Sen får du fram meddelandet "sökningen matchade inte". Om du då provar att söka igen får du upp meddelandet att "30 sekunder måste passera mellan varje sökning", ungefär som när du söker bilar på Transportstyrelsen. Till vilken nytta får man inte söka för många gånger? ICQ/ab

239

Michos Miche skrev:

Default är det 30 sekunder... men efter lite tittande har jag nu satt detta till... håll i er....
45 sekunder  ICQ/ab  ICQ/ab

å nu tänker ni typ: WTF

men detta är som sagt, default (om inte annat anges) dvs t ex för Guests(gäster) på forumet.
men nu har gruppen "Medlem" ett värde av 10 sekunder.

Jag lär mej av vad jag gör på detta forum, därför tar det lite tid tyvärr.
Jag har aldrig tidigare använt detta forum utan har bara erfarenheter av andra, typ IP-Board eller phpBB och alla är lite olika ICQ/ac

Hoppas Ni alla gillar denna tid  ICQ/ab

240

Michos Miche skrev:

Jag tror det är en säkerhetsgrej, så att inte olika ful-script kan ligga och trycka på.

"Daddy Cool"

241

goopher skrev:
Michos Miche skrev:

Jag tror det är en säkerhetsgrej, så att inte olika ful-script kan ligga och trycka på.

Helt rätt, därför tar jag inte bort det helt.
Ingen gillar Ful-Script

242

Finns det ingen plug som gör att man kan välja bort vissa personers inlägg !?

West Coast Volks
Attitude is everything !

243

Sondis skrev:

På vissa forum finns det en funktion som heter "Ignore" som gör att man slipper se utvalda användares inlägg.

244

HenrikL skrev:
Sondis skrev:

På vissa forum finns det en funktion som heter "Ignore" som gör att man slipper se utvalda användares inlägg.

Precis hade varit suveränt !

West Coast Volks
Attitude is everything !

245

Jag håller med. Till 100 %

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

246

Hörni grabbar släpp det där nu!Jag är uppfostrad med att tåla lite kritik och kan se viss humor i att man kan "tråka" varann
lite då och då,men ingen av er verkar förstå när det är dags att lägga av...Att välja en funktion att inte läsa vissas inlägg verkar lite onödigt,det är väl bara att hoppa över dem om det känns alltför jobbigt just då...Om man inte känner att man kan
vara konstruktiv och stötta sina forumkompisar så behöver man väl inte sänka dom iallafall.Visst kan man skoja till det lite ibland,men överdriv inte!! ICQ/an

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

247

Alltså, om man har en ignore-funktion finns ju risken att de som ignorerar varandra svarar samma saker på vissa trådar, vilket kommer leda till att vi andra som inte ignorerar folk kommer irritera oss på dubbelsvaren till slut och då kommer vi också börja ignorera folk och till slut kommer ingen se något som någon annan skriver. Då blir det ett tråkigt forum, inte sant? ICQ/ab

248

Jag tänker lite att om man har så svårt för vad vissa skriver så kanske man skulle hitta ett annat forum?

Intolerans är roten till det mesta onda i denna världen. Iaf internetvärlden.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

249

Jag måste säga att som "grundare" till det här forumet är jag sjukt less och besviken. Folk kanske inte förstår att jag och många andra har lagt ner galet många timmar på att skapa ett klubboberoende forum för att FRÄMJA INTRESSET FÖR LUFTKYLDA VW-BILAR, vilket är något jag brinner starkt för själv. Det var detta jag trodde att vi skulle hänge oss till på den här sajten, och jag känner mig nedslagen över att folk inte klarar av att hålla sig inom ramverket för vad som är schysst samt en hygglig nätetikett.

Jag har försökt att medla så gott det går, ringa vissa av er, maila andra - allt för att försöka öka förståelsen för att folk har olika syn på vad som är OK och inte, för att forumet i slutändan ska hålla en civil nivå. Jag tar fortfarande inte betalt för att driva Boxerville. Jag gör detta på min i dagsläget hårt sargade fritid. Jag gör det för att jag älskar luftkylda bilar och den underbara dynamik som kan uppstå när många likasinnade nätverkar för att dela kunskap, entusiasm och motivation. Det verkar dock som att det inte kommer att fungera, eftersom varken argument eller kraftuttryck tycks göra någon som helst skillnad.

Så vi provar en sista gång: Skärp er, snälla. Ni som vet med er att ni ibland uppfattas som arroganta, taskiga eller liknande - respektera era forum-medmänniskor, Boxerville; vi som jobbar med det här. Tänk er för en extra gång innan ni postar era åsikter. Och ni som stör er på att andra människor inte kan hålla sig på mattan - ge lite extra utrymme. Vi är alla olika individer. Som i grund och botten - älskar luftkylda bilar.

/ Jonas

"Daddy Cool"

250 Senaste redigerad av Kalle (2011-08-31 15:34:24)

goopher skrev:

Skärp er, snälla. Ni som vet med er att ni ibland uppfattas som arroganta, taskiga eller liknande - respektera era forum-medmänniskor, Boxerville; vi som jobbar med det här. Tänk er för en extra gång innan ni postar era åsikter. Och ni som stör er på att andra människor inte kan hålla sig på mattan - ge lite extra utrymme. Vi är alla olika individer. Som i grund och botten - älskar luftkylda bilar.

/ Jonas

Bra skrivet Jonas  ICQ/ab

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.