26

oki!
då e jag med!
får se om man mäktar med ett bud..
har ju drag oxå att slänga med i budgivningen.. ICQ/ad

27

Bjud över så kan jag sluta att oroa mej...  ICQ/an

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

28

lite ebb i kassan för tilfället..  och draget vågar jag inte sälja innan jag vet med säkerhet att jag inte behöver det till min buss..

men billiga fräna fälgar är det.. 
hade jag inte vart nöjd med fälg/däck kombinationen jag har nu hade jag budat friskt..

29

Ok, jag fick ditt mail Löf.

Då är det ett bud på 7000:- från mig.

30

Bra, du får ta dom.

31 Senaste redigerad av Demian (2011-02-15 19:49:19)

Nån får gärna bjuda över  ICQ/an

Det är inte direkt att jag jublar om jag får dom.

Det känns ju inte så bra att köpa rostiga fälgar för sådana här pengar. Om nått år så finns det väl nytillverkade. Default/hmm

Tur att Gustaf köpte rostiga sprinstars för 12000:- Det räddar mig i alla lägen ICQ/ab

32

Ok! Jag bjuder 7200:-
Mackan
[email protected]

Typ2 Eh bay 1973

33

Då va klockan 21 å budrundan är över, skickar dej en mail ja Marcus.

Buy the ticket, take the ride... - HST

34

mail skickat till dig!

Typ2 Eh bay 1973

35

Jaha, då får min dubbelhytt fortsätta att rulla på BRM  ICQ/ab

-Mackan, hamnar dom på Ghian?

36

Ja nu känns det väl skönt Demian?
Tanken är nog att dom hamnar på Ghian.
Ska försöka lägga upp en liten projekt tråd snart.

Typ2 Eh bay 1973

37

Och mitt skåp får rulla på repro sprints och kroken får jag ha i reserv om jag tappar den som jag redan har på skåpet.  ICQ/ad

38

Dom fälgarne är klockrena, ville önske jag hade extra mönt end vad som jag sparar till. ICQ/ac  grattis med köpet

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

39 Senaste redigerad av Franke (2011-02-16 01:10:31)

Är ni helt galna, 7 tusen för några gamla plåtfälgar   Default/lol
Förlåt om jag är dryg men jag har svårt att smälta prisnivån på dessa fälgar, men jag vet hur det funkar i våran hobby så jag klandrar er inte. Efterfrågan styr priset och alla vill väl ha något fränt/ovanligt att skruva på kärran.
En kul grej är att jag jobbar med en kille som kommer från Sydafrika och enligt honom så var fälgmodellen väldigt vanlig där, men han var inte säker på om det var widefive han har sett.
Jag ska nog be honom leta fälgar nästa gång han åker dit  ICQ/ab

40

Jovisst! Folk i den här tråden är verkligen galna! ICQ/ag (och det bra för mej... ICQ/ad)
Hade inte förväntat mej så mycket för fälgarna men tydligen så är dom eftertraktade här uppe i norr... faktum är att dom här fälgarna sitter på var och varannan bubbla nere i SA... men här uppe... efterfrågan styr priset.

Han jag köpte dom av nere i SA frågade om ja kunde fixa repro aluminiumsfälgar till han då det var omöjligt och få tag på där nere och därför skitdyra... fast nu är det en som har börjat importera aluminium till SA så priserna går nog ner där också.
Faktum är att repro alu var dyrare i SA än i Sverige och då är SA ett u-land...

41

e väl 14" som e vanliga i sydafrika, 15" mer svårhittade o kostar uppåt 1000kr i sydafrika....

ålands volkswagen klubb på facebook

42

Nae, det är 15''s fälgarna som är vanligast, dom kom som standard tillbehörsfälg till bubblor via VWSA på mitten av 70talet och senare kom 14''arna och dom var menade som buggyfälgar.
Av alla fälgar jag såg på nere i SA så såg jag bara 1set med 14''are och det var ett set som han jag köpte fägarna av hade och det var det enda set han någonsin ägt, enligt han så var dom ovanliga även i SA. Såg ingen Bubbla med 14''are där nere, bara 15''are.

43

Löf skrev:

Nae, det är 15''s fälgarna som är vanligast, dom kom som standard tillbehörsfälg till bubblor via VWSA på mitten av 70talet och senare kom 14''arna och dom var menade som buggyfälgar.
Av alla fälgar jag såg på nere i SA så såg jag bara 1set med 14''are och det var ett set som han jag köpte fägarna av hade och det var det enda set han någonsin ägt, enligt han så var dom ovanliga även i SA. Såg ingen Bubbla med 14''are där nere, bara 15''are.

aha, tittade lite på bubblor som säljes i SA o ingen hade 15" alla hade 14".. ?

ålands volkswagen klubb på facebook

44

Det är väl inget självändamål att leta upp samma fälg i aluminiumutförande? De brukar ju oftast väga mer.

En container full med Rostyles från SA hit skulle snart mätta marknaden och sätta mat på initiativtagarens bord.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

45

SA finns inte i alu, så det är ju inte samma fälg, sen kee, du som brukar vara ordmärkare, samma är inte det samma (i detta fall plåt) Likadana, det skulle väl vara samma modell, men alu?

Övrigt ordmärkande skiter jag i.

Men, somsagt, nere i SA kan dom inte få tag i alufälgar, så som Sprintisar, empi 5, etc.

Så, byta bör ju vara en bra affär.
Sedan skulle marknaden dö i svedala om man fick hit en container med hjul, men då får man tänka på internationella marknaden, men iallafall så tror jag att den skulle hålla hyfsade priser ändå, men detta sett, och de andra som sålts i sve senaste 1-2 åren skulle ju bli dyra gämnfört med de som dumpar priserna vid massimport.
Detta är väl marknads ekonomi? Eller=?  jag har inte ett ända högskole poäng i ekonomi så jag vill gärna veta.

Nog snackat från mig.

OCH jag menar inget illa, och detta ska inte ses som ett påhopp eller otrevlighet från mig!

MVH Danne

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

46

vwrob: Har sett en del annonser jag också på internet med bubblor som har 14tums rostyle men har bara sett ett set live...

50 split: Alu har börjat importeras till SA nu men är fortfarande dyra... fick höra om en engelsman som hade vart nere i SA för några år sen och köpt upp allt av Rostyle han kunde hitta och fyllde en container (!) med fälgar och tog hem till UK... så där lär det ju finnas en hel del Rostyle men av de priser jag sett i engelska annonser så har dom inte sjunkit i pris där än. Fast ja har ju ganska liten koll på den engelska marknaden så dom priser ja sett i engelska annonder kanske bara är 'theSamba' priser...
Det logiska är ju att ju fler varor av en viss typ det finns desto mindre ha-begär och då lägre priser, 1+1=2, ingen ekonom ja heller... ICQ/ad

47

50 split skrev:

SA finns inte i alu, så det är ju inte samma fälg, sen kee, du som brukar vara ordmärkare,

Brukar jag märka ord? Måste faktiskt erkänna att det gjorde mig lite ledsen att läsa...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

48

Kee, jag tycker inte att du ska vara ledsen för en dylik kommentar. Se det som en komplimang istället.
Jag anklagas själv för att märka ord –en journalistikmagisters förbannelse– men ser det som att jag försöker hjälpa mina vänner så att de inte begår samma misstag inför någon som kan tänkas bry sig på riktigt.
ICQ/ad
//Johan-(Viktig-)Petter Wikell

Graffitibussen: Fejkad 13-fönsters lyxbuss med luftfjädring - http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=727

49

Kee:

Det var verkligen inte meningen att såra någon! Det vill jag verkligen försäkra, så om det inte togs rätt, så ber jag verkligan om ursäkt!!

Det har ju konstaterats tidigare att det är svårt att uttrycka sig i text, och då kanske jag missuppfattat dig i textform tidigare.
Jag vill inte såra iallafall.

MVH Danne

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden