God Jul, ser bra ut där den står..
God jul! Och riktigt kul att se bilen.
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
God jul!
Hej har en 66a cab söker lite delar du hade kontakt med någon Bosse undrar om han kan hjälpa mig
Hej har en 66a cab söker lite delar du hade kontakt med någon Bosse undrar om han kan hjälpa mig
Hej nordab!
Här har du Bosses hemsida, http://www.arizonaclassic.com/index.htm
På hemsidan hittar du information, jag var väldigt nöjd med all hjälp jag fick av dom.
Om du finner delar i USA kan du säkert skicka det till honom sen skickar han det till Sverige.
Jag köpte ju både baksäte och golvhalvor som skickades till han och som han sedan la i bilen.
Hoppas detta hjälper dig!
Tack för hjälpen du kanske vet nån som har ventilationsrutor och fönstervevsmekanismen
Tack för hjälpen du kanske vet nån som har ventilationsrutor och fönstervevsmekanismen
Nä tyvärr inte!
Helt ny på det här med bubblor.
Du kan maila till denne kille ,
https://chucksconvertibleparts.com/inde … s.html?p=3
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Hur går de här ? de va länge sen de skrevs nåt
Skall påminna honom 
Haha ja jag kan erkänna att jag varit lite dålig på att uppdatera men lite har hänt i garaget iaf även om man inte är där ute lika mkt som i början.
Jag har bytt allt med bromsarna, svetsat i plåt i golvet, bytt generator och hoppas nu att den laddar som den ska(lampan slocknar vid start iaf), fixat elen, rengjort tank, lyckats borra mig igenom pluggad huvudbränsleledning med den gamla handbromsvajern, bytt bakaxeldamasker, fixat nycklar till den, inhandlat backspegel, bytt till km mätare och lite annat småpill har hunnits med.
Varit ute och provkört 2 ggr i vinter Så 7km har jag kört iaf
vintern har ju varit så envis.
Imorgon ska jag iväg och inhandla lite blandade delar huv,skärmar,stolar m.m förhoppningsvis.
Tänker mig att det Är lite mer småsaker innan regbesiktningen men hoppas att det sker inom snar framtid och tror jag även testar kontrollbesiktningen med då.
Ska beställa däck framöver tänker ha orginal plåtfälgar fram och centrumvända 6tum bak tror jag, vilka däckdimensioner rekommenderar ni?
Tänker mig 145/65 fram 185/65 bak med vita däcksidor, vad tror ni?
Kommer sänka den sen framöver, hur funkar det med endast sänkspindlar?
Bjuder på lite bilder och någon video
Första provturen strax efter nyår.
https://youtu.be/yWAPwxBcfgg
Rengörning tank hillbilly style
https://youtu.be/KZrgRTTwVDM
Första starten
https://youtu.be/6Q3as7kxfmA
Och några bilder


Sänkspindlar sänker ner till 6cm och på en bil med dom skärmarna så kommer den se original ut för en som inte vet hur dom såg ut
Du gör som du vill men 195/65 passar fälgen bättre och 145/65 ser lite klent ut om man inte sänker 15-20cm 80 profil passar bättre tycker jag på en oslammad typ1a
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
38 2018-04-08 11:42:31 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-04-08 15:54:18)
Sänkspindlar sänker ner till 6cm och på en bil med dom skärmarna så kommer den se original ut för en som inte vet hur dom såg ut
![]()
Du gör som du vill men 195/65 passar fälgen bättre och 145/65 ser lite klent ut om man inte sänker 15-20cm 80 profil passar bättre tycker jag på en oslammad typ1a
En annan grej med sänkspindral är att de breddar ca 1,5cm utåt på varje sida, så det kan se lite trångt ut i hjulhuset, och i värsta fall tar det i nånstans.

Bara en tanke... bubbla cabbar brukar motsvara en ganska så stor kostnad/ pris... varför lagade du golvet med slätplåt??
givetvis gör du som du vill..
med mattor på golvet syns det inte sedan .. mest varför?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bara en tanke... bubbla cabbar brukar motsvara en ganska så stor kostnad/ pris... varför lagade du golvet med slätplåt??
givetvis gör du som du vill..
med mattor på golvet syns det inte sedan .. mest varför?
Är bara temporärt inför regbesiktning, tänker att man byter hela golvhalvor vid framtida chassilyft..
Dom va lite kinkiga på besiktningen och ville att jag skulle laga det innan, hade ju tänkt strunta i det, men nu när jag ändå fixat det och bromsar testar jag en kontrollbesiktning med.
Kändes också ganska bra att få testa lite med svetsen innan det blir på allvar, är som sagt väldigt grön på allt det här.
Sänkspindlar sänker ner till 6cm och på en bil med dom skärmarna så kommer den se original ut för en som inte vet hur dom såg ut
![]()
Du gör som du vill men 195/65 passar fälgen bättre och 145/65 ser lite klent ut om man inte sänker 15-20cm 80 profil passar bättre tycker jag på en oslammad typ1a
Ok blir 6 cm alldeles för lite då?
Kommer den se orginal ut med det anser du/ni?
så att man kommer behöva sänksatser med?
Läste någonstans att 195 hade tagit i/att det var gränsfall, var därför jag tänkte mig 185.
Tänkte svetsa fälgarna med samma et som orginal så breddningen bara blir utåt.
Vill ju inte ha den superlåg sen, utan lite mer cleant är då 65 profil för lite?
Vilka dimensioner anser ni på en lagom sänkt med 4tum fram och 6tum bak?
Och vilken sänkning ska jag satsa på fram och bak?
Grymt trevlig bil du har fått tag på den gillar jag skarpt 
Grymt trevlig bil du har fått tag på den gillar jag skarpt
Tackar 
Du kan ju mäta rätt lätt på din bil, om du mäter 6cm från däckets ovankant, så ser du var den hamnar.
Jag skulle börja med droppspindlar fram, och inget bak.
Sen 185/75 bak för att få lite rubber rake.
Men jag känner inte dig så jag vet inte vad du gillar.
Men du föreslår 6 tum bak och 4 fram, om du satsar på det så är det 6 tum fram och 6 tum bak (tycker jag), för bilar ska inte luta bakåt :-)
Du kan ju mäta rätt lätt på din bil, om du mäter 6cm från däckets ovankant, så ser du var den hamnar.
Jag skulle börja med droppspindlar fram, och inget bak.
Sen 185/75 bak för att få lite rubber rake.Men jag känner inte dig så jag vet inte vad du gillar.
Men du föreslår 6 tum bak och 4 fram, om du satsar på det så är det 6 tum fram och 6 tum bak (tycker jag), för bilar ska inte luta bakåt :-)
Oj blev nog lite dumt skrivet, menar vilken däckdimension ni anser lagom på 4 och 6 tums fälgar, inte att jag vill sänka 4 och 6. 
Mr 56 skrev:Du kan ju mäta rätt lätt på din bil, om du mäter 6cm från däckets ovankant, så ser du var den hamnar.
Jag skulle börja med droppspindlar fram, och inget bak.
Sen 185/75 bak för att få lite rubber rake.Men jag känner inte dig så jag vet inte vad du gillar.
Men du föreslår 6 tum bak och 4 fram, om du satsar på det så är det 6 tum fram och 6 tum bak (tycker jag), för bilar ska inte luta bakåt :-)
Oj blev nog lite dumt skrivet, menar vilken däckdimension ni anser lagom på 4 och 6 tums fälgar, inte att jag vill sänka 4 och 6.
Sorry svenska språket kan vara knepigt :-)
Här kan du stoppa in däcksbredd och få ut fälgrekommendation.
https://www.bultcirkel.org/falg/hur-bre … ll-falgen/
195/65 funkar bra, även 205/65 ner till 2 hack med breddningen utåt.
Jag tycker att du ska leta rätt på en bild på en bubbla som du vill ha den och skriva om det är något du vill ändra på så hjälper vi till så gått vi kan med hur du ska göra
Droppspindlar och sänksatser är en bra kombo så kan du styra lite mer innan det tar i 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Fått på dom nylackade fälgarna med däck,
Tycker själv att det blev mkt bra
Men kommer behöva en sänkning framöver.
Någon som har en framvagn till salu?
Även på jakt efter bak stötfångare USA modell, min var rejält tillknycklad.


Stiligt! Bra jobbat
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
