Toppen då avvaktar jag och inväntar värmen 
Snyggt. Vad blir det för färg på motorkåporna.Inredningen gillas också starkt. Funderar ochså på den kulören till min cab. Köpte du stoppningen från group harrington ochså
Snyggt. Vad blir det för färg på motorkåporna.Inredningen gillas också starkt. Funderar ochså på den kulören till min cab. Köpte du stoppningen från group harrington ochså
Tack!
Blir svart motorlack på kåporna och silvrig värmefärg på insug, värmekamrar och avgassystemet från biltema, hoppas det håller.
kulören heter brun e-056, har harrington stoppning?
Jag köpte bättre begagnad kokosstoppning till sätena fram som jag tyckte var smidig, sen nu till baksätet som jag inte börjat med än har jag tmi:s foam som inte känns lika bra, jag hade nog rekommenderat att köpa typ original kokos.
Vad har du för cab? Färg?
Jag köpte stoppning av VW Up North
Framsätena är ju samma på cabben.
https://www.classicvw.se/bubbla-t1-/t1- … 43_641_886
hasse skrev:Snyggt. Vad blir det för färg på motorkåporna.Inredningen gillas också starkt. Funderar ochså på den kulören till min cab. Köpte du stoppningen från group harrington ochså
Tack!
Blir svart motorlack på kåporna och silvrig värmefärg på insug, värmekamrar och avgassystemet från biltema, hoppas det håller.kulören heter brun e-056, har harrington stoppning?
Jag köpte bättre begagnad kokosstoppning till sätena fram som jag tyckte var smidig, sen nu till baksätet som jag inte börjat med än har jag tmi:s foam som inte känns lika bra, jag hade nog rekommenderat att köpa typ original kokos.
Vad har du för cab? Färg?
Hej! En 72a som jag helrenoverade för ett antal år sen . Slate grey porche kulör. Körde en tråd här men bilderna är nog borta
Precis suttit och streckläst hela din tråd Hasse, shit vilket jobb du la ner 
Jag köpte stoppning av VW Up North
Framsätena är ju samma på cabben.
Var du nöjd med stoppningen
Jag köpte stoppning av VW Up North
Framsätena är ju samma på cabben.
Var du nöjd med stoppningen
Precis suttit och streckläst hela din tråd Hasse, shit vilket jobb du la ner
Ja blev intensivt ett tag. Men kul var det. Saknar ett helprojekt ibland. Men svårt att hinna med. Har renoverat en 1600 nu i vinter som jag funderar på att sätta i caben. Alla slitdelar nya och balanserat.
Portade planade toppar 9.5 i komp externt filter dubbla solex/ kadron44/44 or lite lättat svänghjul ett scat 90tal avgas.ska prova den i en annan bil först o se vad för karaktär det blev. Ja så inredning om tid o pengar räcker till
Köpte en liten sak ikväll
Originalmotorn får stå åt sidan och invänta tid, pengar och ork innan renovering..
Fördelaren som sitter på går inte att använda va?
Annars nått mer att tänka på?
Motorn saknar plåten under generatorfoten, det gjorde även originalmotorn, ska det inte sitta på dom?











Den har inte snurrat många timmar! Helt sjukt ser ju ut som NY!!! Grattis så fina hittar man inte ofta!
Magnet fördelaren ska du inte använda. Om du vill göra det lätt för dig så köper du en kina kopia 009:a Då du inte har vacum på din förgasare. Enklast lösningen som iaf jag har varit myclet nöjd med på 30hp industrimotor. (Vet att PPR Micke hatar dom pga att dom inte egentligen är optimala och varierande kvalite.)
Den har inte snurrat många timmar! Helt sjukt ser ju ut som NY!!! Grattis så fina hittar man inte ofta!
Magnet fördelaren ska du inte använda. Om du vill göra det lätt för dig så köper du en kina kopia 009:a Då du inte har vacum på din förgasare. Enklast lösningen som iaf jag har varit myclet nöjd med på 30hp industrimotor. (Vet att PPR Micke hatar dom pga att dom inte egentligen är optimala och varierande kvalite.)
Tack! Känns riktigt bra
Förgasaren som sitter på är en 28pict och har ju ingen elchoke så flyttar väl över min 28pict-1 förgasare som har elchoke och då blir det ju vacuum...flyttat nog även fördelaren med tänker jag eller går det att köra på förgasaren som sitter?
Får det till 0,9mm i spel när jag mäter den 
Så du hittade en.
Vad bra. Ser ju ut som helt ny.
Ja den motorn vart man sugen på tur du köpte så den
ser verkligen fin ut.
Använd din fördelar och förgasare..från förra motorn. Undvik china crap.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Tack! Känns riktigt bra
![]()
Förgasaren som sitter på är en 28pict och har ju ingen elchoke så flyttar väl över min 28pict-1 förgasare som har elchoke och då blir det ju vacuum...flyttat nog även fördelaren med tänker jag eller går det att köra på förgasaren som sitter?
Om du har Vacuum fördelare och passande förgasare så är det helt klart att föredra. Du kommer även att få flytta över låsningen till fördelaren då den är större på magneter. 
Någon som kan svara på om man ska ha brickan under generatorfoten?
243 2020-02-10 15:31:52 Senaste redigerad av mettis (2020-02-10 15:35:22)
Någon som kan svara på om man ska ha brickan under generatorfoten?
Brickan/packningen passar inte på äldre block, som har ett mindre runt hål under generatorfoten.
Så troligtvis skall inte sitta någon på din motor...
Intressant att se bild på din magnettändning.
Jag testade själv ett par stycken nyss. Märkte att "1:ans tändläge" var 180gr vänt (som på din bild).
Jämfört med fördelare alltså. I mitt fall stämde inte märkningen på locken, så det blev 1:ans kabel på 4 osv...
Hmm satte dit sån bricka på min original motor nu när jag har hållt på med den och den satt bra tyckte jag
Satte den likadant som denna bild http://i.imgur.com/v528AoZ.jpg
Kommer dock inte ihåg hur hålet såg ut..
kan väl inte skada på något sätt va?
Vill ju inte ta isär nu i onödan använde ju packningsklister...
Hmm satte dit sån bricka på min original motor nu när jag har hållt på med den och den satt bra tyckte jag
![]()
Satte den likadant som denna bild http://i.imgur.com/v528AoZ.jpg
Kommer dock inte ihåg hur hålet såg ut..
kan väl inte skada på något sätt va?
Vill ju inte ta isär nu i onödan använde ju packningsklister...
Passade den är det ju som det ska. ;-)
Den har inte snurrat många timmar! Helt sjukt ser ju ut som NY!!! Grattis så fina hittar man inte ofta!
Magnet fördelaren ska du inte använda. Om du vill göra det lätt för dig så köper du en kina kopia 009:a Då du inte har vacum på din förgasare. Enklast lösningen som iaf jag har varit myclet nöjd med på 30hp industrimotor. (Vet att PPR Micke hatar dom pga att dom inte egentligen är optimala och varierande kvalite.)
Varför ska den inte magnetfördelaren användas?
Mr 56 skrev:Jag köpte stoppning av VW Up North
Framsätena är ju samma på cabben.Var du nöjd med stoppningen
Ja det känns fast och bra, med bra passform på stolarna.
Bak återanvände jag original stoppningen, med lite extra stoppning.
Men det har nog inte suttit så många i baksätet.
Fattigmansporsche skrev:Den har inte snurrat många timmar! Helt sjukt ser ju ut som NY!!! Grattis så fina hittar man inte ofta!
Magnet fördelaren ska du inte använda. Om du vill göra det lätt för dig så köper du en kina kopia 009:a Då du inte har vacum på din förgasare. Enklast lösningen som iaf jag har varit myclet nöjd med på 30hp industrimotor. (Vet att PPR Micke hatar dom pga att dom inte egentligen är optimala och varierande kvalite.)Varför ska den inte magnetfördelaren användas?
Kan man använda den?
Magnet fördelaren är designad för konstant varvtal. (Ca 2000rpm om jag inte minns fel) den har helt enkelt inte rätt tändkurva för en motor som jobbar över hela registret som i en bil.
Det finns firmor som kan modifiera tändkurvan vet att några gamla uvar här på forumet gillar att skicka magneter till USA för att få dom modifierade när dom används i race sammanhang. Men för en glidarbil är en vanlig fördelare helst en org matchande din förgasare att föredra.
Ok tack för svar
