Fantastiskt!
Nu väntar vi bara på att eftermarknaden skall börja tillverka gummibälg för tanksensor armen på 60tals bubblor så man kan tanka fullt....
/S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Callook 67 US Spec Standard
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fantastiskt!
Nu väntar vi bara på att eftermarknaden skall börja tillverka gummibälg för tanksensor armen på 60tals bubblor så man kan tanka fullt....
/S
Om ni kikat in min modelltråd
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=59095
Så såg ni att jag 3D printade modeller av BRM fälgarna till den, en sådan har jag haft som nyckelring men var ju väldigt liten. Så nu när jag fick höra att en polares polare hade printer så beställde jag några i större modell. Målade på de och de blev lite bättre storlek på de.
Liten BRM
Nya blev lite mer lagom storlek
Roligt småpyssel
Mysse bra. undra om det finns 356 filer å tanka hem
Coolt, det är de små detaljerna som sätter pricken över I.
Får man fråga var du köpte skumgummit till det otroligt snygga innertaket?
Stommarna på stolarna lackades och kläddes
Hej
Väldigt fin bil!
Jag köpte med klädsel från Group Harrington, hur gjorde du med ryggstödsöverdragen för de skulle fastna i stommarna?
Får man fråga var du köpte skumgummit till det otroligt snygga innertaket?
Köptes på lokala tygaffären, 5mm dock va de bara ca 50cm bred så jag fick limma ihop två stycken.
MrIcka skrev:Stommarna på stolarna lackades och kläddes
Hej
Väldigt fin bil!
Jag köpte med klädsel från Group Harrington, hur gjorde du med ryggstödsöverdragen för de skulle fastna i stommarna?
Tack!
Där satt man väl fast det men såna där ringar men en tång som går att köpa på om jag inte minns fel!?! För där är de inga inbyggda fästtaggar va?
https://dalhems.com/sv/p/1de079abe63349 … ll-kladsel
T.ex
Börjar bli dags att uppdatera lite här Till och börja med har jag fixat de flesta bilder som försvunnit i byggtråden för ev nya läsare.
Sedan vidare till detta skedde förra vintern efter jag tröttnat på att de dåliga ljudet i bilen med endast 2st 6x9or i hatthyllan (ja ibland vill man lyssna på något annat än Webrarna )
Jimmy tipsade om en liten 6" bas som skulle va fina grejer som va på rea hos BRL. De va lika bra att slå till på en sån och ett litet digitalt steg. Sen då, den ska ju in i en låda med, sånt där har jag aldrig haft någon koll på. Endast byggt en låda med en 12" och då var de enligt principen "bara den passar i bagaget i Golf"
Tänkte man skulle vara lite mer noggrann denna gång som studerade infon till högtalaren och efter massa mätande och räknande blev de några bitar MDF till en låda, kompletterades sedan med några vinklar i hörnen.
Klar
Bultade fast några öglor så den kunde dras fast med spännband, kanske man slipper få den i nacken vid häftig inbromsning. Fixade några "hyllor" till 6x9orna
Sedan en skiva på detta så det inte syns, spelar riktigt bra så jag blev super nöjd.
Åh ibland vill man bara leka på regnvåta gator
Blev riktigt bra där bakom ryggstödet! Den idén kanske jag snor av dig en vacker dag
Har hela tiden velat haft en sån där läcker bygel som håller upp motorluckan. Skulle komma in på vwcsp, men när den sedan kosta närmare 600 spänn så kändes de inte så roligt.
Såg nån som gjort en själv av rundstav, så då kan väl jag också. Hitta en meter rostfri 6mm stav på Byggmax för 99kr
Efter lite mätande och testande så var de bara å värma på och böja till den,
sen dra på några varv med textiltejpen,
så kunde man ta sånna här tjusiga bilder med luckan öppen
Meeeeen nu såg de ju inte så roligt ut där under huven men sprayburkade plåtar som börjat tappa färgen...
Annars hade vw faktiskt en ganska bra lösning på det där själva med en fjäder
meeen, det är väl kul o göra nåt eget?!?
Annars hade vw faktiskt en ganska bra lösning på det där själva med en fjäder
Haha ja så är de!
Men man vill ju vara lika frän som de hårda callookersgubbarna så har sprintar så ja kan ta av luckan. Faktiskt smidigt nu när jag grejade motorplåtarna annars används de väl inte så ofta
...de va dags att byt till min växelströmsgenerator jag haft liggande massa år och samtidigt byta till de Italienska Webrarna som legat minns lika länge
Lite därför de fått lega, de såg ut som skit
Bara att göra rent, först grovrengöring sedan lånade jag en ultraljudstvätt. De blev lite skillnad
Roligt vuxenpussel
Sedan var de ju de där med de flagnande kylplåtarna. Fläktkåpan är ett hemmabygge av en doghouse och en 30hk kåpa som jag spacklade en del hål i innan ja lackade den när motorn satts ihop.
Lika bra att fixa de med svettsen och samtidigt lägg igen en del andra tråkiga hål på de andra plåtarna.
Testmontera lite och sedan en del spackel
Sen färg då, först va tanken så där läcket pulverlack som ser ut lite som hammarlack, men då mina svetskunskaper inte är de bästa så gick de inte att få de att se bra ut utan massa spackel
Svart kändes ju trist så de fick bli en Porschefärg igen. En av alla de jag hade som test inför valet av färg på bilen. Den matchade färgen på inredningen löjligt bra.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Så jävla snyggt!
Inspirationskälla deluxe, grymt jobbat!!!
Fan vad sugen jag är att ta tag i min -67 bubbla!
Trevlig att plocka ihop nylackade delar
Locket till vevhusventilationen fick även en uppiffning, kan inte bestämt mig om jag ska göra samma sak på locken till luftfiltren eller inte...
Fick bråka en del med förgasarna innan de lira, först va axlarna som hörde till Webrarna för korta för att få plats med alla delar som behövdes till gasreglaget så fick tyvärr köra med axlarna från kinaförgasarna som inte är optimala i passformen i lagren. Sedan strula de en del med synkningen som for och ändra sig. Men då var de jag som dragit åt muttern för löst, drog jag åt den hårdare så fastna spjället öppet så fick justera spällen på axeln ett par gånger innan de blev bra
Sedan kunde man ut å fota igen
Ser dock att här har jag inte fått på mina nya insexskruvare med svarta brickor.
Detta bygge är magnifikt:) Mvh Mikael
Grymt
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Callook 67 US Spec Standard
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.