Trevligt projekt!
De funka!
Byggde mig ett eget verktyg med Hebster52's ritning som utgångspunkt
Två 60x10 platjärn som är 140mm långa
En bit 50x10 plattjärn som jag gjorde "hävarmen" av samt som mothåll (skulle man göra om skulle ja haft en kanske 20mm tjock bit som mothåll då den börjar böja sig lite men går att knacka tillbaka)
En C-tving från Classe
En bit 10mm gängstång jag hade liggande + två låsmuttrar och några olika brickor.
Kapade sönder en 7mm borr i lite olika längder jag använde å pressa med + en 6mm skruv jag hade på slutet för att pressa ut de sista
Byggde den med 22mm mellan plattjärnen efter tips från Hebster, tog en ringnyckel för att få lite mer kraft när de gick tungt.
Passagerardörren fixad, där gick 8.1 sprinten i lagom. På förardörren glappar 8.1 men 8.2 går inte i så har nu beställt en ställbarbrotsch på eBay från England. Borde dyka upp till veckan så man kan få ihop de nångång.
/Micke
Grymt snygg färg och kommer passa in i bilens stuk bra.....
Grymt snygg färg och kommer passa in i bilens stuk bra.....
Tack! Ja jag tror de kommer bli nice och sedan en lite mörkare röd inredning *drömmer*
Bra jobbat. Ibland är själv bäste dräng.
Men du måste uppdatera din kamera.
Snyggt!
Stiligt!
Tackar!
@Jblom, Ja ska de bli nå gjort så är de bäst å göra det själv jo väntar bara på att chefen ska få tummen ur så blir de en OnePlus6...
Kanske ska ta de hela från "början" också
Gulingen fick i maj flytta till ett nytt garage som vi är 5 VW tokar som delar på
Sedan fick hela bilen en sväng med slipgrund
Som slipades och slipades och slipades och nån del fick ett lager till med slipgrund som slipades... ja ni fattar, sjukt tråkigt
Eftersom jag aldrig målat nått (förutom grund och slipgrund) så började jag att öva på tanken mm med en sidanmatt svart
De blev ju över förväntan bra förutom några regndroppar
Sedan va de bara å blåsa på lite färg, först invändigt, skärmarna och under huvarna.
Efter det utvändigt, insida dörrar å huvar och alla lös delar... satan vilket jobb å lacka en bubbla =\ påminn mig att inte göra om det.
Summa summarum, nu är de färg på grejerna... även några rinningar, lite flugor och annat skit men får se vad våtslip å polering kan göra åt de i vår.
Nu ska jag bara göra lite roliga saker ett tag, montera alla prylar man samlat på sig, finlira i garaget å få dit alla delar i dörrarna (kanske inte så roligt)
Just ja, färgen. Det blev en annan Porsche färg, Linnen Grey heter den. Jävligt nöjd med valet.
Shit vad snygg!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Mycket fin.
ser ju skitbra ut det där
38 2020-10-15 23:22:37 Senaste redigerad av MrIcka (2024-06-10 14:04:15)
Upp å hoppa här har de inte här mycket på länge ser ja
Så får väl fortsätta där jag slutade sepemer 2018
Allt lackat, bara börja plocka ihop då och klistra in en massa vibrationsdämpmattor
Sedan måste man tråckla med elen och iaf försöka få de att se hyfsat ur, inte min favorit grej
Så kan man sedan ha de så här mysigt med Lucas L448 lyktorna en sen kväll i garaget
39 2020-10-16 07:46:45 Senaste redigerad av MrIcka (2024-06-10 09:26:46)
Dörrarna plockades ihop, detta va visst den enda bilden jag hade på de... Tog tid å va lite mekigt men de blev bra (och dyrt ) med nya grejer.
Fler blingbling delar plockades dit, mina två Talbot Berlin 333
Visst original 67a dörrknopparna är ju fränt egentligen (one har only) men hade klickat hem de här nångång när jag beställt delar
Fast vart inte nöjd så fram med bågfilen och fimpa lite på längden och fila till en ny avrundning och slipade bort lite märken efter svaren så blev de snyggare
Snyggt! Och en sån där Talbot Berlin spegel också minsann.
41 2020-10-16 22:02:10 Senaste redigerad av MrIcka (2024-06-10 09:23:32)
Fick hjälp av några extra händer så jag kunde få i fram och bakruta, var lite nervöst men de gick utan missöden. Ny framruta från Veterania och en bakruta utan värmeslingor som jag efter mycket om och men lyckades snoka upp och fick hämta hos en hjälpsam VW broder i Malung :yahhoo:
Pop outs vill man ha =)
För att de skulle matcha Callook listerna så fixade Jimmy så en kille kom och wrappade de svarta :thumbsup:
Mörkröd klädsel köptes från Group Harrington
Stommarna på stolarna lackades
och kläddes
Blev riktigt mysigt, här ser man också att jag kör på standard stuket utan klädsel runt fönstren så kommer endast ha innertak i de lilla utrymmet (ska försöka få till de i vinter)
Listan blev kortare
Sista veckan innan Bug Run Classic 2019 monterades de sista av inredningen
Besiktningsmotorn monterades och det vara dags att besikta...
...och de gick hur fint som helst så nu är den besiktad för alltid
Visst kul att åka 67a... men vore väl roligare med 1679'an i och efter lite hets från Jimmy så gjorde jag bytet på natten till fredag då Bug Run Classic började
Påväg till Tierp...
...fredagkväll och jag drog lite provisoriska kablar till VDO mätarna på parkeringen med en kall öl och bara njöt.
Bara lite bildporr från första sommaren med bilden
Hösten 2019 lyckades jag få med en bild på 67an i Airmighty Portfolio utgåvan
Härlig känsla att se bilen i tryck i en sån grym tidning
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bildporr är trevligt.
tro jag tog en bild på den på BRC förra året, finns nog i Bilder-tråden om jag inte minns fel.
Grymt fin bil!
Väldigt fin bil o fina bilder
Ett klassiskt och stilrent bygge som aldrig påverkas av tid. har själv en -67 men som blev ombyggd till racebil.Absolut Folka.