Såja, nu börjar panelen inta rätt höjd igen. Lådan är snart på plats också.
Härligt med någon som bygger på höjden!
originalhöjden??
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » HAZET - en panel att reta sej på!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Såja, nu börjar panelen inta rätt höjd igen. Lådan är snart på plats också.
Härligt med någon som bygger på höjden!
originalhöjden??
Självklart. Våga vägra hängröv!
Det blir kalas det där Tomas.
Om du inte hittar nån stol, Stefan, så har jag en...
jag är intresserad ,men var tydligen inte vaken när jag skrev annonsen det är ju förar sidan jag behöver .
Ryggarna är ju identiska, och om man knackar ut en rörsprint o flyttar fällbeslaget till andra sidan för att bruka sitsen, så är det inga större problem, tycker jag.
Vad kostar rutan då på ett ungefär i exakta kronor ?
Kul att se höghuset iaf !
Snyggt blir det !
Hmmm..., men 1.200:- är väl inte för mycket begärt? CE tar £275 för en ny sats.
Ryggarna är ju identiska, och om man knackar ut en rörsprint o flyttar fällbeslaget till andra sidan för att bruka sitsen, så är det inga större problem, tycker jag.
Ja det stämmer ju då är den köpt av mig ifrån dig.
Ska kolla skicket lite bättre...
Ska kolla skicket lite bättre...
Kanon.
PM sent !
Hade besök av en kompis som åker högre än dej Thomas ! 
EDman: Kul att se ditt namn igen , jo det stämmer nog , han bor i skogarna kring Hudik.
Syncro Special?
fan Bayen ser ju låg ut jämfört med denna buss 
Slängde in motorn igår o har raggat upp en bromsoljebehållare till min nya bay cylinder från en Caddy -88 på Returbilen idag. D-day närmar sej... 
25 hp: Nä, ingen Syncro. Bay framvagn , 16" hjul och hör och häpna, Vattenskada där bak
Erco: Det är lite last i Bayen åxå 
Slängde in motorn igår o har raggat upp en bromsoljebehållare till min nya bay cylinder från en Caddy -88 på Returbilen idag. D-day närmar sej...
Det låter intressant med behållaren ! Vad är det för cc mått mellan anslutningarna mot cylindern ?
Bromsvätskebehållare
Bromsvätskan brukar vara av oljetyp
![]()
Är inte det här ett forum för luftkylda folkvagnar
?
jo ,det står en sån där åxå....
i övrigt så anser jag att det är ett forum för folk som gillar folkvagnar och det gör han ju bevisligen.
Bromsvätska är en esterglykol. Ingen olja alls.
m.helsing skrev:
![]()
Är inte det här ett forum för luftkylda folkvagnar
?
Blev ju sugen på att veta mer om den bussen!
Hur? När? Funkar bra?
Alltid kul med egna/annorlunda lösningar. Kommer det någon tråd här på Boxerville?
Jaha, då har det blivit lite skruvat här igen. Bromsfixet fortsätter...

Här har jag köpt mej en ny huvudcylinder för en sen bay med servo (men det ska inte jag ha...än), på den sitter en oljekopp från en Golf Caddy -88.

Då oljekoppens påfyllningslock är förskjutet jämfört med orginalet, så fick det tillverkas en liten adapter för att locket skulle hamna rätt under hålet i hyttgolvet.

Denna adapter har Franke tillverkat (tack o bock
) den förskjuter påfyllningen 20 mm bakåt.

Då det skiljer i djup i hålet för tryckpinnen i cylindern jämfört med orginalet, fick en ny tryckpinne snidas till som var 9 mm kortare. Jag använde en ny ventil o en bult, som jag svetsade ihop o slipade till lite...

Här är hela kalaset monterat. Tänker bli lite regelvidrig och bara köra med en bromsljuskontakt, det lär funka länge nog med bara nya prylar i systemet.

O locket hamnade där jag tänkt mej.
Har införskaffat ett servo från en Golf 1:a med, tänker smida ihop nåt med detta till vintern.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » HAZET - en panel att reta sej på!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.