26

michaelth skrev:

Jag kan ju tycka  att registrera in den borde vara prio 1... Sen att kylningen av motorn blir bättre om motor rummet är avskillt från avgas systemets värme.. Men det kommer säkert folk att hävda inte spelar någon roll..
Motornummret finns på motorblocket under generatorns torn.  på tornet står motorns tändföljd sedan under det motornummret.
Om bilen inte är registrerad så lär du behöva en original motor vid registreringen då denna med dubbla förgasare ibte är original effekt... Troligen.


Helt sant....självklart så skall den registreras å besiktas...men tycker det är inspirerande att drömma sej bort lite i de visioner man har för bilen...:-) Jag vet inte om det behövs tätas mellan avgassystemet å motorn..nu är det helt öppet där emellan så det kommer ju bli en hel del strålvärme....:-( Nån som har tips på hur man kan göra...?
Finns inget nummer där tyvärr...!

// Andreas

Post's attachments

20885178_10155035202347753_1469175585_n.jpg, 72.25 kb, 960 x 719
20885178_10155035202347753_1469175585_n.jpg 72.25 kb, 269 downloads since 2017-08-17 

27

Petter skrev:

Hej igen Andreas roligt du hittade hit , grattis till ett  roligt projekt

Tackar tackar...:-) Skall bli spännande det här...:-)

28

Piraten skrev:

Är fälgarna 4x130 och 15" är jag intresserad av dom:)

Enligt skylten så är det ju en 1600 Industrimotor byggd slutet av -50, ser inte sista siffran.
Men sen om skylten stämmer är en annan femma ICQ/ag


Jap det är 15" med 4/130..... å typ nya däck på..:-) 225 i bak å tror det var 205 fram...:-)

De är i plåt/stål.....jag trodde det var alufälgar.....

Är de något speciellt med dem eller är det vanligt...?

29

umekille skrev:

Grattis!!!... ordna papper och besiktiga innan du börjar allt för mycket ombyggnationer...
Kan vara bra få en arbetsorder eller bra tips på hur du går till väga sen.

Tackar..:-)

Ja det får bli det men är alltid kul att drömma iväg lite först....innan allvaret börjar..;-)

30

I och med att motorn saknar nummer under generatorn vågar jag gissa att det är en 1600 typ-3 motor med numret ovanpå blocket som sen döljs av typ-1 fläktkåpan....

En 122 (vw) industrimotor skulle inte ha 616 (porsche) industri motor skylt..... Två helt olika motorer....

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36