176

Shit vad fint det blir.

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

177

Händer mycket annat så här i jultider men lite tid har det blivit i garaget.
Arbetet med a-stolpen fortsätter.

Sitter en förstärkning för gångjärnet bakom plåten men min hade gjort sitt. Först plattades den till för att kunna malla av den och tillverka ny plåt (2mm)
https://pcjkoq.am.files.1drv.com/y4m7haUWyXiPG6KuOfsDTksvqFZ77oIPJRXmVpmyA4NuH3srZWh7Bb5_luljqxYrwuV6WgaJtttoPmZhgl9nvXPc8LLOZ6xVY5zV1axQ9oH8SmhDLVhRD5sPwUGTBU9Tw2anjaAXxLvCC_CcsC6m9oWRjCqACNYjTxl6vfuWjDMsCVD2zoRqNMzdeZjlbkQ6EU5?width=1024&height=767&cropmode=none

Mycket inpassning och justering för att få gångjärnet i rätt läge.
https://rmgtlq.am.files.1drv.com/y4ms9RZDYZM3biAfvIi_m76h7lOv4mW-YQHA-uxJvVD1NjXqPHfcDZLC3sbRh1AvWcLxTps15EXeGeWD5laNnT7yTdxIMf9Aba4X_3rtCRyR__1RYWk-y59i9kZRI-486FXqPrRQhl8wMOL1WWOssNyUlugIY8pNdZ4geSfQZkeNVvVmM35JtrmkSjAK6zXvAQH?width=768&height=1024&cropmode=none

Tur man har en blandning av svetstänget. Allt fixerat för att svetsa fast den invändiga förstärkningen.
https://rmgslq.am.files.1drv.com/y4mEWywe1m9pJdFU83hW_NZv3oYpmYZMwVCrApitjVS49JATc_vIfpFoJN1Na2chOPptQWiC5DvcUfSqHzw_HvFWDUYTivumglw37ntljF06h2RgajRbapOtcifU16TTNs8yhd7O_jps958dpoYvtScCLVRd3L8m_JoPkSc_-MLv8Lj8dgVgmEPSlzB-Rm6b655?width=768&height=1024&cropmode=none

Blev rätt bra och ser i princip ut som orginal. Denna plåt finns att köpa med förstärkning färdig men dumsnål som man va köpte jag den något billigare varianten utan men med tanke på tiden som gick åt är ett bra tips att köpa den färdiga varianten.
https://rmg2lq.am.files.1drv.com/y4mCqdFxGIJUoI2U6WpgsnLcwvGNeotKRHc63wq8R6FrhnxASwAgqJcpjdeVFn6Sr7yLnBh_gryMO-14XYgR2Kl2InK5JxfrZVcP64J1HDfRqcn-qpUtoyqy4XKxqNho9JuUGSP23TXZBWypowDrc4c-b0dEiE62dvqc_gCpCSze-BYJvbsARGcGM4P06nAQ9x5?width=768&height=1024&cropmode=none

Sen lite epoxy på plåten så det inte rostar i framtiden...
https://rmg3lq.am.files.1drv.com/y4mQkyk5Kvj6tuiO_F-VZTCc6EQMGBmGkMoCZ6qHl15OWtSQ1cADxXT5V-WAUEhDXrkA7ypZk7AgVRWge2XePdxzUJ9ErCMbjupn1V4RC1292KMUXw2fwNPxt2BJqKcqDUQkW2nZWg4fBWycf21nJQdinGPzbwyg89osMrhddp9gNRdY3xlMA4le_Wzvx603uUd?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

178

Som vanligt snyggt jobbat och bra bilder  ICQ/ay

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.

179

Kikade på lite gamla bilder och hittade en i nästa samma vinkel på fronten.
Första bilden är från april -17 och andra från idag.
Kunde inte ana att det skulle ta så lång tid att få fronten klar.
https://pcjloq.am.files.1drv.com/y4moHaK7MQwwcozV2WjfBN6-eiNf2QFyLN7cP0Lv67HKZGUtfl-Em6ucDjbiBC_apAWD29daXv2yVMCkocUHxfqqIar1Az9sL6XlHNZ-wjjfb7bkYbAK14Cp2iCywk9peQ4STUtOim0PEIY7-TDzL_uUNHIu8Ol_1BVvAPhYx-jxrDcnf3ObG1SJiOyLPp0vX3j?width=768&height=1024&cropmode=none

https://pcjmoq.am.files.1drv.com/y4mfEijxCJ8T-0O_x5fjGS62UrrvhsAcHOrx4T2uluFnMY046lRWEl2YPEtQjf0D9Y-18cphT5qzkLrsKGM5azw_H6ousc-Xf_t02K2ZEwuS237IKdsFayN1PC1_nVzU88BULMHWtEo1Ag9s3TmY81S7uIwOD7SyOlW036DBbKhNbNMLZN6Nh5LaweLg9Hp79nj?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

180

Ja med det resultatet är tiden ju ointresant.. ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

181

Goa framsteg.

182

Hej!
Larsa hälsar, han sitter bredvid mig här på jobbet.

Bubbla -62

183

-GB63VW62, hälsa tillbaka..

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

184

Att inte ta några genvägar och vara noggrann som du så tar det tid. Men bra blir det!
Bra med bilder för oss som gillar plåtporr ICQ/ay

185 Senaste redigerad av Viktor Cz. (2018-12-16 20:29:06)

A-stolpen klar för nu, blev en jädra skillnad mot innan då nedre gångjärnsinfästningen tidigare var lite ’svampig’.
Plåten som ansluter mot skärmen kvarstår men den kommer senare.
https://osjroq.am.files.1drv.com/y4mSD2Tx4Xibt3cJMDetvJYVTOtYCzDQfQE5mh3fSnDoOaw6OPPlW6NnDj6C7IVPeB0n_L-b1eXWfoiZTLcbEwdV380BPdzFN9W3cKzUUBxZlMz6vBHlgvtfiRV8pgiFMryFF-bIedU_zP6JQcKSI8kZOy47Z95J01HR5LdhqpfEnZuqMZyT13Mc3aKEJ_8Nr4p?width=768&height=1024&cropmode=none

Nästa stora moment är att få dit ny värmekanal och tröskel men först måste det lagas upp lite i framkant av bakre hjulhuset så att det finns något att fästa i.
Ny plåt tillverkad och inpassning påbörjad.

https://rcjkoq.am.files.1drv.com/y4mXXrmGX9zPeSAmrHbDEfbjCG2seTxg17HwAKZ-odYwGwCU7aR2KOCj4ht9_mxdPxql2hv18mfEGbTCvfnk_jfKFFbDLY-fu_YNucPJx6sxANoTeuZiRVQ2ZHKLt7_52PGOiIv21y3qjqD-guxPgGbiDnnamA-JIt_t8t-9XiZ5kOhFKoKMu6cgE4vng4vmdy2?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

186

Hjulhusets framkant bak lagad tillräckligt mycket för att ha något att fixera värmekanalen i.
Resterande plåt tar jag när karossen står på plattan.
https://o1nhwg.am.files.1drv.com/y4mzNREB-86NX7JQX4n8S41zoJYEcpzmLTq1wOm66PAXY0qc67umBfCtGN1wKrKP-3cfzb0wCuMekmbrWupAT7j2Et1Q3ij-MtxPsRjiWqfRzQGXgh7x68SW_C7yk1iOqS0pOE0M34KfL2KgeAt9oUO9nJfK5mn7lj-sYOPGmg9Y_N5zT-vAkH5tINsSYlLXYOt?width=768&height=1024&cropmode=none

Fortsatt med restaurering av a-stolpen på passagerarsidan. Ser ut att gå lite fortare än vad det gjorde på förarsidan då jag kan spara den inre gångjärnsförstärkningen.

https://o1nmwg.am.files.1drv.com/y4m437Ivj73I-P3wKvhoftiJM_RHYQflYqcmHiNKz8J7Flv5If4iUGsK3GerPu4hu3ghyjU0kriNH2s9c3rRLT5AnDv3ZResoIRZlB6rnJ2SGobzK12du1OKN86_aAmWs2VyHZpjXtV1Q7pNuUjIjZGlUZacDmmPJUOOIKTlJvoqQWTtVclkemQ-obcJqg-y0lL?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

187

A-stolpen nästintill klar..
https://qzfpla.am.files.1drv.com/y4mjt38aepK46u8SbYLw-cooknFgWNi_S9D-u2BYWBfhPGl_fsRo8GM_AGgfnTI32ogpqt5HfFeHLJwObgy_BEDOZkwm04SL8bSbAL1v1OSuA4dHSXwOFRxTiYv43cEdrjbJOcfxEsQm0suvoMHRk3F37PUB0xhbElDPY2Ol6oIDkARKtnGtqnvqKxoCC5zPzms?width=768&height=1024&cropmode=none

Näst på tur är lagning av bakre hjulhuset sen blir det att lyfta upp karossen på plattan för att kunna passa in värmekanalerna, dörrar, skärmar osv.

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

188

ICQ/ay

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

189

Blev lite nyårsmek så lägger upp lite bilder från dagsverket.
Bygger upp plåtarna likt orginal med plåt på plåt på plåt, inte optimalt ur rostsynpunkt men kör med Volvos svetsprimer emellan plåtarna så hoppas det håller ett bra tag.

Blev inte helt klar men plåtbitarna är tillklippta och inpassade.

https://2fuwqg.am.files.1drv.com/y4mHASoNwvzzjqRyLyJ1PRwRVl2ZzFnedROjKhKp9_fEuzvfJDCPHaFUzk3hxHBC2KjQA1S1fYxWYPw6fQ-AeIWpixIRwNiYG9ktHj-_I3c765seE5Khw70yPDaS9OkNjx_6PhnaEgEkvJOmrxU_2OGIf1KD5N-akmMTpe6cLHQJMhiEwSSjekXA-JOWf7fihX7?width=768&height=1024&cropmode=none

https://2fuzqg.am.files.1drv.com/y4mlA1qJ7SkNs4QSSOJgUOpGEudMui3Umjrj47a-U5aNbwK7IDwZY5sBu_nyvRxcZDGIkBth8H1Q4Juxl77xUswCoWqFNRn9ewq-0du9GOqEj1DrqZTGEaiFTnIOsdFeU_lwkJ2KVAnynELhFFsElQpPU44buY0scdn5gOafsYIL94pAG1iBd4j48eUgo0_f2iQ?width=768&height=1024&cropmode=none

https://2fuyqg.am.files.1drv.com/y4mTGs-3vY1by6Cv7JUBfoXwfjF5TlI5P6kDVIYorcuU5ncN3-ab3M329WbxYETQWtpTyasNhdKnEDvJWFfY_osTa9ZIY4k9JGm5Fqu7ERU79rZ9j33DY52--qZqYjkU3HylTWxMCr-qOqU83sORG1lCoV7A8zitsKPRqS5Z9QTlhihKdazF_VG2Soo5FUjsbui?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

190

Blir grymt bra  ICQ/ay

191

Tack för alla kommentarer och ’likes’,!
Gillar själv att kika på projekttrådar med mycket bilder så försöker dokumentera så mycket som möjligt för att kunna posta här.

Nu har ett STORT genombrott gjorts då karossen efter 5 år i karossnurran står på plattan!!
Nu börjar inpassningen av värmekanalerna med dörrar osv. Så här direkt ser det ok ut, fick ju på karossen utan att använda spett!
Känns dock som att kan ta lite tid innan man blir nöjd.
https://0vwvcg.am.files.1drv.com/y4m9Gr_bK7DbTaRFWEbaW-O6j9g2k60T4TodWLtidiJYf2e6BDI2jn3xNJvwsMOtD37Fx8BOZpiQds6480W8ENzFr_Edf0fdgEVYx363bn3qUoCkuk4zBJJ7z3vZof17UdGKcr72qcWn0DHPJOEIGmj17g4wLDkhzjJNAeURgd5UphMCkL5nAcaO34tMbLm_-Fe?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

192

Kanon ICQ/bs gillar denna tråd ICQ/bq

193

Inte så mycket bilder att visa idag, har dragit och sträckt på karossen för att få till dörrspringorna och resultatet blev helt ok.
Plattan är pallad under fram-  resp bakaxeln för att försöka efterlikna hur plattan belastas när den står på marken och därmed kunna bibehålla formerna när bilen kommer ner på hjulen igen.

https://zpwzcg.am.files.1drv.com/y4m0tb-Ay6SOtaOTpMcPqyvhc6Nv2OmEuwxnEdeeHFdfvl54L3tQCDpDsDbpXZReAmwpPVYiMxI4_bSsWwMHBKdq-VuJ-eVG-5ghdijbLhayxtC6GmJ3DBsbv6TQiyYg_O1hiR-ZIzptYoUZllDcQ8PIHpKL5FuCFM1L8GAgnxTgDXrtgMROOo4xK8CpANBhHKF?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

194

Tjusigt när milstolpar passeras.

195

Vi gillar att du tar mycket kort ICQ/ab
Alltid kan man upptäcka något som man inte tänkt på innan.

196

Trots dåligt med uppdateringar här så har arbete bedrivits i garaget, dock inte mycket svetsning, mest mätning och justering för att få till alla mått.
Har dock fått dit resterande plåtbitar i framkant av bakre hjulhusen på båda sidorna.
https://2fxefa.am.files.1drv.com/y4mfm_8-2ML41MyKN5UbzRW4HDYslTZUmvKBAPdZmWM23mQ52oGSbyHjkEldHXJ5lggJ6JXhz98rMM6wgjJLilhA-QMRQuBnSsfIo5YyMw1IYHuCsMCG0C7kCXGNbgUowCe8s2t8Y4frHEoCMkIwG1GdWLziQRRrqK6vanF-bxWUn4Yj_O_gh2rNTOvzHXHbnKV?width=768&height=1024&cropmode=none

Också fått klart torpedplåten (eller vad den heter) på passagerarsidan nu när jag kunnat fixera måtten.
https://2fxhfa.am.files.1drv.com/y4m5Qj4RAj2juxz6q3iT9sU9-29gFG7RK3Dc4PdfdBUoOOn9bHv9zhE_cFbKRlOhBI8Wm9yvxsQzhaX1w14ZZiVG_9xzZ6PMNYHvQ2E-7Xu2VoQiUP1QtjPExu7Tax1KJxpAiIgXrVM2xA-oBHJbPnqKf7D4dsYYYCF-Ij_xUCIWZmK_C8J6syTCvOgS6dFpZ6L?width=1024&height=768&cropmode=none

Även börjat provmontera yttre trösklarna för fixar allt i rätt läge. Känns som att det kommer att ta några veckor till innan allt är fastsvetsat men det känns ändå bra att jag börjar få ihop karossens stabilitet igen och det ser just ut som att allt passar  ICQ/bf

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

197

Imponerande arbete! ICQ/ay

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

198

Kanonjobb.
Som jag burkar tjata på mina barn.
"ingen ser hur fort du gjort ett jobb, bara hur bra det är gjort"

Tror ingen Ghia var så fin direkt från fabriken...
ICQ/ay

"ljushuvud"

199 Senaste redigerad av Jonas Burman (2019-01-28 11:03:32)

Fantastiskt fint jobb du gör! Kul att se och följa alla framsteg.
Vill dock sticka ut hakan och påstå att Ghiorna visst var såhär fina från fabrik:-)
Lades ner mycket jobb att tenna/rikta och få till alla dörrspringor/skarvar så att de blev perfekta.
Att karrossen var lite mjuk och att dessa "gav med sig" med tiden är en annan femma (dörröppningar och motorluckans
passning är typiska exempel på detta)...
Men återigen....GRYMT JOBBAT!!

200

Lite fix av rostskador på rören under baksätet mellan motorrum och värmekanalerna.
https://pyftww.am.files.1drv.com/y4mBaijmrJ5Y7e84emgKEhKlJzd6G0GkZ4zl2ydx1pyBheft2o_jkEKzZznkwQmnze6DaiB7txT_bIXPHtxPPUZcXsUtEp4sTxEDPDNyVutsOEFfikcq7RLtPUQNho3QW28hgvCMuvHyKaXAwuTRz-YhULu7-mBtR-kGv2wi6moeeSgOgTR6a-f-rtaFwWrHIMv?width=768&height=1024&cropmode=none

https://pyfwww.am.files.1drv.com/y4m5FD86F-nU_JW31PIWbx3106A6kHuXbqVC8HnhKMk9BptHcezfv5WbE4KXrd15hlKv8psfv_ZIvFaiKmJ4xwY5GX8vRkmva2I4chcip_6oLd5VulaW6EgX-vh9k5Q4PJbaFmfZKdwxGHxKeLJmU8ZeRVN-7vg4ZLq-1QgyakUmYFn3sW4JrQmxEdcCkjWl2Zb?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram