Fortsätter med fronten, nu inpassning av övre innerskärmsplåt. På denna sidan behöver jag inte byta luftkanalen som jag gjorde på passagerarsidan så hoppas det går lite fortare...
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia -66
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 23 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fortsätter med fronten, nu inpassning av övre innerskärmsplåt. På denna sidan behöver jag inte byta luftkanalen som jag gjorde på passagerarsidan så hoppas det går lite fortare...
Snyggt jobb!
Fick svetsat plåten idag.
Så nu är det bara att ta tag i nästa plåt..
seriöst som innan..
Växlade fokus lite och blandade till lite Epoxy för att grunda en mängd delar som blästrats..
Äntligen är förarsidans innerskärm klar. Luftkanalen är på plats.
Fick också användning av mitt nyinköpta balansblock för att slippa lyfta 13kg punktsvets upp i luft.
Hittade lite ny rost bakom lite dubbelplåtar, dock snart ett minne blott.
Gött å ha det mesta av smådelarna rostfria och grundade.
snyggt !
X2
ser ut som rena operations salen
Dubbelplåtsrosten lagad.
Påbörjat ett litet backjobb då jag inte var nöjd med resultatet av en tidigare lagning.
Svårt att släppa sånt så känns bättre att göra om.
Då fronten nu i princip är helt klar förflyttar jag arbetet lite bakåt och kring A-stolparna. Nästa plåt snart inpassad för svetsning
Har också flyttat hålet för hastighetsmätarkabeln då jag på sikt även skall byta instrumentbrädan till tidigare modell med två stora hål för klocka resp. hastighetsmätare och då hamnar hastighetsmätarkabeln i ett nytt läge.
Smart idé med balansblocket. Jag har en likadan punktsvets och man måste vara Hulken för att använda den utan stöd.
-HenrikL, ja andra sidan körde jag styrkepass de lux och lyfte 13kg upp i luften.
Med balansblocket är det gjort utan ansträngning.
Näst på tur i utvecklingen är någon form av arm/traverskonstruktion i taket. Nu hänger punktsvetsen i en krock och jag flyttar på karossen istället, funkar men lite byngligt.
Det var mycket smart med balansblocket, jag hade inget och det resulterade i två stycken tennis armbågar.
Snyggt arbete.
Åkte förbi ditt igår till andra sidan Mullsjö där en man har en 66 också. Finns alltså två inom några mil.
snyggt jobb som vanligt.
-yogi, intressant det visste jag inte. Någon som finns här på Boxerville?
Blir kanon det där !
Tyvärr är han inte här. Hade varit intressant. Såg inte hans bil själv. Köpte och hämtade hans reservdelsbil. En blå 65 med vitt tak.
Men jag skall säga till honom att du finns i närheten.
Nu haglar uppdateringarna tätt.
Fick klart backjobbet i nederkant att torpedplåten och svetsat fast plåten i bakkant av hjulhuset.
Återstår nedslipning av svetsarna sen är det bara göra samma sak på passagerarsidan.
Fått mindre gjort än planerat i helgen då jag råkade ut för en systemhårddisk krasch på min gamla WHS2011 (Windows home server) men lite datahackande som följd.
Några timmar blev det dock så innerskärmsplåten är slipad och klar
Checkade av passningen mot värmekanalen och den ser ut att passa
Har gått vidare och kapat rent A-stolpen på all rost och gamla lagningar för börja bygga upp den igen.
Påbörjat lite tillverkning av plåtbit och inpassning av köpeplåten..
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 23 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Karmann Ghia -66
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.