101

Snyggt! Tror det är smart att ta utsidan, skärmar och front, först som du gör. Innan man tar bort och gör innerskärmar. Bara ös på med bilder. Finns mycket man kan lära sig.

102

Tempot har skjutit ytterligare nu när trädgården kallar med sitt fix men förbereder återmontaget av huvlåshållarplåten ( eller vad den kan kallas ) som jag tog bort för att komma att laga.

https://crgwbw.bl3301.livefilestore.com/y4m5o65adr9eCoihd6If59XfRr5AsszY0m5rNhC579iy4pq-VPvUm5i4TgfLIfRJ0w2-N79hgEKy_cyR4z5VVHD3n-Gn7hcwsNfxQoLAlILx8EKCRguWvUEjF7gldcbbDi1QyEwjWfGnpp-0-q7Cn1M_3NrCBJBJtv75-juGSmA1PDq956NnOa9uh1WtfrPoUQdUroJ4TlJWs5-vLdctYwNZw?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

103 Senaste redigerad av Viktor Cz. (2017-04-14 15:33:22)

Ett stort steg har nu tagits i arbetet med rostlagningen
Först lite snitt
https://2dze4w.bl3301.livefilestore.com/y4mfu0Qjnqzi95HgEjTgxIKhGJBZ19MBDafV1hpakFCdEvKVTf80RNdytxIj4gg49pboZ93JLYf-U2KgCc8IoqMZUXv-i-Ag84AYJ6I44nsQJtPwo90hcNXzdgoCXVemBNcyo-RC34nmruzb0zNA4D_kcEIbzezgzn5u1ZlkBZ1x9HTbFXaZwc0loLg_w1R7FfCgC39HeIybPz2QO9vlBoLag?width=768&height=1024&cropmode=none

Och vips så är fronten borta
https://2dzd4w.bl3301.livefilestore.com/y4mAG-UIHrD2bZuEKqQO-8Y2NZOHUlPWkhZjBxmB24dY2Ln8ZhmTcWTljS7A0vYaK85CyLlz6ks5Ff_jFGsXip_kd0HoUijR29COk4bPZvIHmq3_K3hZmG-hIzo5dVdTua2MUu-C_0o6iKeTnnWfwKLYnTlmeDxxL4HDzIoqC9xBsUuNYJVNBHV1SDrVlCxE-CUWyJ2O6CPxjZNqCG897wUBA?width=768&height=1024&cropmode=none

Nu får fronten stå till sig ett tag eller så hänger jag upp den i taket för att frigöra yta.
https://1zzv4w.bl3301.livefilestore.com/y4mrH90oJuEC8suYCOJUvUVUb1Fj_ts8x88hAv0RvcOMI85_Y7G7yTNI4bsB9NhNdE3uJaXkpusZknd1pKRldt0gJs-suvTTmoQZgkJUoaI5hFjWTiMeapMiEDyF0OM64nJY9_s6jFHLzNIiVqMEuGbkkEFw6wSqO116BdsKe0K3Nrdin59dxox_0fBpWBLoNj2jd11tGMVTywLcCN2LOYY6Q?width=1024&height=768&cropmode=none

Tur man köpt på sig lite plåt efterhand så nu är det bara till att börja kapa..
https://1zzw4w.bl3301.livefilestore.com/y4mosfWbzKBwF8pPmER0M6GQlOnnKpsO7C5SFF4TUr8baZx6NBgGNczfBFdEzRajT47E1MPwXAsIhSuuWyctNOHHhIdtlIbME0BvNv2VpUxhi17ajiCWiah4kIkQOy-AsiDAlMCtQl3hM9fT5PlO8cauDoYR2hrg4PWGuoH9i87aenf2vnQSOKXAmNnrj4zJi6bmMDlAcLGcyTlv5eGHap6-A?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

104

helrätt sätt att renovera en KG på.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

105

Wow perfekt att få se hur man gör  ICQ/ab
Jag kommer också behöva göra samma arbete.

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.

106 Senaste redigerad av yogi (2017-04-15 18:42:07)

Var det svårt att hitta alla punktsvetsar?
Nu kommer du åt helt perfekt. Bra jobbat.
Har du inte köpt någon ny främre luftkanal?

Ös på med bilder så vi kan lära oss något vi som sitter på första parkett:)

107

-Yogi, inte svårt alls.
Runt huvöppningen ser man alla lätt (många!). Luftintagen kapade jag sönder så halva delen sitter fortfarande kvar i frontplåten. Vid A-stolpen är det 5-6 punkter i inviket som är lätt att se men lite knepiga att komma åt.
I botten så har jag redan bytt den plåten ( syns i min tråd något år tillbaka ;-) så där satt fronten bara fast i mina Clecos.
Ang. främre luftintaget hade jag nog i min enfald trott att jag skulle tillverka dessa själv då de inte har några svåra former men inser att tid är värt mycket så de är nu beställda.
Lovar att lägga upp bilder..
Lägger upp några till som visar lite 'problemområden' som aldrig hade gått att laga utan att lossa skärmarna.
https://4dzx4w.bl3301.livefilestore.com/y4mY7xQDQCvGVul8OPOrLtaRBFtAd7RfDIlNfOlgkixsR7Qc0eWsSG5stR_DVVwXMIr4oh1DHC8pW3nxFDy_9wGnuwmBlXV-vxDsth2bNr0fp1d_-XV0SSOHcCg4PsujAZrSuBHF8Z_O6QoNuYbV-LHQroiYegaPhdLQOjFufReFHE1iAu0Iz-_XKizQmh7dIT9GtX4OdxkLt9iOF4E1WdVGg?width=768&height=1024&cropmode=none
https://4dzy4w.bl3301.livefilestore.com/y4mLfs51PjyV2FhrzhyFquPrPqXQjMj-mwCpTfumlOns8ISU5h8_-Ia-s3sFKQC4XvKd1hj-jIPOCls9oJU7fvZpC3hn6Ci22VCfEIAohZc-titk_iBjobAU3OHSHe1kAFf4ZcPkriTW2DLfCR51E6foJFatVPtfgS16eqFTkSNlkrfq4PTzSGQsAVxUWy4jr2pkT0tqG11s_YVFSLSZpyT7Q?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

108

Snacka om många möjliga rostställen... man kan ju undra hur andra "renoverade blanka Kg ser ut därunder... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

109

Precis som bubblan så är det vissa "favoritställen" som rostar likadant på alla bilar. Fast dom är fler på en ghia Default/lol

Bra bilder på hur plåtarna ligger uppe under övre delen på framskärmen och hela a-stolpen ner.

110

Prövade att hänga tillbaka fronten idag.
Innan jag lossade den igår förberedde jag med lite Clecos för att få en 100%-ig passning vid återmontaget.
Min metod ser ut att fungera bra.
https://1dy2zw.bl3301.livefilestore.com/y4mlqTprZtq9qpSQT5f9opJQGf0g5O5k_-9iIzwAywxPOHQRcT8DFhVkZfjVSBMXGyodGVnQW0rxJwOgXCGLmm_p1-ukhqxP2m4_5AUvBXzI-uUCy5fm6tMQ9M965bvCGufNX0iHG0vh9VQ-zhJIiS0AST3l-Re9ghNXEuI6HQPaOdqzGsUm2Y1FE-rsfj-CqglNsE8O4Y24yEcPABYirwHoA?width=768&height=1024&cropmode=none

Plåtbit med några Clecos för fixering.
https://1dy5zw.bl3301.livefilestore.com/y4mlwVAFAbRhIHCR0jvaKrOfh1td-YY_YvdoW0rJ713h6WIdGyDb9H6S9ATC0Fqog0iOaUDtIJYD6s66K9PZAW73RH7QEMIMIUfY1PpuUVPn5Enl7ANf4IlLh1ia8WKZdiT96D2J7MrA4bnvvOglS5X1G6S2mYhWuD7QNxFf0vJwGwfbVepvmcpFtBfVFz4rNs_FYEmO_B_cqOItxE622xjCQ?width=768&height=1024&cropmode=none

Även undertill använder jag Clecos för snabb och stabil fixering av fronten.
https://1dy4zw.bl3301.livefilestore.com/y4mkw5Tf9o3ioti3aFG1NL6CL43srd4seN32lZ8UpBck2s9j8BB6v8BI81sE4JlKM7_ZtyPhIiiOP-yLUF8O9_rYk4rEkD178VW94_fhA65eHsg76ajl-ib6EYXsrPg4Yr1vRTtx2Cdlg089ik-IL5977JGirItZn2wV2E1biMCKvFCRpG8pZneyUNzGcjjgRm6H0egBtuK5Rr5hYynVoca1Q?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

111

Smart och genomtänkt. Den ide´n snor vi ICQ/ab

112

Cleckos is the shit... att göra större plåt reparationer utan e svårt.... eller rättare sagt dom underlättar mycket.
verktygsboden har, liksom woffe lite djupare klämmor..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

113

Nu kapas det regält.
Förts en mockup för att se att stötfångarna fortfarande passade. Blir lite tight i hörnen men det verkar vara ett känt problem med dessa rostfria varianter från Thailand..
https://nazbtw.bl3301.livefilestore.com/y4mXPrNHgMfvj8EeRiFm95-uHQc1SgUOiO-9XAy0k6nHwlAaZTVTKJokrmHm0bfue6zsKIlxQhsd--xQQlzD5EQ0KakZw9Z2VOh2ApyBqkgkd0XoahHgN_WOABmtjRn9O8vjjMDT5a3JlxUEXmqlyAfqLVME-CFhjzMz59IZ2TvJcEZnJwZ0v705Y9AdXrJhi32ePO_Dxj_8MliJ8AKCtVPzg?width=768&height=1024&cropmode=none

Sen svetsa jag ihop lite stag för att säkerställa mått och geometri.
https://nayqtw.bl3301.livefilestore.com/y4mdTnCLUvlIPhutlFqPNBg9CxJP1CqxXBvXOzRRK-uN8kAbL0925j94qhq-on2av92GAvOo2fkPlA_gFgDM1vtJvhBUk25465L8VjRNWYh_FD61V4UZG5VGO91u2qdSMDMSr_rak2-HYUqPusdWldkncHaoSTeZCKYoRa8Hmx2r4wAKwIMffCxGr1YB8O5qCjNamtbkml9yLegicXjPqZD8w?width=768&height=1024&cropmode=none

Sen kapades ena sidan bort. Stötfångarfästet sitter kvar i fixerat läge.
https://nazatw.bl3301.livefilestore.com/y4mHlV-Cx_xM0FovBenIBQetAkV1vSIOLBGzZ-jYsqFKuzvkSVd3ySapV4GPTfBGd0H4uIWa37WUc3MMNJvnA0JW7BIkB-IISgDBBZmgj6uicVzi3q6P5k1RKLiiW6Y_ZPNGQG_TSPrV-tkWYp_nonklEIE-QOWmGxk1ciGIZgncgOgXjQHi2xvaTzFmrFc7K7a2RWi-47sH6lzUjFO30q64g?width=1024&height=768&cropmode=none

Och nu pågår inpassning av ny plåt..
https://nayptw.bl3301.livefilestore.com/y4mQoL2UEjooVhO8Ov8U9TuDValHJn2c2qpCCjHG-AhAYzWL9rIguqnIwv90W7-MFiSOJt0Kvl_4p1zCe2ZfU2vSoZt3B8twjlOrmqgfx4Gle38rA46kIHieGHqRplqX4uyf6gMTBoflGEVCzUQj6X1YXJgDHgTfjEGZBaUkIoXHx_rcQny-YlnunBNCrqSIoBQRgo_s3dfT9UbIz55AOVxog?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

114

Arbete på hög nivå,.

Gior verkar var rostigast av de rostiga.

"ljushuvud"

115

Dags att flytta upp Victors projekt  ICQ/ad

Copello har gjort listen till radioluckan nu. Att användas till om du har radio i bilen. Bara så att du vet om det Victor.

116

Sommar, sol (ibland) och semester. Fick ett ryck idag och gick in i garaget en sväng.
Fick klart en av frontplåtarna.
Har även tidigare flyttat över den extra 'bulan' som saknas på reproplåten samt domkraftsfästet,  däcksstödet och stötfångarfästet som sitter i sidan.
https://p5fuuq-bn1305.files.1drv.com/y4mgufvt933o4KOPy9CNP3zeXJQNSSaUS_pdoO7TSnG2y2Qeu-xyQiRyeaJs1wFQJJqVHoz7tc_yaPsOi6ZVy04NM2mWBOTVDYEu_uKXzzGAdgLNnikUluPPeyZguemsSwi5mGMpatZWJ21hnl-jMop8O4exbEF8lESxn3GCkLhYMt4pCcudsaMSBNjCu4Di0Wjd5prQdWzWXmTtxyov3Kdyw?width=1024&height=768&cropmode=none
https://qpfwuq-bn1305.files.1drv.com/y4m3IvGtZ67hD-y0TMWwIh5_I38TVpA74c5TiXOl0Jp1QDeb9O-QSVIax8dNScseI-BYDiTNJPI_ZrUNtkokOuSJYKUgtvQhmeDkVJ4xYtPdfpcQVxZttap8Y4_6lbvyI-dq70a9exD7frWx03PjQCIz4cwmzPCqZSA64evUWEo44itOHEP4BjFIuyql7VUsUO01ciUd1raqPPcbTlZJV9wjQ?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

117

Hösten är här och garagesäsongen är i gång.
Börjat inpassning av nästa bit.
https://pyh5hw-bn1305.files.1drv.com/y4mwUWKLNVHVkfmARhXUo47mV-NPenQt9nOjWET4t1Xp6VInI8pfNuVRt4ECSk7mUUbrVtLZagY1ZzkmqtseUGPkSEwQRrBVYjESqZNmnRwtFTTPg7v0_LaqT0ccboMdrZknRGPyjj94Pt7EGU6u1RyN0h59SeAeJwIaIT24tedvr6npymeiSH84QVzOsCDjoDg-nVULsttQ9heBlsmxxZE9g?width=986&height=1024&cropmode=none
https://pyh3hw-bn1305.files.1drv.com/y4mpREI2nduTFlkqLxrxuVRHoHwQXHvj2WPKGM_nGidivmTN-1ik28R9Fw1BgWSiMa2djdzuGweA8gsqxpV-Fj2q_31SUXvJ3r7J5lEXj6Q2EQIaQgB-PQ8sjuTMmZCS69WZOrH8mAU7IzcpAqawdVgF0ME3fkQOOl05ewLcE9Ksws7UKShNLbNKiWkifucqKsZlWqT4dhDHAO0qdHgG2xLXw?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

118

Karossnumret sitter väl instansat där på sidan där du är och kapar nu. På mina bilar är det så. Kanske man slutat med till din årsmodell.
Har du lagt igen pressningen på dom här nya plåtarna också?
Snyggt jobb!

119

Japp, numret sitter precis i hörnet som sitter kvar.

Om du tänker på de fyra små pressade rektanglarna i den senaste plåten så knackade jag helt enkelt bara bort dem så att jag fick en slät plåt såsom orginal..

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

120

Länge sedan någon bild lades upp.
Börjar få ihop innerskärmsplåten så att jag kan börja passa in luftkanalen.
Hålet för röret in i kupén satt på fel ställe så det fick flyttas några cm.
Lagt igen bränslepåfyllningsröret vilket var mer jobb än beräknat.
Har kvar att byta lite plåt i nerkanten mot främre delen av värmekanalen.

https://atqnww-bn1305.files.1drv.com/y4mhPyN6o4iZ9iEZNlzxvhyuPWqh4B58XNrshMGwxtdMKyId0w0AHGeLl0vusgyigjN7x6Bgl9hte-RtkMBqK00hIY6SOP-qK8hZK58US9dtM8bZkhheCpELTE1O9VU7xAQ9EBUjkM3XAwFvDMwYJ3hJ0JwFVcWAVYOXg8Vte3mV7sJKnre5CqN6zjsGb47VzZWutZeHmPHX7QB9zT9YZonLw?width=1024&height=768&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

121

snyggt Victor!
Ännu ett hörn av bilen färdig.

Var är gilla knappen!

122

Shit Killen!!
Snyggt marscherat!!
Jag förstår inte hur Du i  detta läget kan slita Dig ifrån garaget?? ICQ/ad  ICQ/ad

123

Gillas  ICQ/ab

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.

124

Påbörjat inpassning av luftkanalen.
Främre biten har mycket dålig passform så får den får formas om både här och där.
https://c2q6nw-bn1305.files.1drv.com/y4mH2i2MkxZkCwjFpCRL-tGiUwWv5Kx8COHW1k_6zvCuDyk28C3Y5djaKIqgJKwGrTLl1UpQRJ9UKO1krSi3S0q1wJOOmp9iCkQE1z5sDvrf4-qfaQwQOUENGOfYg9a7Rw5PxvQa5UbybY5GdFPwHgw8gEbjp3AV43wsXY_kj8tKR1wsA-k5cksoBUCAr84vm-g48AzyEcUa0jmEZD9SOqUnw?width=768&height=1024&cropmode=none

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

125

Ser mycket bra ut !
Var har du köpt plåtarna ?

SO42 Walk thru 67 http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=39806
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California

You're Never a loser until you quit trying.