26

lasslo skrev:
j:son skrev:
lasslo skrev:

jag brukar räkna nätter i buss
Iår blev det ca 15 nätter.

Så mycket bråk med tanten?  Default/hmm

Det står väl inget om att jag sov ensam?

Förövrigt är 15 bråk inte mycket i vår relation ICQ/ab

True that.
Fast ibland är det skönt att bara va med likasinnade galningar.

Gbg i helgen?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

27

lasslo skrev:

Jag brukar inte räkna mil per sommar, jag brukar räkna nätter i buss
Iår blev det ca 15 nätter.

Så man ska börja skriva upp sina övernattningar i körjournalen också?  ICQ/ae

Jag brukar aldrig ha koll på det exakta antalet nätter, men jag tror att i år blev det ett bottenår ur denna aspekt, tidigare har det varit en uppåtgående trend, något år har jag sovit minst en natt varje helg från maj till aug plus semesterresor. Tänk om man hade räknat detta från början och kunnat sammanställa det totala antalet nätter i buss, det hade varit något!  ICQ/ag

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

28

lasslo skrev:

Så mycket bråk med tanten?  Default/hmm

Det står väl inget om att jag sov ensam?

Förövrigt är 15 bråk inte mycket i vår relation ICQ/ab

True that.
Fast ibland är det skönt att bara va med likasinnade galningar.

Gbg i helgen?

Nej, Vad händer i GBG i helgen?
Jag var där förra helgen och meckade svågerns ghia ICQ/ab

Nästa helg ska jag iaf till din hemstad..

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

29

har rullat minst 1200 mil. har bara ägt bubblor sen januari.
men nu jag köpt en saab till vintern..  ICQ/ad

30

Mellan 800 och 1000 mil blev det i sommar med bubblan.
Jag har min årliga tradition att ställa bort normal-civil-bilen och enbart köra veteran från vår till första snöfallet ungefär. ICQ/ag

31

Ungefär 200 mil har det blivit i år med bubblan. Ca 100 mil mer än vad det brukar bli.

Har lite lösa funderingar på att köpa en 1303 -74 eller -75 och köra året runt men tvekar pga säkerheten. Man blir lite mer säkerhetsmedveten med fru och barn har jag märkt... ICQ/ab

/Marcus

Guldmetallic 1303 S -73

32

Kungmackan skrev:

Ungefär 200 mil har det blivit i år med bubblan. Ca 100 mil mer än vad det brukar bli.

Har lite lösa funderingar på att köpa en 1303 -74 eller -75 och köra året runt men tvekar pga säkerheten. Man blir lite mer säkerhetsmedveten med fru och barn har jag märkt... ICQ/ab

det tänkte jag med när jag köpte "vinterbubblan" i januari.
det var inga problem med snö, slask, storm eller värmen i bilen.
men med tanke på hur en del kör när dom ser en gammal bil så kan man bli lite rädd..
spelar ingen roll hur försiktig man är själv när det kommer tokar och svänger ut framför näsan bara för dom tror att det kommer gå sakta om dom hamnar bakom..

33

Loyden skrev:

spelar ingen roll hur försiktig man är själv när det kommer tokar och svänger ut framför näsan bara för dom tror att det kommer gå sakta om dom hamnar bakom..

Ooooooh! Don't get me started! Nu när jag för första gången på säkert fem år gått och blivit med modern bil, märker jag vilket annorlunda bemötande i trafiken man får. Iom att bilen har färddator och kan informera mig om bränsleåtgången kör jag faktiskt den moderna bilen ännu försiktigare än jag gör i bussarna. Trots detta så är det färre idiotomkörningar och ett mer alldagligt bemötande i trafiken.

Men det kanske vi ska ta i en annan tråd...  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

34

kee skrev:
Loyden skrev:

Ooooooh! Don't get me started! Nu när jag för första gången på säkert fem år gått och blivit med modern bil, märker jag vilket annorlunda bemötande i trafiken man får. Iom att bilen har färddator och kan informera mig om bränsleåtgången kör jag faktiskt den moderna bilen ännu försiktigare än jag gör i bussarna. Trots detta så är det färre idiotomkörningar och ett mer alldagligt bemötande i trafiken.

ja det är lite från ämnet..
tror det finns andra trådar som tar upp det med.
Men det är märkligt att se vilka fördomar "vanligt folk" har om gamla bilar.
Min tanke om säkerheten är just att man styr inte själv över trafiksituationer alla gånger.
Är det dessutom vinterväglag blir marginalerna ännu mindre.
Tur ändå att man är världens bästa chaufför själv..!!  ICQ/ag

35

Har i år flyttat bilen ca 50 cm i garaget... ICQ/ag

36

Jag har kört knappt 500mil
och funderar på att ta den till jobbet i eftermiddag. ICQ/ab

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

37

blev drygt 700 mil tillsammans i buggysarna (har 8 mil till jobb och kör GÄRNA)

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

38

Loyden skrev:
kee skrev:
Loyden skrev:

ja det är lite från ämnet..
tror det finns andra trådar som tar upp det med.
Men det är märkligt att se vilka fördomar "vanligt folk" har om gamla bilar.
Min tanke om säkerheten är just att man styr inte själv över trafiksituationer alla gånger.
Är det dessutom vinterväglag blir marginalerna ännu mindre.
Tur ändå att man är världens bästa chaufför själv..!!  ICQ/ag

Om man nu ska göra ett sista tillägg i urspårningen, så har jag lärt mig ett bra knep.
När jag kör veteranbil och ser att bilen bakom ska göra en omkörning, vinglar jag till lite lagom. Det ger alltid samma resultat; Den omkörande bilen gör en lång försiktig båge runt mig och jag slipper oro!  Default/lol Default/lol ICQ/af

39

480 mil i typ 1
Och ca 150  högljuda, iskalla, blöta skräckblandade förtjusnings mil i typ 34:an. Bruksbilen skar växellådan på så ghian åkte fram redan i slutat av mars.... 6mil tor till jobbet