51

Vad kul att du hittat några bortsprungna hästar! ICQ/bi Ett mysterium varifrån de kom dock, när man pysslar med sån här felsökning är det väldigt lärorikt att bara byta en del i taget för att se vad effekten blir, men jag förstår att om man gör service byter man allt som man tänkt byta på ett bräde.

Varför tror du att du behöver göra en ny tändinställning? Med brytarlöst och korrekt ställd tändning behöver man knappt röra något annat än vid den vanliga servicen då slitagedelarna byts ut.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

52

Kee helt rätt. Egentligen skulle man bytt en grej i taget men när grejorna är inköpta och verktygen framme så blir lätt allt bytt på samma gång.

Ang tändinställningen så är det mest min noja tror jag. Att vilja dubbelkolla en sista gång. Det är en grej jag själv inte har förmågan att kontrollera. Samtidigt känns stiftens skick som ett kvitto på att det står rätt. Har bestämt mig för att inte greja mer nu utan vara nöjd. Man får nog också inse att det är en 35 år gammal motor med 30000 mil bakom sig som ändå går bra och inte läcker eller tar någon olja alls.  ICQ/bs

Det ör bara det där lilla kontrollbehovet som gör sig påminnt. Internet översvämmas ju av tips tankar och synpunkter. På gott och ont. Man läser de som ändrat några grader hit eller dit och motorn har gått sååå mycket bättre sen. Men som sagt. Undrar samtidigt om jag inte är nära så bra som det kan bli faktiskt. Känns bra.

Fått för mig att en tändspole antingen fungerar eller inte. Men i detta fallet verkar det ha gjort skillnad att byta. Var det enda som inte tidigare bytts ut.