Och så kommer skämsfrågan
Kommer det att finnas en scamping i år också ? Tänkte ju åka både bubbla och sova gott i husbilen.
Ser väl i och för sig ut som att man kan ställe sig i närheten nånstans.
//Morgan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Träffar » Folkaparken 2017 29-30/7 OFFICIELL FILM UTE NU...
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Och så kommer skämsfrågan
Kommer det att finnas en scamping i år också ? Tänkte ju åka både bubbla och sova gott i husbilen.
Ser väl i och för sig ut som att man kan ställe sig i närheten nånstans.
//Morgan
Det ska vi nog lösa ska du se
Om det är fler som har vattenskadat skriv gärna det så vi vet ungefär hur många det blir.
Och ha en väldigt bra förklaring..hahaha
Vattenkylda T3or är undantag, de är lika välkomna som luftkylda T3 men lite får de skämmas 
Jag såg minsann en rad luftkylda ekipage, kanske 15 st, glida förbi mitt lantliga viste,
på väg från Gustafs till Stora Skedvi, i måndags (?), kanske en rekognoseringstur
inför själva Folkaparksträffen??
En poppis sträcka för allehanda fordonsfreaks, jänkare o hojar mer vanliga än folkisar.
Återkommer med lite mer tips på utflyktsmål o vägval om det är intressant. Eller ändå.

Årliga 1:a Maj utflykten
Aha! Kanske nästa år . . . ? Startplats o tid?
eller . . . det kanske vi kan prata om i Torsång! 
Absolut, fast startplats och tid är beroende på utflyktsmål

hmmm, man får tydligen ha kontakt med nån Borlängebo . . .
. . . eller nån från Falutrakten . . . o ha utflykten i åtanke nästa Valborg 
För er som vill börja hänga redan på fredagen så öppnar Kuus som vanligt upp sin gård (Rat Bay) i Rättvik (Classic Car Week).
Stor marknad för veteranbildelar på travet och Kuus bor precis bredvid.
Runt kl 10.30 på lördagen har det varit en gemensam färd mot Borlänge/Max tidigare år
Den 12/6 börjar närma sig för er som inte beställt tröjor 
5 dagar kvar för beställning av tröjor.
12/6 sista dag.
vågar man sätta sig helt solo och harva upp ifrån Nora utan att eventuellt känna en kotte? 
vågar man sätta sig helt solo och harva upp ifrån Nora utan att eventuellt känna en kotte?
Klart du gör, vi är inte farliga 
Finns det nåt ställe i närheten av träffplatsen att campa på mellan fredag och lördag om inte känner för att åka till Kuus, tänkte närmast på flygande besiktningar och allt om det förra året.
fricamping?!
tält? husbil?? = T2 westfalia tex???
ska kolla kartan . . .
nån annan som vill ha tips om trakten (se tidigare inlägg) , grusvägar, kulturminnen, file etc . . . ?
. . . flygande besiktningar . . . ? . ? . ? 
Mindre än en månad kvar nu 
Per Berg: varifrån kommer du? hur lång dagsetapp vill du ha kvar från camping till träffen?
och som sagt, har du tänkt dig fricamping (allemansrätten), campingplats, eller någons trädgård/kohage?
jag tror den här träffen kan bli bra men vet inte om jag kan komma, men som sagt, jag är bekant med trakten
och tipsar gärna om jag vet nåt
roliga grusvägar till olika badsjöar tex . . . 
Junte, kommer från Norrköping. Tänkte åka vid lunch upp mot Ludvika/Borlänge trakten för att ha kanske max 4-5 mil kvar till samlingen på Max i Borlänge. Fricamping är nog det jag tänk mig, kanske vid en sjö.
ok, välkommen till mina trakter!
jag föreställer mig att du har gott om tid o vill se annat än de snabbaste,
tyngst trafikerade allfarvägarna, så jag rekommenderar, från Kvicksundsbron
OBS! Kolla! Den är avstängd v.28 - ??? !
tag väg 252 mot Norberg o kör via
Strömsholm (hästar) Kolbäck Hallstahammar (bad, slussar) Surahammar Ramnäs Seglingsberg Virsbo (konsthall, slussar, bad, bruksmiljö) Ängelsberg (världsarvsmärkt bruksmiljö, Sveriges äldsta oljeraffenaderi, Oljeön, skulpturpark, bad i Åmänningen)
till just Norberg, där ett nybyggt Elsa Anderssons Kondis finns. Och mera bad, precis där man kör ut på väg 68.
Fortsätt mot Hedemora, förbi Kärrgruvan längs väg 69. När du passerat typ "toppen" ligger där två sjöar till höger.
Där är det fint
(men kan vara upptaget, dessa husbilar . . .)
Då är det bara att fortsätta o kasta sig in på grusvägarna upp mot Norn!
Återkom gärna.
Är inte helt obekant med trakten, har varit 2 gånger i Tuna Hästberg. Sjöarna efter Kärrgruvan låter intressant. Hur är det mellan Ludvika och Borlänge?
lite out of bounds för mig, den andra vägen kan jag köra i sömnen
jag skulle satsa på ett strandläge i närheten av Rämshyttan alt. Skenshyttan / Norbovägen,
ta mig tid o reka runt lite, man kan åka tillbaka till nåt ställe där det var fint . . .
närmare Borlänge än så och vildmarkskänslan upphör o det blir tätort/jordbrukslandskap, svårcampat
i vilket fall skulle jag satsa på okejrå
Ängelsberg Fagersta Söderbärke Smedjebacken Ludvika
hörru Bomberågranater du är väl med???? 
För er som vill börja hänga redan på fredagen så öppnar Kuus som vanligt upp sin gård (Rat Bay) i Rättvik (Classic Car Week).
Runt kl 10.30 på lördagen har det varit en gemensam färd mot Borlänge/Max tidigare år
Har du mer info om Rat Bay, har skickat både PM o mail men får inte tag på honom. Vi är några busboys bussar som bestämt att åka upp och skulle gärna ha tillgång till toa dusch och goa människor 
Patrik H
lite out of bounds för mig, den andra vägen kan jag köra i sömnen
![]()
jag skulle satsa på ett strandläge i närheten av Rämshyttan alt. Skenshyttan / Norbovägen,
ta mig tid o reka runt lite, man kan åka tillbaka till nåt ställe där det var fint . . .
närmare Borlänge än så och vildmarkskänslan upphör o det blir tätort/jordbrukslandskap, svårcampati vilket fall skulle jag satsa på okejrå
Ängelsberg Fagersta Söderbärke Smedjebacken Ludvikahörru Bomberågranater du är väl med????
Haha. Japp jag är med!
Det är planerat o åka upp! 
Gooks skrev:För er som vill börja hänga redan på fredagen så öppnar Kuus som vanligt upp sin gård (Rat Bay) i Rättvik (Classic Car Week).
Runt kl 10.30 på lördagen har det varit en gemensam färd mot Borlänge/Max tidigare årHar du mer info om Rat Bay, har skickat både PM o mail men får inte tag på honom. Vi är några busboys bussar som bestämt att åka upp och skulle gärna ha tillgång till toa dusch och goa människor
Patrik H
Hej.
Jag pratade med Kuus innan jag skrev in det i träfftråden...
Då skulle han köra Rat Bay som vanligt.
Har man en gammal folkvagn så är det bara att glida in å campa på deras gård, mer avslappnade å trevligare campingvärdar är svåra att hitta
Toalett/utedass finns. Dusch vet jag inte om de lånar ut men det är nog inga problem att hitta nån dusch i närheten annars.
Själv blir jag inte med till Kuus dagen innan träffen av naturliga skäl
men vi får se om det blir någon dag efter under CCW.
ps kör en fd busboys buss själv. dock fick jag självklart inte ha nån logga kvar, kanske blir ändring på det efter Folkaparken 
putte skrev:Gooks skrev:För er som vill börja hänga redan på fredagen så öppnar Kuus som vanligt upp sin gård (Rat Bay) i Rättvik (Classic Car Week).
Runt kl 10.30 på lördagen har det varit en gemensam färd mot Borlänge/Max tidigare årHar du mer info om Rat Bay, har skickat både PM o mail men får inte tag på honom. Vi är några busboys bussar som bestämt att åka upp och skulle gärna ha tillgång till toa dusch och goa människor
Patrik H
Hej.
Jag pratade med Kuus innan jag skrev in det i träfftråden...
Då skulle han köra Rat Bay som vanligt.
Har man en gammal folkvagn så är det bara att glida in å campa på deras gård, mer avslappnade å trevligare campingvärdar är svåra att hitta![]()
Toalett/utedass finns. Dusch vet jag inte om de lånar ut men det är nog inga problem att hitta nån dusch i närheten annars.Själv blir jag inte med till Kuus dagen innan träffen av naturliga skäl
men vi får se om det blir någon dag efter under CCW.
ps kör en fd busboys buss själv. dock fick jag självklart inte ha nån logga kvar, kanske blir ändring på det efter Folkaparken
Vi kommer tyvärr inte till folkaparken då vi är på Vänerträffen då, men vi planen är att vi kommer upp till Rättvik på tisdagen den 1 augusti.
Loggan lämnas aldrig kvar om bussen lämnar busboys
. Men det kan hända att man kan få ett litet support märke
Jag ska prata med Stefan idag, det löser sig nog:D
//Putte
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Träffar » Folkaparken 2017 29-30/7 OFFICIELL FILM UTE NU...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.