Fasen vad bra du lyckats 
Galet tempo, känns inte så länge sen som den såg ut som en knölad gammal ölburk och nu är den körbar igen. Heja! 
Hoppas på lycka då på torsdag! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du stod väl inte på taket!
....... 
Årets fränaste bubblabygge! Lycka till på torsdag 
930 2013-06-11 23:10:40 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-06-11 23:13:46)
Åter tack 
Ikväll har jag lärt mig hur man justerar spindelbultarna med shims. Tack masen! Nu är den som den ska i framvagnen, och behöver förhoppningsvis inte få nedslag på besiktningen
En massa småsaker har fixat, inget värt att ta kort på. Jag höjde den bak också, för säkerthets skull.
Fast det roligaste ikväll var ändå när en bekant helt plötsligt dök upp, och undrade om jag inte ville köpa 'folkan' av honom.
Jovisst ville jag det!
Lite bromsfix, annars är allt fixat som var nerslag på förra besiktningen. Sen vill jag ha regskyltarna på sina ursprungliga platser, ta bort färgrester och lite sånt. Men det är räknat till småfix som jag inte hinner nu. Klart trevligt med 68 och allt. Fixar med bilder imorgon. När var det bussfest var?
Aja, splitbubblan i första hand. Nästan allt är färdigt för reg.bes nu. Känns bara bra 
Natt!
Men skojar du ? Tänk om man hade sådan bekant som bara kom rullandes med en pickup
i detta skick & vela sälja !!! Grattis (med lite avundsjuk ton) 

932 2013-06-12 22:32:17 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-06-12 22:35:55)
Jo, den är riktigt bra. Inte i mint condition, men i sjukt bra skick för att vara en VW... Endast bättrad lite här och där, men aldrig omlackerad.
Bulorna försvinner på bilderna, men det är en del.
Ska tydligen vara en 1800 cc
Bra att veta enl bes. Bra att laga enl mig
Under de ospruckna mattorna gömmer sig olagad plåt 
Inga rosthål
Sjukt nöjd över denna 
Lite rost här
Får återkomma om den här senare, för nu...
Har jag en tid att passa hos Bilprovningen i Falun imorgon. Ingen återvändo nu. Allt fungerade som det skulle vid en sista kontroll innan lastning. Nu är det bara att hoppas att jag inte har missat något... Återkommer med svar. 
Lycka te imonn !

Jag tippar på ett blankt papper imorgon
lycka till 
Håller alla tummar!!!
Och glöm inte varningstriangeln... 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
936 2013-06-13 05:28:18 Senaste redigerad av Berg (2013-06-13 05:29:03)
Lycka till,
Och Grattis till en sjukt fin pickup!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Lycka till nu! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Lycka till...Har varit riktigt kul och följa din tråd 
Lycka till! Spännande!
Lycka till 
Håller tummarna. , men e inte orolig då du gjort ett så bra bygge!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Nååååååååååååååååååååååååååå Hur har det gått??????? 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
943 2013-06-13 16:01:39 Senaste redigerad av Michos Miche (2013-06-13 16:02:40)
Tack! Vagnen blev tyvärr underkänd, torkarmotorn som fungerade igår ville inte alls, men det var inte det som var problemet. Problemet var att det är en typ 3-motor på 50 hk --->, och för att den ska vara godkänd lär jag ha styrdämpare och originalförgasare. Dessutom måste jag kunna intyga utväxling på lådan, och storleken på bromsarna. Annars gick det bra. Så några stora grejer var det inte tal om
Stötdämparinfästningen bak tyckte besiktningsmannen såg bra ut som jag hade tillverkat själv. Skicket på underredet var också fint
Det roligaste var väl när han skulle skriva vad det var för färg på bilen
Naturfärgad, föreslog hans kollega. Vet inte vad som skrevs, haha.
Det jag egentligen tycker är tråkigast är att jag inte fick tid förrns nästa torsdag igen, och att besiktningen ligger fem mil bort. Så mycket trökjobb att lasta, fixa vagn och flänga runt. Men jag är nöjd ändå! Det fanns en massa grejer jag var orolig för som blev godkända. Och det som ska fixas är ganska simpelt. Det som ändå glädjer mig mest är att det bara att slå på tändningen, trycka på startknappen och åka. Och hur fint den går!
OM jag tar mig till Hessisch så blir det med 1968 års pickup. Har jag tur får jag bromscylindern redan imorgon. En koll på den, byte av soppaslangar etc så ska det vara en eminent besiktad vagn.
Och så bilderna:
Oljeläckaget från motorn är riktigt illa. Får slå en signal till motorbyggaren och fråga om den läckt lika mycket de 100 milen den ska vara körd.. Fräscha men begagnade ventilkåpor och byglar från en motor som inte läckt, och nya packningar.
Det som jag ändå tycker är riktigt roligt är den fantastiska supporten och alla glada tillrop! Idag har jag fått pm, flera sms, telefonsamtal och en massa kommentarer här med lyckoönskningar och funderingar på hur det har gått. Helt otroligt vad den här bilen har berört folk. Jag måste bara säga tack till alla glada människor som engagerar sig i detta projekt. Tack! 
Det var också kul att stå i kö och lasta på utanför bilprovningen. Person efter person kom fram och tittade, berättade att de haft en folka föut, och ja, det vanliga pratet. Det roligaste var en gubbe som sa att jag hade en del att göra på karossen. Efter en snabb förklaring att den skulle se ut så, vände han skamset och gick och satt sig i sin bil. Haha! Även många besiktningsmän kom och tittade när den rullade in.
Nytt försök nästa vecka! Tills dess blir det ingen vila, har en massa att göra. Så mina uppdateringar kommer att fortlöpa.
// MH
Kört hårt!
Trist med lite fel, men det löser du, DET VET VI

Det var trist att du inte blev godkänd!
Men stort grattis till en fin bil och ett fantastikt jobb 
Att dom bara orkar att bry sig om motorn! som jag sagt innan så åkte jag in med ghia cabben med 1914cc och dubbla 45:or ser bra ut sa bes mannen
(regbes)
hmm ett par 2*8 på pickisen.. och upp med bubblan, sen till hessich
ge inte upp bara allt löööser sig..
Fast du verkar iofs inte vara den personen som ger dig.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Surt med motorerna
MEN otroligt bra jobbat och jag är inte ett dugg orolig att vi inte får se denna fantastiska skapelse på vägarna om ett par veckor

50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Jag vill inte vara sån, men VAD VAR DET JAG SA!!!!!
Exakt som jag förutspått....
Förbannat synd! Slipa motornummer och boka regning efter vägen! Det tycker jag! typ skövde, gbg eller liknande, och slipa bort dedär förbannade bokstäverna!
Kom igen, jag vet att du ska åka till tyskland i dendär! Kämpa lite till!!!!!!!!!!
You can do it!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden